اخبار ویژه روزنامه ها

یکی از افراطیون فعال در فتنه سبز با اشاره به انزجار مردم از عملکرد طیف متبوع خود، نوشت زمانه، زمانه ما نیست.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

***********

کیهان

وقتی آمریکا نقشه آشوب پیاده می‌کند باید پالس مذاکره فرستاد؟!

در حالی که آمریکا صراحتاً از ایجاد آشوب در ایران حمایت کرد و آقای روحانی نیز خبر از نقش‌آفرینی بیگانگان در این ماجرا داد، مذاکره نیابتی با آمریکا در ژاپن، خلاف قواعد عقلی است.

اما برخلاف این واقعیت، روزنامه زنجیره‌ای اعتماد در یادداشتی می‌نویسد: اعلام برنامه سفر آقای روحانی به ژاپن را باید ناچاراً شروع تلاش دیگری برای رفع یا تخفیف تنش بین ایران و آمریکا از مجاری دیپلماتیک به شمار آوریم و امیدوار باشیم که چنین تلاشی مورد حمایت همه جناح‌ها در داخل قرار گیرد. رسانه‌های ژاپنی مدعی‌اند که ابتکار انجام این سفر با طرف ایرانی بوده و عباس عراقچی در سفر هفته گذشته به توکیو انجام این سفر را پیشنهاد کرده و خواستار آن بوده که این سفر در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

این روزنامه می‌افزاید: قابل توجه است که آمریکا به ژاپن اطلاع داده که از سفر آقای روحانی حمایت می‌کند. از اوایل مهر به این سو، یعنی بعد از تلاش‌های نافرجام ماکرون در نیویورک، میانجیگری بین ایران و آمریکا عملاً متوقف بوده است.

این در حالی است که طی این سه ماه خوشبختانه اتفاق ویژه‌ای از نوع مثلاً حمله حوثی‌ها به تأسیسات نفتی عربستان و مانند آن رخ نداده است. برعکس طی ماه گذشته شاهد برخی تحولات مثبت در جهت تسهیل تحرکات دیپلماتیک بوده‌ایم مبادله دو زندانی ایرانی و آمریکایی در هفته گذشته و واکنش مثبت ترامپ در قالب تشکر از ایران و یادآوری محاسن مذاکره آخرین تحول از این نوع بود.

روزنامه زنجیره‌ای در حالی از روند تحولات ماه‌های اخیر و از جمله عدم تکرار ضربه به منافع آمریکا در منطقه ابراز خوشبختی کرده که آمریکایی‌ها در همین دوره مرتکب حمایت از اغتشاش در ایران شدند. آقای روحانی اخیراً با اشاره به نقشه دشمن پشت اغتشاش حرکت «آنها سازمان‌یافته بودند و در این اغتشاش آمدند.

آنها بیش از دو سال برای این کار برنامه‌ریزی کرده بودند، سال گذشته می‌خواستند کاری بکنند، زمان مناسب نبود. امسال هم برای دی و بهمن و نزدیکی انتخابات برنامه‌ریزی کرده بودند. وقتی مسئله بنزین اعلام شد، اربابان آنها از خارج دستور دادند زمانش فرا رسیده و اجرا کنید، آمدند بیرون. بنابراین باید با آنها برخورد شود.»

از «برجام را خدا آورد» تا «برجام مقدس نیست»!

خدا ما را ببخشد؛ به رئیس‌جمهور عزیزمان بدگمان شدیم که چرا روز دانشجو به دانشگاهی نرفتند؛ خدا را چه دیدید شاید ایشان مثل بنزین خبر نداشته‌اند ۱۶ آذر چه روزی است و از قضا تاکید کرده‌اند که به ایشان هم نگویند؛ خلاصه ما نمی‌دانیم و قضاوت هم نمی‌کنیم!

روزنامه رسالت با انتشار مطلب فوق نوشت: ترجیع‌بند جلسات آقای رئیس‌جمهور، «برجام» است و چه چیزی بهتر از آن؟ از دانشگاه فرهنگیان که با تدبیر بی‌نظیر برای سخنرانی روز دانشجو انتخاب شده تا مبادا خاطری مکدر گردد و سؤال بیجایی پرسیده شود و نماینده تشکلی بلبل‌زبانی کند، بگذریم؛ جناب روحانی از برجام گفتند؛ از اینکه نه مقدس است نه لعنتی؛ چیزی که قرار بود به قول ایشان تحریم‌ها را بالمره لغو کند، شد فزاینده تدریجی تحریم‌ها؛ پس ‌ای‌کاش به لعنتی بودن آن ایمان بیاورند.

اما اینکه با کمال بزرگواری آن را مقدس نمی‌دانند، گام رو به جلویی برای ایشان به حساب می‌آید؛ چون اگر او یادش رفته ما یادمان هست که وصف برجام، آفتاب تابان بود. روزها، ماه‌ها، فصل‌ها بلکه سال‌ها گذشت و خبری از سیب و گلابی‌های برجام نشد و معجزه‌ای که قرار بود در معیشت مردم رخ دهد، عاجز شد از حفظ خودش!

باور کنید شما و بسیاری از مسئولان ما مهارت مذاکره با خارجی‌ها را ندارند. شما خلاف آنچه فکر می‌کنید، زبان دنیا را بلد نیستید؛ اصلا برای اینکه به شما برنخورد قدری از ۱+۵ و ۱+۴ و این جمع‌های جبری فاصله بگیریم؛ همین آقای مارک ویلموتس، یا اصلا آندره استراماچونی را ببینید؛ مقایسه کنید قرارداد این دو نفر را با تیم‌های قبلی که با آنها همکاری می‌کردند. فکر می‌کنم در خواب هم نمی‌دیدند این گونه قراردادی ببندند.

حالا هم باید از وزیر تا سفیر و وکیل دست به دست هم دهند تا استرا با چون و چرا برگردد. قبلا فقط جلوی چشم آبی‌ها هول می‌شدند و هر چه آنها جلوی ما می‌گذاشتند امضا می‌کردیم، حالا اما فرقی ندارد، به آمار شکایت‌های پرسپولیس و استقلال نگاهی کنید متوجه می‌شوید فارغ از رنگ چشم و پوست، گویا هر که به زبانی غیر از فارسی حرف می‌زند و می‌نویسد، می‌تواند کلاهی گشاد بر سر ما بگذارد؛ حال خواسته یا ناخواسته! چرا جوری قرارداد می‌بندیم و توافق می‌کنیم که امضای هیچ کسی تضمین نیست؟

یادآور می‌شود اظهارات روحانی مبنی بر اینکه برجام مقدس نیست، در حالی است که او در اوج هیجان‌های توافق و تراشیدن فضایل نداشته برای برجام، گفت «برجام را ما نیاوردیم، خدا آورد»!

روزنامه اصلاح‌طلب: با این کارنامه زمانه، زمانه ما نیست

یکی از افراطیون فعال در فتنه سبز با اشاره به انزجار مردم از عملکرد طیف متبوع خود، نوشت زمانه، زمانه ما نیست.

فیاض زاهد در روزنامه آرمان می‌نویسد: عوامل زیادی دست به دست هم داد تا سرانجام آن اتفاقی که در ایام ثبت‌نام‌های انتخاباتی شاهد بودیم رخ دهد و اغلب نیروهای شناسنامه‌دار جریان اصلاحات برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حضور پیدا نکنند.

از یک‌سو فرجام و سرنوشت دولت دکتر ‌روحانی که ‌اصلاح‌طلبان هزینه سنگینی برای حمایت و همراهی از آن داده بودند و نتوانست مطالبات را برآورده کند، از سوی دیگر پرسشی جدی که درخصوص کارآمدی برخی مسئولان از دی‌ماه 1396 ایجاد شد و سرانجام در سال 1398 به اوج خود رسید و بخش زیادی از سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان را مصادره کرد، از جمله عواملی بودند که در به وجود آمدن وضع کنونی بیشترین تأثیر را داشته‌اند.

ما اصلاح‌طلبان نیز نتوانستیم به مردم توضیح دهیم که چگونه در میان دو گیره بسیار سنگین گرفتار آمدیم و نمی‌توانیم خود را از زیر فشار برهانیم. تحولات بین‌المللی که هر چه می‌گذرد ضدیت خود را با اندیشه‌های میانه‌روانه بیشتر آشکار می‌سازد.

سازندگی: شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گرفتار بی‌اخلاقی و پنهانکاری است

ارگان حزب کارگزاران می‌گوید: رفتار اصلاح‌طلبان، موجب ترسیم کاریکاتور از اصلاحات شده است.

روزنامه سازندگی با تأکید بر تنزل جایگاه اصلاح‌طلبی، به بی‌توجهی اصلاح‌طلبان بر معیارهای اخلاقی تصریح کرد و نوشت: متأسفانه حتی در مواجهه با تشکل‌ها و جریانات درون‌گفتمان اصلاحات نیز انگ و برچسب و تخطئه کردن نیز رواج پیدا کرده است. بهاء دادن به نیروهایی را شاهد بوده‌ایم که در کنش‌های خود کمتر توجهی به اصول اخلاقی داشته‌اند و بعضاً نیز کنشگری با سویه‌ها و رویکردهای اخلاق‌ستیزانه و ناصادقانه در رفتار و کردارشان همراه بوده.

در عالی‌ترین سطح موجه اصلاحات، با هزینه کردن از خود و اعتبار خود، این افراد برای برخورداری از مواهب قدرت توصیه شده‌اند، در صورتی که اگر این اصول برای جریان اصلاحات جزو پرنسیب‌های غیرقابل تخفیف و الزام‌آور باشد، تکلیف اصلاحات و جامعه با افراد مرتکب کنش‌های اخلاق ستیز روشن می‌شود و این افراد از گردونه فرصت‌طلبی و از رأس و بدنه اصلاحات نیز کنار گذاشته می‌شوند.

سازندگی با تأیید بر اینکه اصلاحات به کاریکاتوری از اصلاح طلبی تبدیل شده، می‌افزاید: برخی ناصادقانه و با طرح یکسری گزاره‌ها و فنون به دنبال قالب کردن ایده‌های خود و قبیله‌سیاسی‌شان به نام اصلاحات هستند و با پنهان‌کاری به توده‌های مردم می‌خواهند وانمود کنند که در صورت عدم انتخاب آنها، منافع‌شان در خطر است و با این شیوه پنهان‌کاری شکل مترسک به خود گرفته‌اند.

برخی از تلاش‌ها و کنش‌های اصلاح‌طلبان در شرایط موجود بی‌هیچ برنامه و پلت‌فرم سیاسی روشنی سیاست‌ورزی دارند؛ به گونه‌ای که فقط برخورداری از نام و تابلوی اصلاحات برای این دسته اهمیت دارد. موضوع جریان اصلاح‌طلبی فعال در بخش‌هایی از قدرت، اذهان سیاسی مردم و قشرهای اجتماعی مختلف را به اندازه‌ای گمراه کرده که در عمل آنچه قابل مشاهده است، این است که ماهیت اصلاح‌طلبانه و تغییرخواهی نه تنها در کنش‌های این طیف از نیروهای مستقر در قدرت وجود ندارد، بلکه صرفاً برای تقسیم مواهب ناشی از حضور در ساختار سیاسی و دستیابی به رانت و امکانات قدرت، اینکه صرفاً «نام اصلاحات» برای این مدعیان اصلاح‌طلبی به «نانی» تعبیر شود کفایت می‌نماید.

با این وجود از نتایج حضور این دسته در قدرت، یحتمل هر امری ممکن است غیر از اصلاح مناسبات اصلاح‌گرایانه. در نتیجه، تنزل و تقلیل کردار برخی از شاخصین جریان اصلاحات موجود در ساختار قدرت، اصلاحات را عملاً به کاریکاتوری از واقعیت سیاسی بدل ساخته است. این میانمایگی سیاسی مولد اخلاق منفعت فردی است نه اخلاق منتج به خیر عمومی.

به طور مثال اگرچه تلاش‌های منفعت‌طلبانه و بدون پرنسیب برخی از برجستگان شورای عالی سیاست‌گذاری بر کسی پوشیده نیست، اما اینکه بخواهیم تمامی فرصت‌طلبی سیاسی را به اشخاص تقلیل دهیم، برخلاف واقعیت است.

مشکل اینجاست که رقابت موجود در شورای سیاست‌گذاری و میان غالب نیروها و احزاب در آن، رقابتی بر سر خیر عمومی و منافع عامه نیست، بلکه با تعدد احزاب و راه‌اندازی احزابی که به لحاظ هویتی و بعضاً بدنه و تشکیلات، این‌همانی برقرار است، صرفاً به دنبال برخورداری از «حق رأی» شورای سیاست‌گذاری یا گرفتن امتیاز از مناصب و صندلی‌های منفعت‌گرایانه فرقه‌ای هستند.

متأسفانه شورای سیاست‌گذاری به مکانی بدل شده که احزاب و اشخاص حاضر در آن با هرگونه شفافیت و بازتعریف اصلاحات و به تبع آن، بازسازی گفتمانی و تشکیلاتی اصلاحات مشکل دارند، زیرا توسعه تشکیلاتی منجر به کاهش اقتدار برخی از آنان می‌شود.

ایران

تبادل پیام‌هایی بین  نمایندگان ایران و عربستان

 خبر اول اینکه،نگرانی از اثرات تنش‌ها بر اقتصاد نفت‌محور عربستان سعودی، موجب شده این کشور بی‌سر و صدا در تلاش برای ترمیم روابط با ایران و سایر رقبای منطقه‌ای خود باشد. به گزارش تابناک، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال با اعلام این خبر به نقل از مقام‌های سعودی، اروپایی و امریکایی مدعی شده، نمایندگان ایران و عربستان سعودی در ماه‌های اخیر، هم مستقیم و هم از کانال واسطه‌هایی در عمان، کویت و پاکستان پیام‌هایی را میان یکدیگر رد و بدل کرده‌اند. این مقام‌ها می‌گویند محور اصلی این تماس‌ها کاستن از تنش میان عربستان سعودی و ایران بوده است.

مقام‌های کشورهای عربی و امریکا گفته‌اند، عربستان سعودی از سوی دیگر مذاکراتی محرمانه را هم با حوثی‌ها (انصارالله یمن) آغاز کرده است. این تلاش‌ها در شرایطی انجام می‌شود که «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی قصد ایجاد تحولاتی در اقتصاد این کشور دارد.

عرضه اولیه سهام شرکت «آرامکو» روز چهارشنبه در حالی آغاز شد که نگرانی‌ها از ایمنی این شرکت بعد از حملات صورت گرفته علیه آن در ماه سپتامبر شدت گرفته است.  یک مقام عربستان سعودی گفته، این کشور بعد از آماده شدن برای عرضه سهام آرامکو، مجاب به تعامل با ایران شده است.

یک مقام دیگر گفت: «عربستان سعودی به ایرانی‌ها اعتمادی ندارد اما ریاض امیدوار است دست‌کم بتواند به توافقی برای جلوگیری از حملات احتمالی در آینده دست پیدا کند.»

 لایحه حمایت از اعتراضات  ایران در کنگره امریکا

 خبر دیگر اینکه،کنگره امریکا، لایحه‌ای در حمایت از «تظاهرات» و ناآرامی‌های اخیر ایران ارائه کرد. به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه واشنگتن تایمز، جو ویلسون، نماینده جمهوریخواه و از حامیان این لایحه در اظهاراتی گفت: با این تصمیم، کنگره پیامی محکم و دو حزبی به مردم ایران می‌فرستد که ما از اهداف دموکراتیک آن‌ها حمایت می‌کنیم و هر کاری که از دستمان بربیاید، انجام خواهیم داد تا این حکومت [ایران] مسئول تخطی‌های تعمدی‌اش از حقوق بشر باشد. این اقدام کنگره امریکا در پی وقوع اعتراضات و ناآرامی‌ها در شهرهای ایران به دنبال گران شدن قیمت بنزین، انجام شده است.

دستگیری شبکه طراحی موج دوم اغتشاشات

 دست آخر اینکه، ۴ نفر از اعضای شبکه فعال سلطنت‌طلب استان اصفهان با اقدام اطلاعاتی و عملیاتی پاسداران سازمان اطلاعات سپاه استان دستگیر شدند. به گزارش فارس، روز پنجشنبه با اقدام اطلاعاتی و عملیاتی پاسداران گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان، ۴ نفر از اعضای شبکه فعال سلطنت‌طلب استان و اعضای شبکه مبارز وطن اصفهان دستگیر شدند. 

این افراد حین برگزاری جلسه با موضوع موج دوم اغتشاشات در منزل یکی از اعضا حضور داشتند که با حضور بموقع مأموران این طرح ناکام مانده و همه افراد در محل دستگیر شدند. همچنین در بازرسی از منزل مذکور تعدادی شب‌نامه، پرچم شیر و خورشید، ابزار شعارنویسی و شیشه‌های بمب‌های آتش‌زا کشف شد.

خراسان

 تذکر لاریجانی به روحانی درباره یک تنخواه غیرمترقبه

در حالی که مطابق ماده 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، به قوه مجریه اجازه داده شده در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه درصدی از بودجه عمومی هرسال را از محل افزایش تنخواه‌ گردان خزانه تامین و هزینه کند و تنخواه مذکور از محل‌ صرفه ‌جویی در اعتبارات یا اصلاح بودجه تسویه خواهد شد، علی لاریجانی رئیس مجلس در نامه روزهای اخیر خود به حسن روحانی، مصوبه آبان ماه هیئت وزیران در خصوص شرایط تسویه تنخواه ماخوذه برای حوادث غیرمترقبه را مغایر با قانون فوق دانسته و خواستار اصلاح آن ظرف یک هفته یا لغو این تصمیم کابینه شده است.

کارت سوخت خودروهای اسقاطی سهمیه دارد؟

گزارش یک مقام مسئول دولتی به تعدادی از مدیران ارشد اجرایی نشان می دهد شرکت ملی پخش و پالایش و بیمه مرکزی به عنوان دو نهاد مهم دولتی، خواستار دریافت آنلاین اطلاعات خودروهای اسقاط شده از نیروی انتظامی  شده اند تا آثار حقوقی اسقاط، روی این خودروها اعمال شود که بر اساس دستورات صادر شده، مقرر شده نماینده ناجا با همکاری مسئولان وزارت ارتباطات، بررسی لازم را در خصوص نحوه ارائه خدمت مذکور مبتنی بر داده های پایگاه اطلاعات پایه وسایل نقلیه انجام دهد.

آرمان

کشف باند بزرگ زمین‌خواری در دماوند

دادستان دماوند با اشاره به اینکه باند بزرگ زمین‌خواری در دماوند کشف شده است، از دستگیری چهار نفر از مدیران ارشد باند رانت ادارات خبر داده است. حسن ابراهیمی‌بسابی در خصوص کشف باند زمین‌خواری در دماوند اظهار داشت: طبق منویات رهبری در خصوص حفظ منابع طبیعی و مبارزه با زمین‌خواری و کوه‌خواری و همچنین تاکیدات رئیس قوه قضائیه در خصوص مبارزه بی‌امان با مفسدان اداری اقتصادی و اجتماعی این مورد در دستور کار قرار گرفته است. ابراهیمی‌بسابی افزود: طی سه سال گذشته که به سمت دادستان دماوند مصوب شده‌ام تحقیقات میدانی و گسترده‌ای را در شهرستان دماوند به عمل آورده‌ایم و افراد زمین‌خوار منطقه را مورد شناسایی قرار داده‌ایم.

بازداشت ۲ نفر ضارب ماموران منابع طبیعی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری عباس‌آباد از دستگیری دو نفر از ضاربان ماموران منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان خبر داده است. هفته پیش دو قاچاقچی چوب نیمه‌های شب در حال قطع کردن درختان جنگلی منطقه «هردآبرود»و «پرچور» شهرستان عباس آباد بوده‌اند که با ممانعت ماموران منابع طبیعی مواجه شده‌اند. قاچاقچیان با پرتاب سنگ و ایجاد درگیری سه مامور منابع طبیعی را مصدوم کرده و به خودروی آنها آسیب رسانده‌اند و سپس متواری شده‌اند. جواد جلالی‌کندلوسی گفت که ضاربان پس از صدور حکم جلب از سوی دادستان عباس‌آباد، دستگیر و به مراجع قضائی تحویل داده شدند. وی افزود که از قاچاقچیان ۳۲ اصله الوار توسکا کشف و ضبط شده است.

بازگرداندن دانشمند ایرانی با جت اختصاصی

محسن بهاروند، دستیار وزیر و مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه درباره بازگرداندن مسعود سلیمانی به ایران گفت: «آمریکایی‌ها اول می‌گفتند ما مذاکره بکنیم که چگونه تبادل کنیم. در حالی که دستورالعمل‌ وزارت امور خارجه مذاکره مستقیم با طرف آمریکایی نبود. معتقد بودیم که مبادله زندانیان جزو کارهایی است که می‌شود بدون مذاکره انجام داد و لزومی ندارد در این مورد مذاکره کنیم.» دستیار وزیر امور خارجه کشورمان می‌گوید چون جت اختصاصی آمریکایی‌ها برای بازگرداندن جاسوس آمریکایی استفاده شد، دولت ایران هم از جت اختصاصی برای بازگرداندن دانشمند ایرانی ربوده شده توسط آمریکایی‌ها استفاده کرد.

انتقاد توئیتری به نمایندگان مجلس

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با کنایه به مجلس دهم با هشتگ #مجلس و #خانه‌ملت در توئیترش نوشت: ‏صدای مردم باید از درون مجلس شنیده شود نه اینکه به دلیل عمل نکردن ‎مجلس به وظایف قانونی خود، این تصور ایجاد شود که مجلس ‎خانه‌ملت نیست!

کشف 84 اسلحه شکاری در قم

دادستان کل کشور گفت: ما در میدان ۷۲ تن قم، از یک ماشین پژو ۸۴ اسلحه شکاری با گلوله‌های خاص آن در بحبوحه همین حوادث کشف کرده‌ایم؛ تعداد زیادی از کشته‌شده‌هایی که ما در سراسر کشور داریم، با همین اسلحه‌های شکاری است.

آیت‌ا... ممدوحی بستری شد

آیت‌ا... حسن ممدوحی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، به دلیل بیماری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بقیه‌ا...(عج) تهران بستری شده است. یکی از نزدیکان آیت‌ا... ممدوحی درباره آخرین وضعیت درمانی این استاد حوزه گفت: آیت‌ا... ممدوحی به علت ضعف جسمانی، بنابر تشخیص پزشکان، در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بقیه‌ا... (عج) بستری شده‌ است. وی، حال عمومی آیت‌ا... ممدوحی را رو به بهبود اعلام کرد و افزود: با عنایت خدای متعال و دعای مومنان، وضعیت جسمی ایشان به حالت عادی برگشته است. او همچنین از مومنان خواست که برای شفای عاجل همه بیماران به ویژه آیت‌ا... ممدوحی دعا کنند.

جدیدترین فیلم هالیوودی پیمان معادی

فیلم سینمایی «زیرزمین ۶»، دومین همکاری پیمان معادی با مایکل بی، بعد از فیلم «۱۳ساعت» است که با هزینه ١٥٠ میلیون دلاری تولید شده است. گفته می‌شود این فیلم، اکشن‌ترین اثر مایکل ‌بی است که در سکانس‌های آغازین آن در یک لحظه، نابودی یک هواپیما و چند خودرو و موتوسیکلت سنگین را می‌بینیم. پیمان معادی که به‌عنوان بازیگر و کارگردان در سینمای ایران حضور دارد، در سینمای هالیوود نیز در فیلم‌های مهمی بازی کرده است و این روزها شنیده می‌شود که فعالیت‌های بیشتری برای ایفای نقش در هالیوود خواهد داشت. معادی در این فیلم در کنار بازیگرانی مانند راین رینالدز و ملانیا لارنت و ... قرار دارد.

روایتی از ردصلاحیت امام جمعه کن

حجت‌الاسلام صالح‌نیا، امام جمعه کن تهران درباره دلیل ردصلاحیتش در انتخابات خبرگان گفت: در هر دوره‌ای خبرگان یک روشی دارد. در دوره قبلی این‌طور بود که اول آزمون کتبی می‌گرفتند و بعد آزمون شفاهی. در آزمون کتبی از ۴۰۰ نفر ۴۰ نفر قبول شدند که من یکی از آنان بودم، اما در گفت‌وگو دوستان صلاح دانستند که من کنار بکشم. او در پاسخ به این سوال که آیا از شورای نگهبان به او گفته‌اند که کنار بکشد، گفت: شورای نگهبان که خودش رسما نمی‌گوید. ببینید قضیه خبرگان با مجلس فرق می‌کند و یک حالت دوستانه‌تری دارد. آنها می‌گویند که مجموع قوه عاقله این جناح که می‌خواهد یک عده‌ای را انتخاب کند، صلاح نمی‌داند که شما باشید. مثل اتفاقی که برای لیست‌های مجلس می‌افتد و می‌گویند که اگر لیست‌ها متکثر باشد این افراد رای نمی‌آورند- که البته من این را قبول ندارم - اما خب باید همیشه تابع نظر جمع و گروه باشیم.

دنبال استیضاح وزیر ورزش هستم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص استیضاح احتمالی وزیر ورزش و جوانان گفت: یکی از امضاکنندگان طرح استیضاح وزیر ورزش و جوانان هستم و تا آخر هم پای امضای خود خواهم ایستاد و آن را پس نخواهم گرفت. پروانه‌ سلحشوری افزود: متاسفانه تصمیمات آقای سلطانی‌فر در وزارت ورزش و جوانان باعث بروز مشکلات جدی شده است. ما هرچه جلوتر رفتیم دیدیم که عملکرد وزیر ورزش و جوانان ضعیف‌تر شد و حال خود من که روزگاری حامی آقای سلطانی‌فر بودم به نقطه‌ای رسیده‌ام که دنبال استیضاح ایشان هستم.

کشف قدیمی‌ترین داستان تصویری جهان

نقاشی از یک حیوان که بر دیوار غاری در جزیره سولاوسی اندونزی کشف شده، ۴۴ هزار سال قدمت دارد. این اثر هنری صحنه شکار یک بوفالو را به‌وسیله موجوداتی که نیمی‌انسان و نیمی‌حیوان هستند و نیزه و احتمالا طناب در دست دارند، نشان می‌دهد. این نقاشی احتمالا قدیمی‌ترین داستان تصویری ثبت شده در جهان است. آدام بروم، یکی از باستان‌شناسان دانشگاه گریفیت دو سال پیش وقتی یکی از همکارانش در اندونزی با جابه‌جا کردن تنه یک درخت انجیر، دهانه یک غار را کشف کرد، اولین بار تصویر این نقاشی‌ها دید. او می‌گوید وقتی این تصویر را دیده، شگفت‌زده شده و فریاد زده است.

فاطمه گودرزی بستری شد

در پی بروز حادثه‌ای برای فاطمه گودرزی، بازیگر مطرح سینما و تلویزیون، وی در بیمارستان بستری شده است. فاطمه گودرزی که در حال بازی در یک سریال تلویزیونی در شهر خرم‌آباد است، در حین فیلمبرداری دچار سانحه و از ناحیه دست چپ دچار مصدومیت شده که بلافاصله به بیمارستان «شفا» خرم آباد مراجعه کرده و تحت‌درمان قرار گرفته است.

ضرغامی رابین‌هود شد!

عزت‌ا... ضرغامی پس از یک سخنرانی پرچالش در دانشگاه یاسوج که در آن برای اولین‌بار پذیرفت ماجرای ۹۴۷ میلیون دلار گم شده، مربوط به دوره مدیریت او در صداوسیما بوده است و عنوان کرد اینها هزینه‌های دلاری رسانه ملی بوده‌اند و برایشان سند دارد و حالا بسیاری منتظر انتشار این اسناد هستند، فیلمی از خود منتشر کرده که سوژه شبکه‌های اجتماعی شده است. او در برف و جلوی دوربین خود را در حال نجات ماشین گیر کرده در برف نشان می‌دهد. اینکه چطور با یک هول ساده، ماشین از برف درمی‌آید و چرا آقای فیلمبردار کمکش نمی‌کند، سوژه شبکه‌های اجتماعی شده است.

خودکشی کمک‌داور لیگ برتری

یک کمک داور زنجانی به دلایل شخصی و خانوادگی خودکشی کرد و وضعیت جسمانی مطلوبی ندارد. یکی از کمک داوران لیگ برتری که البته امسال قضاوتی در لیگ نوزدهم به او نرسیده است، به دلایل خانوادگی و شخصی خودکشی کرد و اکنون در حالت کما در بیمارستان بسر می‌برد. یکی از نزدیکان وی درباره حال جسمی این کمک داور گفت: وضعیت جسمانی او مطلوب نیست و این کار ربطی به قضاوت نکردن در لیگ نوزدهم ندارد. همچنین پزشکان گفته‌اند که با به هوش آمدن این داور، او دچار مشکل جدی در وضعیت جسمانی‌اش خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    0 0
    آقايان اشتباه نكنيد درباب قراردادهاى ورزشى عمداكلاه سرمان ميرود ،بخاطرمنافع فردى كسانى كه باخارجيهاقراردادميبندند
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    1 0
    تحمیل برجام به ملت خیانتی بود که به خیانت فتنه 88 و خیانت مال اندوزی و اشرافی گری و خوردن حق مستضعفین اصلاح طلبان اضافه شد
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    0 0
    ما که نمیگذاریم دوباره کلاه سرمان برود. ... میبینیم کلید ازکدام ور میچرخد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس