کد خبر 1020374
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
اربیل

اختصاص بودجه یکصد هزار دلاری کنسولگری آمریکا در اربیل با هدف آموزش روزنامه نگاران و فعالین رسانه‌ای و ادامه تلاش‌های تشکیل ائتلاف کردستانی از سوی نچیروان بارزانی از جمله خبرهای این منطقه است.

به گزارش مشرق، با انتصاب استیون فیگن به عنوان سرکنسول آمریکا در اربیل، رسانه های اقلیم کردستان عراق یکی از عرصه هایی بوده است که وی در راستای سیاست های ضد ایرانی خود مدام در پی بهره برداری از آن بوده است. با هزینه هایی که فیگن در این راه متحمل شده است متاسفانه شماری از رسانه های وابسته این منطقه در راستای سیاست های سیاه نمایی اوضاع داخلی ایران و ایران هراسی در سطح منطقه به ویژه عراق گام برمی دارند.

بیشتر بخوانید:

شانس کدام عراقی برای نخست وزیری بیشتر است؟/ از زمزمه آمدن نوری مالکی تا سودای فرمانده بازنشسته +عکس

سرکنسول آمریکا این بار با اختصاص بودجه نزدیک به 100 هزار دلاری به دو مرکز دفاع از حقوق روزنامه نگاران (METRO) و توسعه مدنیت (CDO) در اقلیم کردستان عراق با هدف آموزش شماری از روزنامه نگاران و فعالان رسانه ای این منطقه از پروژه جدید رسانه ای خود رونمایی کرده است، پروژه ای که با اجرایی شدن آن باید منتظر مراحل بعدی در آینده بود، بدین معنی که آموزش دیدگان سیاست های رسانه ای آمریکا در اقلیم کردستان عراق به گونه ای باید فرمانبدار فیگن و اوامری باشند که از ساختمان کنسولگری برای آنها صادر می شود.

حضور چند هزار نفری تروریست های داعش در ارتفاعات قره چوغ

یک مقام امنیتی کردستان عراق از حضور 4 الی 5 هزار نفر از تروریست های داعش در ارتفاعات قره چوغ مخمور خبر داده است.

لاهور شیخ جنگی مسئول نهاد اطلاعاتی اتحادیه میهنی کردستان عراق در اظهاراتی اعلام کرده است که ائتلاف بین المللی به اصطلاح علیه داعش در مراحل نهایی از عملیات نابودی این گروه تروریستی طفره رفته و پرونده داعش همچنان در عراق مفتوح مانده است که خطری بالقوه برای این کشور و منطقه محسوب می شود.

این مقام کُرد گفته است که وجود چند هزار نفری از تروریست های داعش، مقدمه ای برای فعالیت مجدد این گروه تروریستی است.

ادامه تلاش های نچیروان بارزانی با هدف تشکیل ائتلاف کردستانی در بغداد

پس از شکست دور نخست نشست رئیس اقلیم کردستان عراق با تعدادی از فراکسیون های کُردی پارلمان عراق به منظور تشکیل ائتلاف کردستانی در بغداد، گفته می شود وی بار دیگر نشست مشابهی برگزار خواهد کرد.

دور نخست نشست بارزانی با غیبت فراکسیون های احزابی همچون اتحاد اسلامی، جماعت اسلامی، نسل جدید و جنبش تغییر برگزار شد، نمایندگان این احزاب اعلام کردند که در هیچ ائتلافی با احزاب اتحادیه میهنی و دموکرات کردستان عراق شرکت نخواهند کرد و گروه 15 (متشکل از 15 نماینده پارلمان عراق) را در تقابل با حکام اقلیم تشکیل داده اند.

مخالفت 4 شخصیت اتحادیه میهنی کردستان با نامزدی برهم صالح در کنگره این حزب

تعدادی از سران و شخصیت های اتحادیه میهنی کردستان در آستانه برگزاری کنگره این حزب، مخالفت خود را با نامزدی برهم صالح برای تصدی ریاست اتحادیه اعلام کرده اند. ملا بختیار رئیس شورای اجرایی دفتر سیاسی اتحادیه میهنی، فواد معصوم رئیس جمهوری سابق عراق، لطیف رشید باجناق جلال طالبانی و وزیر اسبق منابع آبی عراق و شهناز ابراهیم احمد اعلام کرده اند که با نامزدی برهم صالح در کنگره پیش روی اتحادیه میهنی مخالف هستند. گفته می شود این افراد مخالفت خود را به اطلاع خانواده طالبانی رسانده اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس