کد خبر 1020816
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۰
مهدی قائدی

مهدی قائدی، این فصل دنبال ثبت رکوردی است که در لیگ‌های معتبر اروپایی هم، فقط مسی و سوارز به آن رسیده‌اند.

به گزارش مشرق، یک گل زیبا و یک پاس گل دقیق به دیاباته در بازی با شاهین، قائدی را به تنهایی در صدر جدول بهترین گلزنان و گل‌سازهای لیگ برتر قرار داده است. او تا پایان نیم فصل اول، 8 گل زده و توانسته 5 گل هم برای استقلال بسازد. اتفاقی که در یک دهه اخیر لیگ، بی سابقه است و در صورت ادامه این روند، او می‌تواند به دومین بازیکنی تبدیل شود که در یک فصل، همزمان عنوان آقای گل و آقای پاس گل را بدست می‌آورد. اولین نفر، رضا عنایتی بود که لیگ پنجم صاحب هر دو عنوان شد.

بیشتر بخوانید:

رکورد جالب «غول» استقلال

چنین دستاوردی، حتی در سطح اول جهان هم کم سابقه محسوب می‌شود و در ده سال اخیر، فقط دو بازیکن به آن رسیده‌اند. لیونل مسی، دو فصل اخیر لالیگا را با چنین آماری تمام کرده و لوئیس سوارز، یک بار در بارسا و یک بار در لیورپول توانسته همزمان دو جایزه بهترین گلزن و بهترین گل‌ساز لیگ را کسب کند. بجز این دو نفر، بازیکن دیگری در یک دهه گذشته انگلیس، آلمان، اسپانیا و ایتالیا هم نتوانسته به تنهایی، هر دو عنوان مهم لیگ را به خودش اختصاص دهد.

جالب اینجاست قائدی، در 7 بازی ابتدایی فصل فقط روی دو گل تاثیر داشت و 8 بازی آینده، توانست 11 گل برای استقلال بزند و بسازد. او در همه این هشت بازی، حداقل روی یک گل تاثیرگذار بوده در سه مسابقه، توانسته همزمان گل بزند و پاس گل بدهد. با چنین آمار فوق العاده‌ای، بعید نیست باشو در فصل اوج‌گیری با پیراهن استقلال، رکورد جدیدی در فوتبال ایران خلق کند. آن هم در حالی که پنالتی‌زن و کاشته‌زن اصلی استقلال هم نیست و فقط کرنرهای تیم را می‌زند. هر هشت گل این فصل او، در جریان بازی بدست آمده‌اند.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فريبرز CH ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
    2 0
    آخه اين چه مقايسه زشتى هست كه نويسنده كرده !؟.....وزن قائدى با لباس و كفش و پول تو جيبش و تلفن همراه به اندازه يك پاى رونالدو نميشه و چرا اين بازيكنان شهرستانى قبلاً روستايى را بى اندازه گُنده ميكنين امثال شما جهانبخش را گُنده كردين و سرنوشتش هم كه معلومه ...آزمون را بقدرى گُنده كردن كه با پوزش با ده تا بشكه دويست و بيست ليترى آب هم پائين نميره .. واقعاً حقير هستين .. ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس