کد خبر 1020709
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
ال کلاسیکو

بارسلونا و رئال مادرید در حالی روز چهارشنبه به مصاف یکدیگر می روند که دیدار بین این دو تیم در چند سال گذشته صحنه رخ دادن اتفاقات جذاب و البته عجیب زیادی بوده است.

به گزارش مشرق، روز چهارشنبه جذاب ترین رقابت فوتبالی جهان بین دو تیم بارسلونا و رئال مادرید برگزار خواهد شد؛ دیداری که طرفداران فوتبال به خاطر نا آرامی‌های موجود در ایالت کاتالونیا و به تعویق افتادن بازی، انتظار بیش از حدی برای آن کشیده اند. ال کلاسیکوی روز چهارشنبه برای بارسلونا و رئال مادرید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که هر دو تیم با ۳۵ امتیاز در صدر جدول لالیگا قرار گرفته اند و به همین خاطر می‌توان این دیدار را یک جدال سرنوشت‌ساز و مهم تلقی کرد.

بیشتر بخوانید:

فاتحان ۲۳ جام بارسلونا در یک قاب +عکس

در طول بازی های ال‌کلاسیکو اما همواره شاهد اتفاقات تلخ و شیرینی برای هر کدام از دو تیم بارسلونا و رئال مادرید بوده ایم؛ موضوعی که حالا قصد داریم در این گزارش به جذاب ترین و جنجالی ترینِ آن ها بپردازیم.

۲۳ آوریل ۲۰۱۷؛ قدرت نمایی مسی در سانتیاگو برنابئو

لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا، همواره یکی از بزرگ ترین ستاره های دیدار ال‌کلاسیکو بوده است. در آوریل سال ۲۰۱۷ و در حالی که رئال مادرید و بارسلونا رقابت تنگاتنگی برای قهرمانی در لالیگا داشتند، به مصاف یکدیگر رفتند. رئال مادرید در ابتدا با گل کاسمیرو از حریف خود پیش افتاد اما درست چند دقیقه بعد لیونل مسی کار را به تساوی کشاند. در نیمه دوم بارسلونا توسط ایوان راکیتیچ به گل دوم رسید. در دقیقه ۷۷ بازی اما سرخیو راموس با کارت قرمز داور از زمین مسابقه اخراج شد تا کار کهکشانی‌ها سخت تر از قبل شود.

با این وجود خامس رودریگز چند دقیقه بعد از ورود به زمین و در حالی که رئال ۱۰ نفره بود گل تساوی بخش تیمش را به ثمر رساند. این اما پایان کار نبود و لیونل مسی در دقیقه پایانی بازی با یک بغل پای فوق العاده گل سوم بارسلونا را به ثمر رساند تا یک پیروزی دراماتیک برای آبی اناری‌ها رقم بخورد. فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا پس از این گل خوشحالی جالب توجهی داشت؛ او پیراهنش را از تن خارج کرد و با حالتی جالب آن را به تماشاگران حاضر در سانتیاگو برنابئو نشان داد تا به نوعی جلوی چشمان هزاران طرفدار مادریدی قدرت نمایی کرده باشد.

۱۳ آگوست ۲۰۱۷؛ پاسخ کریستیانو به لئو

در تاریخ ۱۳ آگوست ۲۰۱۷ رئال مادرید و بارسلونا در دیدار سوپرکاپ اسپانیا به مصاف یکدیگر رفتند. کهکشانی ها در آن بازی ابتدا با گل به خودی جرارد پیکه از حریف خود پیش افتادند اما در دقیقه ۷۷ لیونل مسی با یک ضربه پنالتی کار را به تساوی کشاند. در آن بازی اما کریستیانو رونالدو به دلیل دیر اضافه شدن به تمرینات پیش فصل رئال مادرید کار را از روی نیمکت آغاز کرده بود. این فوق ستاره پرتغالی در دقیقه ۵۸ وارد زمین شد و همین چند دقیقه نیز برای او کافی بود تا یک گل فوق العاده را برای تیمش به ثمر برساند.

رونالدو نیز پس از گلزنی در نیوکمپ کاری مشابه حرکت لیونل مسی انجام داد و با درآوردن پیراهن خود به نوعی حرکت رقیب خود در بارسلونا را جبران کرد. او همچنین با انجام حرکات و ژست هایی خاص عصبانیت هواداران حاضر در نیوکمپ را برانگیخت تا صحنه ای جنجالی را رقم زده باشد. رونالدو چند دقیقه بعد از گلی که به ثمر رساند به دلیل اعتراض به داور از زمین مسابقه اخراج شد تا یک شب عجیب و غریب برای او رقم خورده باشد. جالب اینکه کهکشانی ها بعد از اخراج رونالدو یک گل دیگر نیز به ثمر رساند تا با یک پیروزی قاطع نیوکمپ را ترک کرده باشند.

۲۹ نوامبر ۲۰۱۰؛ پیکه و کری معروف

یکی از عجیب‌ترین و شاید تلخ ترین شکست های رئال مادرید در ال کلاسیکو به بازی نوامبر ۲۰۱۰ مربوط می‌شود؛ جایی که شاگردان پپ گواردیولا با ۵ گل حریف خود را در نیوکمپ تحقیر کردند. همچنین آن شکست یکی از سنگین ترین باخت های ژوزه مورینیو در طول دوران مربیگری اش را رقم زد. در آن بازی ژاوی، پیکه و جفرن هر کدام یک بار برای بلوگرانا گلزنی کردند و داوید ویا نیز دو بار موفق به باز کردن دروازه لوس بلانکوس شد. در پایان بازی جرارد پیکه با یک حرکت جنجالی خوشحالی خود را با هواداران بارسلونا تقسیم کرد. این مدافع اسپانیایی با نشان دادن عدد ۵ جلوی چشمان بازیکنان رئال به نوعی قصد کری‌خوانی داشت؛ اتفاقی که یک صحنه ماندگار را برای هواداران بارسلونا رقم زد.

۱۶ آوریل ۲۰۱۴؛ حماسه گرت بیل

در آوریل ۲۰۱۴ دو تیم بارسلونا و رئال مادرید در فینال رقابت های کوپا دل ری و در ورزشگاه خانگی والنسیا یعنی مستایا به مصاف یکدیگر رفتند. رئال مادرید در آن بازی کریستیانو رونالدو را به همراه نداشت و همین موضوع باعث شده بود که بسیاری شکست احتمالی این تیم را مقابل بارسلونا پیش بینی کنند؛ بازی اما با گل دقایق ابتدایی آنخل دی ماریا آغاز شد و این ستاره آرژانتینی روی یک حرکت زیبا گل اول رئال مادرید را به ثمر رساند.

بعد از گل دی ماریا، بارسلونا حملات زیادی روی دروازه رئال مادرید ترتیب داد که در نهایت این حملات به سرانجام رسید و مارک بارترا در دقیقه ۶۸ گل تساوی بارسلونا را به ثمر رساند. این اما پایان کار نبود و گرت بیل در دقیقه ۸۵ روی یک حرکت استثنایی و با یک استارت فوق العاده از میانه های زمین مارک بارترا را جا گذاشت و با دروازه بارسلونا تک به تک شد تا با یک ضربه دقیق گل پیروزی بخش کهکشانی‌ها را به ثمر برساند؛ گلی که امضای قهرمانی رئال در رقابت‌های کوپادل‌ری آن سال بود. گل به ثمر رسیده توسط گرت بیل تا حدی جذاب بود که بعد از آن شوخی های بسیار جالبی در رابطه با آن مطرح شد؛ موضوعی که البته تا همین حالا نیز ادامه داشته است. 

۲ می ۲۰۰۹؛ تحقیر کهکشانی ها در برنابئو

یکی از تحقیر آمیز ترین شکست های رئال مادرید در طول تاریخ رقابت های ال‌کلاسیکو در ۲ می ۲۰۰۹ رخ داد؛ جایی که رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو و جلوی چشم تماشاگران خودی با نتیجه ۶-۲ از بارسلونا شکست خورد. در آن بازی کهکشانی ها ابتدا با گل گونزالو ایگواین از حریف خود پیش افتادند اما بارسلونا در ادامه سه بار توسط تیری هانری، کارلوس پویول و لیونل مسی به گل رسید تا با نتیجه ۳-۱ به رختکن برود. در ابتدای نیمه دوم اما سرخیو راموس برای رئال گلزنی کرد تا آنها کمی به ادامه بازی امیدوار شوند؛ لوس بلانکوس در آن بازی اما بسیار آشفته به نظر می‌رسید؛ اتفاقی که باعث شد در ادامه نیمه دوم بارسلونا توسط هانری، مسی و پیکه به سه گل دیگر دست پیدا کند تا نتیجه تحقیر آمیز ۶-۲ رقم بخورد. در آن بازی هواداران رئال مادرید علیه بازیکنان این تیم شعار دادند و سوت های اعتراضی فراوانی نسبت به آنها روانه کردند. لازم به ذکر است که کهکشانی‌ها آن فصل را بعد از بارسلونا در رتبه دوم به پایان رساندند.

۲۸ اکتبر ۲۰۱۸؛ پیکه و یک خاطره سازی دیگر با عدد پنج

مصدومیت لیونل مسی و غیبت او در این بازی باعث شده بود که رئال مادرید به کسب امتیاز و حتی پیروزی در نیوکمپ امیدوار شود. بارسلونا اما در آن دیدار کار را طوفانی آغاز کرد و با دو گل فیلیپ کوتینیو و لوییس سوارز از حریف خود پیش افتاد. در ابتدای نیمه دوم مارسلو برای رئال گلزنی کرد اما در ادامه بلوگرانا سه گل دیگر توسط سوارز (دو بار) و آرتور ویدال به ثمر رساند تا بارسلونا یک شکست پنج گله دیگر را به رئال مادرید تحمیل کند. بعد از آن بازی نیز جرارد پیکه دوباره از فرصت استفاده کرد و با نشان دادن آن عدد پنج خاطره انگیز، خاطرات سال های گذشته خود را بار دیگر با هواداران این تیم تقسیم کرد. 

۱۷ آگوست ۲۰۱۱؛ مورینیو و انگشتان معروف

در تاریخ ۱۷ آگوست ۲۰۱۷ در حالی دو تیم بارسلونا و رئال مادرید در ورزشگاه نیوکمپ به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی در چهارچوب رقابت سوپرکاپ اسپانیا برگزار می شد. دیدار رفت دو تیم با نتیجه ۲-۲ خاتمه یافته بود؛ موضوعی که باعث افزایش حساسیت دیدار برگشت شده بود. در بازی برگشت اما بارسلونا با دو گل لیونل مسی و تک گل آندرس اینیستا در مقابل گل های کریستیانو رونالدو و کریم بنزما با نتیجه ۳-۲ مقابل رئال مادرید به پیروزی رسید و به مقام قهرمانی سوپرکاپ اسپانیا دست یافت. در این دیدار یک اتفاق عجیب رخ داد که شاید بتوان از آن به عنوان یکی از عجیب ترین رویدادهای تاریخ ال کلاسیکو یاد کرد؛ جایی که ژوزه مورینیو، سرمربی پرتغالی رئال مادرید،در جریان درگیری به وجود آمده در کناره های زمین با انگشتان خود به سمت چشمان تیتو ویلانووا فقید حمله ور شد و صحنه حیرت انگیزی را رقم زد!

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس