کد خبر 1021178
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱
ترامپ

پس از دو روز مذاکره میان مقامات سئول و واشنگتن، توافقی برای افزایش سهم کره جنوبی از تأمین هزینه‌های حضور نظامیان آمریکا در خاک این کشور حاصل نشد.

به گزارش مشرق، مذاکرات  دو روزه کره جنوبی و آمریکا برای رسیدن به توافقی بر سر سهم سئول در تأمین مالی ۲۸ هزار نیروی آمریکایی مستقر در این کشور، روز چهارشنبه باز هم بدون نتیجه به اتمام رسید.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، قانون‌گذاران کره‌ جنوبی می‌گویند واشنگتن به‌دنبال دریافت سالانه ۵ میلیارد دلار بیشتر برای تأمین هزینه‌ نیروهایش بوده که از پنج برابر مبلغ مورد توافق سئول است.

کارشناسان کره‌ای و آمریکایی هشدار داده‌اند اگر توافقی بین دو کشور حاصل نشود، ممکن است ادامه حضور آمریکا در کره جنوبی با شبهاتی مواجه شود.

بیشتر بخوانید:

کره جنوبی ۷ تریلیون وون به ایران بدهکار است

عدم حصول توافق میان «جئونگ اون بو» سرپرست مذاکره‌کنندگان کره جنوبی و «جیمز دی‌هارت» همتای آمریکایی او، می‌تواند منتج به تکرار اتفاقات سال گذشته شود. سال گذشته نیز دو کشور در رسیدن به توافق تا پایان سال ناکام مانده و در سال جدید به توافقی دست یافتند.

دور بعدی گفت‌وگوها بین واشنگتن و سئول، از ماه آینده و در سال جدید میلادی از سر گرفته خواهد شد اما تاریخ دقیق آن مشخص نشده است.

۲۸ آبان نیز رسانه‌های کره جنوبی از شکست مذاکرات این کشور با آمریکا در مورد نحوه تقسیم هزینه‌های استقرار نظامی آمریکا در شبه جزیره کره خبر دادند. در جریان این گفت‌وگوها که در سئول در جریان بود، مذاکره‌کنندگان آمریکایی طرف کره‌ای را به عدم ارائه پیشنهادات «منصفانه و عادلانه» متهم کرده و مذاکرات را نیمه‌کاره گذاشته و از اتاق خارج شده‌اند.

دو روز بعد یک منبع دیپلماتیک در واشنگتن که در جریان مذاکرات دو کشور آمریکا و کره جنوبی قرار داشت، به روزنامه «چوسان ایلبو» گفت: «فهمیدم که آمریکا در حال آماده شدن برای خارج کردن یک تیپ از نظامیان در صورتی است که مذاکرات با کره جنوبی آنطور که رئیس‌جمهور ترامپ می‌خواهد، پیش نرود».

وزارت امور خارجه کره جنوبی بر وجود نیاز به «توافقی عادلانه، معقول و قابل قبول از سوی هر دو طرف» تأکید کرده و گفت:‌ «دو طرف پس از مذاکرات متعدد، فارغ از تفاوت‌های موجود، درک خود از یک‌دیگر را گسترش داده و تصمیم گرفته‌اند به رایزنی‌های تنگاتنگ ادامه دهند».

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با پیش گرفتن سیاست «اول آمریکا»، از متحدان واشنگتن در اروپا و شرق آسیا خواسته مبالغ بیشتری را برای دفاع از خود بپردازند.

ترامپ بارها گفته است کره جنوبی کشور پولداری است و باید سهم خود را در تأمین هزینه‌ نیروهای نظامی آمریکایی حاضر در این کشور افزایش دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس