عراق (1).jpg

تحرکات تروریست های داعش برای چندمین روز متوالی همچنان در مناطق شرقی استان دیاله ادامه دارد و دوباره مواضع نیروهای عراقی هدف حملات سنگین قرار گرفت.

به گزارش مشرق، پس از افزایش تحرکات هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش در محورهای شرقی و شمال شرقی استان دیاله، نیروهای بسیج مردمی به صورت گسترده در مناطق حساس به ویژه در منطقه «نفت خانه» مستقر شدند تا به هرگونه حمله ای واکنش نشان دهند.

در یک ماه گذشته، تحرکات عناصر مخفی داعش در منطقه «نفت خانه» در محور شرقی استان دیاله و نزدیکی مرزهای مشترک با ایران با پشتیبانی گسترده آمریکایی ها افزایش پیدا کرده و تروریست ها در تلاش هستند امنیت را در این منطقه مهم نفت خیز بر هم بزنند.

تروریست های داعش دو هفته قبل نیز عملیات گسترده ای را در محور «نفت خانه» انجام دادند اما با واکنش قاطع مواجه شدند و نیروهای بسیج مردمی پس از چند ساعت درگیری موفق شدند این حملات سنگین را به طور کامل دفع کنند.

منطقه نفت خیز «نفت خانه» که در نزدیکی مرزهای ایران واقع شده و همین مسئله بر اهمیتش افزوده، نقطه اتصال جاده مهم مرز خسروی و منطقه خانقین به منطقه مندلی به شمار می آید و ناامن شدن این منطقه می تواند منجر به مسدود شدن این مسیر راهبردی شود.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، تحرکات هسته های خاموش داعش در حومه مناطق مهم دیگری از جمله «خانقین، بعقوبه و المقدادیه» در محور شرقی استان دیاله نیز نسبت به ماه های گذشته بیشتر شده است.

به گزارش مشرق، این مناطق راهبردی نیز جاده مهم و اصلی را از مرزهای مشترک با ایران و محور شرقی استان دیاله به پایتخت متصل می کنند و همین مسئله اهمیت این نقاط را چند برابر کرده است.

نیروهای امنیتی و رزمندگان بسیج مردمی در یک سال گذشته در چند عملیات دقیق موفق شدند دهها تن از عناصر تروریستی داعش را در کمین گرفتار کنند و به هلاکت برسانند که نام ۲۰ فرمانده میدانی در لیست کشته شدگان دیده می شود.

یک منبع میدانی در گفت و گو با مشرق اعلام کرد: همزمان با استقرار گسترده نیروهای بسیج مردمی در حومه منطقه «نفت خانه»، عناصر مخفی داعش حملات غافلگیرانه ای را در وضعیت نامناسب آب و هوایی علیه نیروهای ارتش عراق ترتیب دادند.

این منبع میدانی با بیان این که تروریست ها یک شنبه شب (بیست و چهارم آبان ماه) عملیات خود را در مه گرفتگی شدید آغاز کردند، گفت: در جریان حملات غافلگیرانه مواضع نیروهای گروه پنجم ارتش در روستای «نوفل» هدف قرار گرفته شد.

وی با توضیح این مطلب که روستای «نوفل» از توابع منطقه «المقدادیه» در ۴۵ کیلومتری شمال شرق شهر «بعقوبه» است، افزود: ۲ تن از نیروهای ارتش عراق در جریان حملات شهید و شماری دیگر زخمی شدند.

این منبع میدانی به حمله دوم تروریست ها در محور شرقی استان دیاله اشاره کرد و گفت: عناصر مخفی داعش در این محور گروهی از نیروهای هنگ دوم در تیپ ۲۰ پیاده نظام ارتش را در منطقه «الندی» به رگبار بستند.

وی با بیان این که منطقه «الندی» در جنوب شرق منطقه «خانقین» و ۵۵ کیلومتری شرق شهر مهم «بعقوبه» واقع شده، افزود: در جریان این حملات نیز ۳ تن از نیروهای عراقی شهید و ۴ تن دیگر زخمی شدند.

منطقه «الندی از توابع منطقه «بلد الرز» و در حومه شرقی بعقوبه قرار دارد و شهر مهم مرزی «مندلی» را در نزدیکی مرزهای مشترک با ایران به شهر بعقوبه متصل می کند و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

از شمال غرب استان دیاله خبر می رسد، نیروهای عراقی پس در دریافت اطلاعات دقیق مواضع هسته های خاموش داعش را با آتش توپخانه در مناطق «المیته، شبیعات، البوجمعه و البوکنعان» در نزدیکی منطقه العظیم به شدت هدف قرار دادند.

به گزارش مشرق، در جریان حملات خمپاره ای خسارت های سنگینی به تروریست ها وارد آمد؛ در یک ماه گذشته، تحرکات تروریست های مخفی داعش همزمان با ناآرامی ها در مناطق مرکزی و جنوبی افزایش پیدا کرده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر مخفی داعش با پشتیبانی محور شرارت سعودی و به سرکردگی آمریکایی ها درصدد هستند از مناطق آلوده در شرق استان صلاح الدین به مناطق غربی استان دیاله نفوذ کنند و امنیت را در این محور بر هم بزنند که تاکنون ناکام مانده اند و به نتیجه ای نرسیده اند. در استان دیاله عراق چه می گذرد؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
    4 2
    همایشی در سراسر کشور برگزار کنید، ازجمله رزمندگان دفاع مقدس ، بمنظور اعلان آمادگی برای کمک به عراق و سوریه ، بمنظور پاکسازی نیروی مخرب دشمن ، ما عاشقان شهادت ، هنوز بر پیمان و عهدی که بسته ایم ، استوارتر ایستاده ایم و هر زمان فرمانده دستور دهد پا به رکاب آماده ایم و آرزو داریم در مبارزه با دشمنان خدا شرکت جسته و ریشه را قطع کنیم . اگر سعادت شهادت نصیب گشت ، شرمنده یاران شهید خود نخواهیم بود ،
    • ایرانی IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
      0 0
      چکار دارید آنها را برادران ما هستند
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
    8 0
    تا بی عرضگی هست این اتفاق ها هم هست . تمام خون هایی که ریخته میشه مقصرش فرماندهان نظامی عراقی هستن و سازمان اطلاعات عراق که عرضه نابودی هسته های داعش ندارند
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
    3 1
    صد درصد عراق دوباره دست گروه های سلفی تکفیری بعثی میفته ، باور ندارم عراقی ها داعش نابود کرده باشند اینا فقط شعار میدن و تز نابودی داعش میدن
    • IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
      0 0
      منم موقعی که تو اخبار جلال خالدی با پر حرفی دم از نابودی داعش و له کردن ان میزد باور نداشتم اینا موفق بشن داعش نابود کنند این وضع نتیجه کم کاری و بی کفایتی نیروهای عراقی است
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
    0 1
    یعنی این نیروهای عراقی دقیقا دارند چکار می کنند اونجا ؟ چطور ممکنه این قدر راحت مواضع دولت رو بزنند و دولت ناتوان باشه از مواجهه ؟
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
    1 1
    خاک بر سر بی عرضتون کنند
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
    1 0
    خب شما هم پایگاه های آمریکا رو بزنید تا ازین غلطا نکنند . چطور تحمل می کنید خون تون بریزند ولی دم نزنید این داعشی ها با حمایت امریکا و سعودی این قدر خطرناک شدند وقتی کسی با پایگاه های امریکا کاری نداره که داعش رو اموزش و گروه بندی می کنند و به جون عراق میندازند
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
    2 0
    در سوریه هم مدام دارن کمین میزارن. دیشب در منطق حقل تیل ۱۳ نیروی ارتش سوریه رو کشتند
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
    8 0
    من اون موقع که ابوبکر بغدادی تمام خاک عراق رو مخفیانه گشت میزد و این ها مثل موش کور ناتوان از گرفتن این یاغی فراری بودند فکر این اتفاق می کردم بغدادی همه کار کرد همه رو کشت به نوامیس عراقی تجاوز کرد بانک ها رو خالی کرد و با یک چمدان پر از دلار و سکه به ادلب گریخت و به ریش نیروهای اطلاعاتی عراق خندید . باز خوبه ترامپ بدای وجهه خودش کشتش دمش گرم وگرنه مثل سگ هفت تا جون داشت
  • علیرضا IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
    0 0
    باید باقیمانده اشرار و مزودران وهابیت خبیث و تفاله های بعثی صهیونیستی را با شدت نابود کرد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس