شمخانی: منافقین و ضد انقلاب در اغتشاشات دیروز نقش ایفا کردند

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در دیدار وزیر امنیت ملی چین گفت: نهادهای امنیتی ایران و چین می‌توانند در محقق کردن توافقات ۲ کشور در ابعاد سیاسی، اقتصادی و دفاعی نقش ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش مشرق، «چین ون چینگ» وزیر امنیت ملی جمهوری خلق چین که در صدر هیأت بلندپایه امنیتی برای شرکت در دومین نشست امنیت منطقه‌ای به تهران سفر کرده است بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و گفتگو کرد. 

بیشتر بخوانید:

دومین نشست گفتگوی امنیت منطقه‌ای فردا در تهران برگزار می‌شود

شمخانی در این ملاقات با قدردانی از نقش فعال جمهوری خلق چین در نشست‌های امنیتی گفتگوی منطقه‌ای اظهار داشت: امیدوارم با مساعی مشترک کشورهای عضو نشست بتوانیم گام‌های سازنده‌ای برای افزایش ثبات و امنیت در منطقه برداریم.

وی با تاکید بر اراده رهبران عالی دو کشور برای ارتقای مشارکت راهبردی و توسعه روابط همه جانبه بین تهران و پکن خاطرنشان کرد: نهادهای امنیتی ایران و چین می‌توانند در محقق کردن توافقات دو کشور در ابعاد سیاسی، اقتصادی و دفاعی نقش ویژه‌ای داشته باشند.

شمخانی با اشاره به موضوع دومین نشست گفتگوی امنیت منطقه‌ای که با موضوع افغانستان برگزار می‌شود، افزود: توسعه تروریسم و تلاش برخی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه ای برای حفظ و مدیریت ناامنی در این کشور مهمترین چالش‌هایی است که صلح و ثبات در افغانستان را تهدید می‌کند.

چین ون چینگ وزیر امنیت ملی جمهوری خلق چین نیز در این ملاقات با ابراز خرسندی از سفر به ایران و شرکت در دومین نشست گفتگوی امنیتی از ابتکار ایران برای پایه‌گذاری و تداوم این نشست قدردانی کرد.

وی روابط با جمهوری اسلامی ایران را دارای جایگاه مهمی نزد مسئولان عالی چین عنوان کرد و افزود: اشتراک مساعی و رایزنی مستمر مقامات دو کشور می‌تواند در تحقق سریع توافقات انجام شده بین روسای جمهور ایران و چین نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد.

دومین نشست گفتگوی امنیت منطقه‌ای با حضور دبیران و مشاوران امنیت ملی و مقامات عالی امنیتی ایران، روسیه، چین، هند، افغانستان، تاجیکستان و ازبکستان با ابتکار و میزبانی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران فردا (چها شنبه) در تهران برگزار می‌شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    0 2
    چممان روشن . با کفار نشست و برخواست میکنید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس