کد خبر 1020111
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
کشتی

با توجه به تغییر قوانین وزن‌کشی از سوی اتحادیه جهانی کشتی، برگزاری مراسم وزن‌کشی جام باشگاه‌های جهان هم دستخوش برخی تغییرات شده است.

به گزارش مشرق، چندی پیش اتحادیه جهانی کشتی اعلام کرد با هدف به حداقل رساندن آسیب‌ به کشتی گیران، نحوه وزن کشی با تغییراتی همراه شده که باید از این پس در رقابتهای بین‌المللی و رسمی اعمال شود.

بیشتر بخوانید:

مبلغ جایزه مسابقات کشتی جام باشگاه‌های جهان

طبق تصمیم اتحادیه جهانی مقرر شد زمان وزن کشی از ساعت ۸ صبح به ساعت ۹ تا ۱۰ تغییر کند و و بحث دو کیلوگرم ارفاق وزن در وزن کشی روز دوم نیز حذف شود. بدین ترتیب مراسم وزن کشی در صبح دو روز مسابقات و بدون ارفاق انجام خواهد شد. این موضوع در تمامی رقابتهای قاره ای و مسابقات جهانی در تمامی رده های سنی اعمال می شود اما کشورها می توانند در تورنمنت های بین المللی در روز دوم ۲ کیلوگرم ارفاق وزن را درنظر بگیرند.

حال با توجه به این تغییرات، کمیته لیگ فدراسیون کشتی نیز تصمیم گرفته قوانین جدید وزن کشی را در رقابتهای جام باشگاه های جهان در بجنورد اعمال کند. در نتیجه مقرر شد بر خلاف قوانین وزن کشی لیگ برتر که شب قبل از مسابقات صورت می گرفت، وزن کشی جام باشگاه های جهان طبق قوانین اتحادیه جهانی صبح روز مسابقات و با دو کیلوگرم ارفاق وزن برگزار می شود.

همچنین نحوه قرعه کشی مسابقات جام باشگاه های جهان هم با تغییراتی همراه خواهد بود که این تغییرات در کلینیک مربیان مطرح و نهایی خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس