کد خبر 1020443
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵
مدارس مدرسه کلاس درس

آخرین وضعیت تعطیلی مدارس کشور فردا سه شنبه ۲۶ آذر ۹۸ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش مشرق، با بارش برف و باران در برخی از شهرها، افزایش آلودگی هوا و همچنین شیوع آنفولانزا در کشور شاهد تعطیلی مدارس خواهیم بود و مشرق اخبار لحظه ای آخرین وضعیت تعطیلی مدارس کشور فردا سه شنبه ۲۶ آذر ۹۸ را در اختیار مخاطبان قرار می دهد.

مدارس شهرستان بوشهر فردا تعطیل است

مجید اجرایی اظهار داشت: به علت بارندگی و تشدید ناپایداری‌های جوی با تصمیمات اتخاذ شده همه مدارس شهرستان بوشهر در نوبت صبح و بعد از ظهر سه شنبه تعطیل اعلام شد.

بیشتر بخوانید:

فشار آموزش و پرورش جواب داد!

وی افزود: هنوز تصمیمی در مورد مدارس دیگر نقاط استان بوشهر گرفته نشده است. همه مدارس استان بوشهر امروز دوشنبه تعطیل بوده است.

بر اساس اعلام استاندار بوشهر، بارندگی‌ها در استان بوشهر بی‌سابقه خواهد بود.

مدارس استان تهران فردا هم تعطیل شد

عصر امروز استانداری تهران اعلام کرد که مدارس فردا دایر است اما با توجه به افزایش آلاینده‌ها، محمد تقی زاده معاون عمرانی استاندار تهران اعلام کرد که مدارس استان تهران در تمام مقاطع فردا  به غیر از دماوند و فیروزکوه شه شنبه ۲۶  آذر تعطیل است.

این درحالی است که پیش از این معاون استاندار اعلام کرده بود که مدارس تهران فردا تعطیل نیست.

فردا طرح زوج و فرد از درِ منازل اجرا می‌شود و همچنین فعالیت تمام معادن شن و ماسه نیز متوقف شده و تردد کامیون‌ها نیز در سطح شهر همچنان ممنوع است.

معاون عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: دانشگاه‌های تهران نیز فردا دایر است.

دانشگاه‌های استان تهران فردا تعطیل است

محمد تقی زاده، از تعطیلی دانشگاه ها برای روز ۲۶ آذرماه خبر داد.

تقی زاده گفت: با توجه به انباشت آلاینده ها تمامی دانشگاه های شهر و  استان تهران به استثنای شهرستان های دماوند و فیروزکوه فردا سه شنبه ۲۶ آذرماه تعطیل است.

به گفته تقی زاده واحدهای اداری دانشگاه ها  در روز سه شنبه ۲۶ آذر دایر می باشد.

استان البرز به جز شهرستان طالقان و بخش آسارا تعطیل شد

به جز شهرستان طالقان و بخش آسارا، مهدهای کودک, پیش دبستانی و دبستان های سایر مناطق استان البرز فردا سه شنبه بیست و ششم آذرماه به دلیل آلودگی هوا در هر دو نوبت صبح و عصر تعطیل شد و بقیه مقاطع تحصیلی در سراسر استان تعطیل نیست.

مدارس ۱۳ شهر استان خوزستان تعطیل شد

مدارس برخی شهرستان های استان های خوزستان به دلیل بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر در استان خوزستان، در روز سه شنبه ۲۶ آذر تعطیل اعلام شد

سعید حاجیان فرماندار شهرستان شادگان اظهار داشت: به علت بارندگی و تشدید ناپایداری‌های جوی و با تصمیمات اتخاذ شده همه مدارس شهرستان شادگان در نوبت صبح فردا سه شنبه 26 آذر تعطیل است.

 فرماندار ویژه شهرستان آبادان نیز اعلام کرد: به علت ادامه بارندگی فردا مدارس و دانشگاه‌های شهرستان آبادان تعطیل هستند.

براساس تصمیم ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خوزستان مدارس، مراکز آموزشی و دانشگاه‌های شهرستان های  اهواز، حمیدیه، کارون ،باوی، سوسنگرد، خرمشهر، رامشیر، رامهرمز، ماهشهر ، هندیجان و امیدیه در نوبت صبح به علت آبگرفتگی معابر و بارش باران تعطیل شد.

مدارس قشم تعطیل شد

در همین حال؛ رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قشم گفت: به علت پیش‌بینی شرایط جوی نامساعد، تمامی مدارس استثنایی شهرهای قشم، سوزا و مرکز بخش حرا و کلیه مقاطع ابتدایی شیفت صبح فردا سه‌شنبه تعطیل است.

علیرضا نصری در قشم اظهار کرد: بنابر تصمیم ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قشم، تمامی مدارس استثنایی این شهرستان در شهرهای قشم، سوزا و روستای طبل فردا تعطیل است.

وی بیان کرد: همچنین کلیه مقاطع ابتدایی شیف صبح نیز در روز سه‌شنبه تعطیل هستند.

مدارس و ادارات دولتی اهواز برای سه‌شنبه تعطیل شدند

بر اساس اعلام فرمانداری اهواز، با توجه به بارندگی های شدید اخیر، آبگرفتگی معابر و جلوگیری از خطرات احتمالی کلیه مقاطع تحصیلی، مراکز آموزش عالی، سازمان ها، بانک‌ها، ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان اهواز به استثنای مراکز امدادی، اورژانسی و خدماتی در روز سه شنبه مورخ ۹۸/۹/۲۶ تعطیل هستند. 

بعد از بارش شدید باران در اهواز که بیش از ۶۰ میلی‌متر بوده است اغلب مناطق این شهرستان دچار آبگرفتگی گسترده شده‌اند. 

مدارس برخی مناطق چهارمحال و بختیاری روزسه شنبه تعطیل است

فرحناز قائدامینی با اشاره به اینکه مدارس برخی از شهرستان چهارمحال و بختیاری در پی بارش برف و لغزندگی معابر روز سه شنبه تعطیل است، اظهار داشت: کلیه مدارس مناطق کوهرنگ، بن، فارسان، سامان، لاران، بروجن، بلداجی، گندمان، خانمیرزا در تمامی مقاطع تحصیلی نوبت صبح تعطیل است.

وی بیان کرد: مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی نوبت صبح شهرستانهای شهرکرد، کیار، اردل و میانکوه تعطیل و مدارس مقطع متوسطه اول و دوم با یک ساعت تاخیر فعالیت آموزشی خود را آغاز خواهند کرد.

وی تاکید کرد: کلیه مدارس شهرستان  لردگان و منطقه فلارد در تمامی مقاطع تحصیلی فعالیت آموزشی خود را با یک ساعت تاخیر آغاز خواهند کرد.

تعطیلی برخی مدارس لرستان به دلیل بارش برف و برودت هوا

رضا زینی وند در گفت و گو با رسانه ها، اظهار داشت: به دلیل بارش برف و برودت هوا در شهرستان های ازنا و الیگودرز، فردا سه شنبه ۲۶ آذر ماه تمامی مدارس ابتدایی نوبت صبح و عصر شهرستان ازنا تعطیل است و فعالیت آموزشی مدارس دوره اول و دوم متوسطه نوبت صبح این شهرستان با یک ساعت تاخیر آغاز می شود.

وی، گفت: همچنین در شهرستان الیگودرز نیز تمامی مدارس ابتدایی نوبت صبح تعطیل است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، افزود: فردا تمامی مدارس متوسطه اول و دوم روستایی این شهرستان تعطیل و فعالیت آموزشی مدارس متوسطه اول و دوم شهری در نوبت صبح با یک ساعت تاخیر آغاز می شود.

تعطیلی مدارس برخی از شهرستانهای جنوب و غرب اصفهان

منصور شیشه فروش با اشاره به شدت بارش برف و کاهش دما در مناطق غرب و جنوب استان اصفهان و پیش بینی یخ زدگی معابر اظهار داشت: به منظور پیشگیری از وقوع حوادث محتمل فردا سه شنبه تمام مقاطع تحصیلی شهرستان های فریدونشهر، چادگان، بویین میاندشت، فریدن، تیران و کرون و نیز مدارس ابتدایی و پیش دبستانی شهرستانهای سمیرم تعطیل اعلام شد.

وی افزود: سایر مقاطع تحصیلی شهرستانهای سمیرم با یک ساعت تاخیر آغاز خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد:  همچنین مقاطع ابتدایی و پیش دبستان شهرستان خوانسار وتمامی مقاطع تحصیلی بخش مهردشت نجف آباد و سایر مقاطع تحصیلی شهرستان خوانسار و سمیرم با یک ساعت تاخیر آغاز خواهد شد .

وی با اشاره به تداوم بارش برف در مناطق غرب و جنوب استان و بارش باران در مناطق مرکزی استان و کاهش دما در ساعات اولیه بامداد تصریح کرد: لزوم رعایت اصول ایمنی تردد در محورهای جاده ای توسط ساکنان و مسافران توصیه می شود.

تعطیلی مدارس در استان فارس

با توجه به شدت بارندگی در استان فارس، بنا بر درخواست روسای ادارات آموزش و پرورش و فرمانداران برخی از شهرستانهای استان و با هماهنگی و اعلام مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس، مدارس تمامی دوره های تحصیلی شهرستانها و مناطق لارستان، بیرم، لامرد، اشکنان، علامرودشت، اوز، خنج، گراش ، قیر ، فراشبند ، فیروزاباد ، کازرون، کوه چنار ، ممسنی ، جهرم ،فسا ، ششده، شیبکوه، مهر، گله دار ، زرین دشت ،کوار ، داراب ، شیراز روز سه شنبه ۲۶ آذرماه ۹۸ تعطیل است.

تعطیلی مدارس رودبار جنوب به‌علت شرایط نامساعد جوی

به‌علت شرایط نامساعد جوی، تمام مدارس ابتدایی و متوسطه مقاطع اول و دوم در شهرستان رودبار جنوب فردا سه‌شنبه ۲۶ آذر ماه تعطیل اعلام شد.

همچنین دفتر مدیریت بحران استان کرمان اعلام کرد: با توجه به ورود سامانه بارشی پرقدرتی که از اواخر امروز به تدریج کل استان دارد استان شده و بارش باران و برف، تگرگ و وزش باد شدید را به همراه خواهد داشت، آبگرفتگی معابر، پل‌ها، آب‌نماها ، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها، اختلال تردد در جاده‌های کوهستانی، لغزندگی، کاهش دید در محورهای مواصلاتی و کاهش دما دور از انتظار نخواهد بود.

 دفتر مدیریت بحران استان کرمان از کلیه شهروندان، روستائیان، کشاورزان، عشایر و دامداران خواست از توقف، تردد، چرای دام در حریم و بستر رودخانه‌ها، پل‌ها و آب‌نماها جدا خودداری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس