کد خبر 1020137
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
استقلال اهواز

نامه منتشر شده حیدر بهاروند به هیات فوتبال خوزستان در فضای مجازی توسط هواداران استقلال اهواز، حکایت ناخوشی را روایت می‌کند.

به گزارش مشرق، استقلال اهواز در سراشیبی قرار گرفته بود اما هنوز کسی آنرا جدی نمی‌گرفت. تیم محبوبی که روزگاری ورزشگاه تختی اهواز را لبالب از تماشاگر می‌کرد، فرقی نمی کرد از کجای اهواز از همه جا برای حمایتش خود را به تختی می رساندند، از لشکرآباد، کوی علوی و حصیر آباد گرفته تا آخر آسفالت و کمپلو و ...


تیمی که حتی استقلال و پرسپولیس تهران با آن همه ستاره جلودارش نبودند اما اکنون خبری که مخابره شده، مارا بیش از پیش ناراحت و سرخورده می کند. تیمی که روزگاری تا آستانه قهرمانی(اگر نگوییم قهرمانی) پیش رفت و حال باید در لیگ استان به کارش ادامه بدهد.

 استقلال اهواز از جمله تیم های فوق العاده محبوب در بین جنوبی‌هاست، اگر نخواهیم آن را محبوب ترین بدانیم. این تیم از سال 1327 تاسیس شده و البته می توان دوران اوج آن را از اوایل دهه هشتاد دانست.
استقلال اهواز روز به روز در اهواز و خوزستان محبوب تر می‌شد و گوی سبقت را از دیگر تیم ها ربوده بود. آبی های اهوازی آنقدر محبوب بودند که در بازی هایشان در ورزشگاه تختی اهواز جای سوزن انداختن نبود، همه و همه چلسی آن روزهای اهواز را تشویق می‌کردند. تیمی که برای اهوازی‌ها دلربایی می کرد اما یک تصمیم به مانند اسیدی بر چهره زیبای تیم آبی پوش اهواز بود.

  نقطه عطف استقلال اهواز به لیگ ششم باز می‌گردد، جایی که خداداد افشاریان داور بازی با مس کرمان با مشورت کمک داور شوت گل نشده علی مولایی را گل تشخیص داد تا با همان یک گل، قهرمانی از دست آبی‌های اهواز بپرد و سایپا قهرمان ایران شود. از اینجا نقطه افول استقلال اهواز شروع شد، استقلال اهواز سپس راه عقب افتادن را در پیش گرفت و ابتدا به لیگ یک و سپس به لیگ دو سقوط کرد تا نشان دهد روزهای خوب این تیم در حال اتمام است.

تا اینکه در پایان سال 1394 و در حالیکه به لیگ دو سقوط کرده بود، سهمیه فولاد نوین را خرید تا لیگ برتری شود، تصمیمی کاملا غیرحرفه ای چراکه این تیم آماده لیگ برتری شدن نداشت و شاید همان هوادارانی که از تصمیم اشتباه داور دیدار با مس کرمان، جگرشان سوخته بود، این تصمیم نیز همان اندازه ناراحتشان می کرد.

تصمیم عجیبی که نهایتش سقوط استقلال اهواز بود، در حالی که گفته می شد این امر باعث به وجود آمدن نسل جدید استقلال می شود اما این امر محقق نشد و تعداد زیادی از بازیکنان این تیم را ترک کردند.
این تیم محبوب جنوب با نگاهی به جایگاهش در جدول لیگ و امتیازها و... آمار فاجعه باری را حکایت می کرد. با شکست های پی در پی استقلال اهواز، مدیران عامل استقلال اهواز یکی پس از دیگری استعفا دادند تا شاید نگاه مسئولان به این تیم تغییر کند و کمکی به این تیم بشود.

تصمیم سازمان لیگ بابت سقوط این تیم از لیگ سه به لیگ استان، خبر جدیدی درباره این تیم است. آنها که فصل قبل در لیگ دو ماندند، با شکایت گلر خارجی سابق خود به لیگ سه و اکنون به یک لیگ پایین تر رفتند تا از استقلال اهواز تنها یک نام باقی بماند و آینده ای نامعلوم که طرفداران دو آتشه اش را عذاب می دهد.

در نامه حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ به رئیس هیات فوتبال خوزستان، این چنین نوشته شده است: استقلال اهواز به دلیل ثبت نام نکردن و تحویل ندادن مدارک جهت حضور در مرحله دوم لیگ دسته سه کشور، از جدول مسابقات حذف شد و به رده پایین تر یعنی لیگ برتر استان سقوط کرد.

با فرمانی که پیش می‌رویم از استقلال اهواز تنها خاطره ای در ذهن ها خواهد ماند، یک نایب قهرمانی در لیگ ایران، چند سال حضور در لیگ برتر و البته تعدادی گل زیبا و به یاد ماندنی...

تیمی که روی نیمکتش بزرگانی چون ناصر حجازی، امیر قلعه نویی، فیروز کریمی، مجید جلالی، اکبر میثاقیان، مجید باقری نیا، محمد احمدزاده، جلال چراغپور و محمود یاوری به عنوان سرمربی حضور داشتند اما حال از درد بی‌توجهی باید در پایین ترین سطح فوتبال به کارش ادامه بدهد.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    13 6
    سر پرسپولیس سلامت باشه باقی تیما مهم نیست
    • مهدیه IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
      3 1
      همه ی مسئولین دارند برای تیم سوگلی استقلال خود کشی می کنند که عجب رویی داری تو
  • اهواز-کیانپارس IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
    3 0
    تیم خوزستانی باید اسم اصیل ایرانی-خوزستانی داشته باشه نه تقلید کورکورانه از یه تیم تهرانی. واسه همین کسی ازش حمایت نمیکنه. خوزستان پر از حماسه بوده و اسامی اصیل بزرگی داره یعنی چی باید کپی اسم یه تیم تهرانی باشه؟ ما اهوازی ها زمانی از این تیم حمایت میکنیم که اسمی مستقل داشته باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس