مذاکره نمایه - کراپ‌شده

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد که کشورش آماده مذاکره با ایران است اما تأکید کرد که واشنگتن تحریم علیه ایران را ادامه خواهد داد.

به گزارش مشرق، مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با الجزیره، بار دیگر از آمادگی آمریکا برای مذاکره با ایران خبر داد اما اعلام کرد که تحریم‌های اعمال شده کشورش علیه ایران متوقف نخواهد شد.


اورتاگوس گفت: آنچه ما انجام می‌دهیم برای بازگشتن ایران به میز مذاکره است. رئیس‌جمهور گفت که دنبال توافقی بهتر است. ما برای اختلافات‌مان دنبال حل دیپلماتیک هستیم نه دنبال جنگ.

بیشتر بخوانید:

خودتان را گول نزنید و بعداً نگویید دوباره کلاه سرمان رفت


وی در پاسخ به این سوال الجزیره که «فکر می‌کنید، اوضاع در حال تشدید شدن است یا اینکه نزدیک شدن به انتخابات آمریکا، مانع این تشدید خواهد شد» گفت: این‌طور فکر نمی‌کنم. ما در مواضع خود شفاف هستیم. مایک پمپئو وزیر خارجه در سخنان یک سال و نیم پیش دوازده شرط تعیین کرد و گفت، ایران باید آن را اجرا کند. این شروط متکی به تلاش برای این است که ایران به کشوری عادی تبدیل شود. بنابراین ما آماده گفت‌وگو و مذاکره هستیم اما تحریم‌ها ادامه می‌یابد تا ایران به‌طور جدی به میز مذاکره بازگردد.


سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوال الجزیره که گفت،‌ اگر ایران به میز مذاکره بازنگشت راهکار چیست، گفت، «فشار حداکثری را ادامه می‌دهیم. ما این را سیاستی قوی می‌دانیم.


به گزارش فارس، اورتاگوس در ادامه در اظهارنظری گستاخانه گفت: دغدغه درباره برنامه موشکی ایران و اقدامات منطقه‌ای این کشور، مختص آمریکا نیست. هر چه به جلو می‌رویم شاهدیم که اروپایی‌ها نیز این موضع را می‌پذیرند و از ایران می‌خواهند که درباره رفتارش در منطقه بازنگری کند.


در روزهای گذشته استیو منوشین، وزیر خزانه‌داری آمریکا که وزارتخانه تحت امر او مسئول اعمال تحریم‌های غیرقانونی واشنگتن علیه تهران است، در کنفرانس «مجمع دوحه» ضمن تکرار اتهام‌زنی‌های بی‌سند علیه تهران اعلام کرد، اگر ایران شروط لازم را اجرا کند، همه تحریم‌های این کشور رفع می‌شوند.


هر چند منوشین در این نشست‌ اشاره دقیقی به «شروط لازم» مدنظر دولت آمریکا برای پایان دادن تحریم‌های ایران نکرده است اما پیش از او مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به درخواست‌های ۱۲گانه واشنگتن از تهران‌ اشاره کرده بود. درخواست‌های گستاخانه از جمله ایجاد محدودیت گسترده در توان موشکی، توقف مبارزه ایران با تروریسم در منطقه، دائمی‌کردن محدودیت‌های برجام و توقف تمامی مولفه‌های قدرت ساز ایران.


آمریکایی‌ها معمولاً برای رسیدن به اهداف خود یک راهبرد دارند و یک تاکتیک. راهبرد آنها «فشار» با هدف خسته کردن طرف مقابل است و سپس از «مذاکره» به‌عنوان مکمل فشار استفاده می‌کنند تا به خواسته خود برسند.


این مذاکره در واقع مذاکره نیست بلکه وسیله‌ای برای چیدن محصول فشارها است و نشستن پشت میز مذاکره با آمریکایی‌ها یعنی نقد کردن همان مواردی که با فشار زمینه تحقق آن را فراهم کرده‌اند.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    50 2
    امیدوارم برجامیون درک کنند امریکا دو برابر فشاری که به ایران میاره رو خودش متحمل میشه و خیلی عجله داره تا انتخابات 2020 یک مذاکره ولو سوری با ایران داشته باشه تا اون مردم نارنجی بازم روی عرصه حکومت بمونه و اینبار زمان کافی برای دشمنی بیشتر با ایران خواهد داشت
    • ح IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
      8 12
      تقصیر برجامیون نیست تقصیر دولت در سایه س تقصیر اونایی که از تحریم سود میبرن/..اگه دست روحانی بود تمام تحریمها تا الان برداشته شده بود
    • پاسخ به 9:10 IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
      10 0
      دقیقا..!! اگه دست روحانی بود که الان شرف و عزت و آبرومون هم درست شده بود!!! به روحانی جونت بگو دیگه چیزی نمونده بدی بره.. بیخیال
  • IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    3 2
    خودمون را بگذاریم جای آمریکا آمریکا از هر راهی وارد شد تا مذاکره کنه ولی نشد حالا فقط منتظر فشار اقتصادیه یا باید جنگ کنیم یا مذاکره البته آمریکا شروع کننده جنگ نیست ما باید خودمدن سوک سوک کنیم چونکه میدونه ایران کشور جنگجوی هست واهمه نداره
    • ابوعلی.. US ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
      7 0
      پدرجان.. یه مقدار مطالعه کن بعد خط سیاسی برای کشور تعریف کن تو 200 سال گذشته ایران به هیچ کشوری حمله نکرده اما این یانکی ها به هرجا که دستشون رسیده نیزه زدن و حمله کردن.. ما جنگجوییم یا اونا .. ضمنا تعریفتو از مذاکره به سبک آمریکایی ها دقیق بگی ممنون میشم... چون الان غربگراترین های داخلی هم پیشنهاد مذاکره نمیدن ... میگن دیگه خیلی ضایع است !!!
  • IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    2 0
    یه مسئولی هم تو داخل هم همه تلاشش را در داخل برای رسیدن آمریکا به اهدافش کرده
  • IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    6 0
    مذاکره برای چی؟! برای تقدیم نظام یا برای تقدیم موشک یا شایدم شرف
  • IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    5 0
    لعنت به رژیم حرومزاده آمریکا و توله های داخلیش. رژیم سفاک آمریکا حلقوم مردم ایران رو فشار میده و ماموریت توله هاش اینه که تقصیر رو بندازن گردن حکومت ما !
  • IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    7 0
    مام گوشامون درازه
  • IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    7 0
    ازگرسنگی بمیریم بهتر است که با آمریکا مذاکره کنیم .همه سربسر تن به کشتن دهیم ازآن به که به کشور به دشمن دهیم
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
      4 1
      شما یا گشنگی نکشیدی یا نمی دونی از گرسنگی مردن چطور هست. شکم که سیر باشه شعار های قشنگ دادن کار سختی نیست.
  • IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    5 0
    یه جمله‌ای هست که می‌گه "آدم عاقل از تاریخ درس می‌گیره و آدم نادان از تجربه" حال ببینیم کی از یه سوراخ دوبار گزیده میشه.
  • ریزبین IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    5 0
    هر مذاکره ای در سایه تحریم حماقت و دیوانگی است حتی اگر بخشی از آنها لغو و یا همه آنها تعلیق شوند .پرونده تحریم ها در مذاکرات هسته ای 1+5بسته شدند اینکه بار دیگر بعنوان اهرم فشار با آنها معامله شوند برای ایران معامله بدی تا نابودی تمام هستی و داشته هایش است ،آمریکا اگر با ایران مذاکره می خواهد چهار اقدام اساسی باید انجام دهد 1-لغوتمام تحریم ها بدون هیچ قید و شرطی 2-پرداخت غرامت از زمان خروج آمریکا از برجام وتحمیل تحریم ها به ایران 3-بازگشت به برجام و انجام تمام تعهدات خود بند به بند 4-غذرخواهی از جامعه جهانی وایران بابت بد عهدی و توافق شکنی .اگر این چهار شرط از سوی آمریکا پذیرفته شد مذاکره با آمریکا از سوی ایران بلامانع است
  • محسن حاجی علی IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    1 0
    سلام. نمی شود با ابزار تحریم ها وارد مذاکره شد شاید با شروع برداشتن تحریم های اصلی مثل نفت نظام قبول کند راه برای مذاکره باز شود
  • DE ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    4 0
    یعنی با طناب پوسیده امریکا ، دوباره بریم توچاه! یکبارش بسه این طناب پوسیده ارزونی خودتون! عقل گوید یک دست اسلحه ، یک دست تولید معاش مردم عقل گوید خود را محتاج دشمن مساز! همچو امیرکبیر سخت کوش و خود بساز! که این ایران صدها لشگر حیدر دارد! عقل گوید امضای دشمن فقط یک تکه کاغد با یک گرم جوهر! عقل گوید آزموده را آزمودن خطاست! ای لشگر حیدر! امید تو خدا باشد وقت رزم دراین میدان سخت حالاست ! حالاست! با کار و کوشش زمین ایران را زرافشان کن که این ملک صاحبش ولی عصر(عج) زمان باشد!
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    9 1
    خفه شو .آب رو بستی رو حسین تا تسلیم بشه ولی نشد . ما پیرو حسینیم ...
  • رضا IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    7 0
    مایک پمپئو و سایر جنایتکاران و دژخیمان آمریکایی آرزوی مذاکره با ایران را به گور خواهند برد.
  • رضا IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    9 0
    خيلى عذر ميخوام ، در جواب سخنگو بايد گفت اولاً : ... ! ثانياً : مايك پمبئو به گور باباش خنديد براى ايران شرط تعيين كرد ! ثالثاً : شما براى ايرانى كه نميخواد با شما رابطه داشته باشه شرط ميذاريد ؟! عجب احمق هائى هستيد شما يانكى ها !
  • عباس IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    1 0
    سلام بدنیست دوستان وهم میهنان متقاضی انعطاف با شیب نرم مطالعه بفرمایند
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    2 0
    سلام به نظر من گفتن این که امریکا چه چیز هایی از ایران مخواهد بسیار خوب است وباعث میشود که مردم با دولت همراهی کنند که این. باعث پیروزی میشود اما این که دولت فقط به فکر کسانی باشد که فکر مکند رضایت انها برایش مفید است وبه مردم. ادی که از هر چیزمحروم هستند فشار بیاورد. (حقوق ومزایاهای دولتی وبنیادی. که دولت فکر میکند این ها پشتبانه اوست)وبه یک عده خاص میدهد ومردم هم میبینند ونا راحت میشوند از این تبعیض ها باعث شکست همه ما (دولت وملت وکشور میشود) دولت اگر مخواهد پیروز شود دراین جنگ باید به فکر مردم ضعیف باشد وهمه چیز را بین ملت. تقسیم کند واز شکاف طبقاطی جلوگیری کند (این خیلی اسون است به دستورات دینی عمل کند )از قانون خدا پیروی کند. ازحق ناس حق ناس اه مظلوم. بترسید ولا. منتظر عواقب باید همه ما باشیم
  • 12 IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    10 0
    اگه میشد یه زمانی با امریکا مذاکره کرد دیگه الان نمیشه... بعنوان یه بازاری میگم.. الان و تو این حالت و با این ادبیات اینا مذاکره یعنی ضرر.. یارو خیال کرده با دسته کورا طرفه ..
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    5 0
    بی وجدانهای آمریکایی اینطور مذاکره ای بدرد عمه ات میخوره ،ای آدمکشهای بی مروت ،گرگ صفت خدا لعنتتون کنه خیلی پست هستید .
  • علی محمد بیگی IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    6 0
    آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه اگه میتونست تا الان کرده بود شک نکنید
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    1 0
    مذاکره نمی کنیم.خسته می شید دست از غلط برمیدارید.!!!
  • مهدی IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    8 0
    باز ۱۳ سال وقت کشورو بگیرین و همزمان با تحریم برین مذاکره کنین.بعد یکسال دوباره یکی دیگه بیاد ۱۲ شرط دیگه بذاره.اعتماد به امریکا عین حماقته
  • محمد IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    4 0
    امریکایی ها هر غلطی دلشون میخواد ، تو دنیا انجام میدن ، هیچ کس حق اعتراض هم نداره ، اما کور خوندند ، اینجا ایرانه گشور مردان
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    0 0
    انچنان که معتقدیم اسلام دین کامل ودربرابر تفکرات شیطانی نقشه راه داره بایدسیاسیون دولت انقدر قدرت تفکرقدرتمندی داشته باشندکه باکوچکترین حلیه دشمن دردام انها گرفتارنشونداستقلال وامنیت ایران بااین اسونی ویاکسی به ماهدیه نداده چه بسا جوانه های رشیدی جانفشانی کردندبااین برجام هانباید مفت ازدست داد.
  • صمد IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    0 0
    مذاکره در شرایط کنونی سم است منطقه باید برای آمریکا و اذنابش نا امن گردد تا هزینه تحریم عادلانه تقسیم گردد
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    0 0
    خاک بر سر آن مسئول ابرانی که بخواهد با شما حرامزادگان خبیث مذاکره کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس