کد خبر 1020703
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
مخبر

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: با استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌توانیم ظرف سه سال بخش زیادی از مشکل بیکاری را در کشور حل کنیم.

به گزارش مشرق، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)  در حاشیه بهره‌برداری از کارخانه کربن بارد تهران با قابلیت تبدیل سالانه ۴۰ هزار تن دی‌اکسید کربن پالایشگاه تهران به کربن صنعتی و خوراکی و تبدیل آن به اولین پالایشگاه سبز کشور اظهار داشت: بخشی از آلودگی‌های تهران با این اقدام رفع می‌شود البته حجم آن در کل در وضعیت فعلی آلودگی محسوس نیست اما اقدامات محیط زیستی و پالایش سبز اتفاق افتاده است.

وی گفت: مشارکت بنیاد برکت در این طرح ۲۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بوده است و کارآفرینی پرامید در این حوزه وارد عمل شده تا بخشی از مشکلات کارآفرینان را حل کند و ظرف سه سال این کار صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

 رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خاطرنشان کرد: بعضی از مشکلات و بروکراسی‌های اداری برای کارآفرینان  ایجاد ناامیدی می‌کند که در این خصوص هم اقداماتی صورت بگیرد. 

مخبر بیان داشت: تولید دی‌اکسید کربن پاک برای استفاده خوراکی، دارویی، صنعتی و پزشکی یک کار پیچیده‌ای است که ۴۰ درصد آن در داخل و ۶۰ درصد دیگر وارداتی است. 

وی گفت:‌با این اقدام قریب به ۱۸ هزار تن گازوئیل به این طریق صرفه‌جویی می‌شود و این اقدام معادل کاشت ۲۰۰ هکتار کاشت درخت در تهران است.

 رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت:‌ با این طرح ۱۵۰ شغل ایجاد شده است.

مخبر یادآور شد: ما در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام دو سال است که تمام سعی‌مان را کرده‌ایم که در بحث اشتغال از بنگاه‌های کوچک، متوسط و زودبازده استفاده کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: ظرف یک سال گذشته ۲۰ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغالزایی را با ۴۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۲۶۰ هزار اشتغال ایجاد کرده‌ایم و باید همه دستگاه‌ها کمک کنند تا از ظرفیت‌های معطل شده در کشور استفاده کنیم.

 رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: با استفاه از این ظرفیت‌ها می‌توانیم در مدت سه سال بخش اعظمی از بیکاری را در کشور حل کنیم و باید مردم را به کار بگیریم.

مخبر تاکید کرد: امیدواریم همه کمک کنند که از پیچ جنگ اقتصادی با موفقیت عبور کنیم.

وی گفت: اقدامات ما در تمام موارد پیوست محیط زیستی جدی دارد و تنها دستگاهی هستیم که از سه سال گذشته شروع کرده‌ایم و هزار هکتار از اراضی تهران که۷۰۰ هکتار در ملارد، ۵۰۰ هکتار در مسعودیه و ۲۰۰ هکتار در ده‌سید بوده است، درختکاری کرده‌ایم.

 رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام  افزود:‌مکان‌هایی که درختکاری شده شن خیز بوده‌اند که بخشی از آلودگی تهران به آن مربوط می‌شود.

مخبر افزود: در استان خراسان جنوبی نیز هزار هکتار جنگل‌کاری شده است و حدود سه هزار هکتار در سیستان و بلوچستان جنگل کاری شده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ما هر پروژه‌ای که در اقصی نقاطکشور ایجاد می‌کنیم پیوست زیست محیطی و درختکاری آن را هم انجام می‌دهیم.

 رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام بیان داشت: در شهرک دارویی که ۲۰۰ هکتار است ۴۰ هکتار آن را درختکاری کرده‌ایم.

مخبر تاکید کرد:‌ما اجازه نمی‌دهیم هیچ باغی در کشور از بین برود و باغ‌هایی در تهران داریم که در آن ساخت و سازی نداشته‌ایم و از این باغ‌ها حفاظت می‌کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس