اخبار ویژه روزنامه ها

خاتمی در چند محفل خصوصی اذعان کرده که تقلب در انتخابات را باور نداشته است. با این وجود، او تا زمان سرنگونی و شکست کامل فتنه‌گران، از آنها حمایت کرد و خود سردمدار فتنه 88 بود.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

***********

کیهان

ریشه‌ حقوق‌های نجومی بودجه فربه و غیرشفاف شرکت‌های دولتی

«ریشه حقوق‌های نجومی را باید در بودجه شرکت‌های دولتی و عدم شفافیت آن جست‌وجو کرد».

میثم مهرپور کارشناس اقتصادی در روزنامه وطن امروز نوشت: طبق لایحه بودجه سال 99، بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی 1483 هزار میلیارد تومان است، این در حالی است که این رقم سال جاری[98] 1277 هزار میلیارد تومان بوده و برای بودجه سال آینده با افزایش 200 هزار میلیارد تومانی مواجه شده است. بر اساس سهم این شرکت‌ها از مجموع بودجه چیزی بیش از 70 درصد است.

2 انتقاد عمده به بودجه این شرکت‌ها وارد است: عدم شفافیت در درآمدهای شرکت‌ها و موسسات دولتی، هدررفت منابع، ریخت و پاش و عدم نظارت بر هزینه‌کرد این شرکت‌ها.

اصولا ریشه کم‌بازده بودن این شرکت‌ها و نرخ پایین سود برخی از شرکت‌های دولتی یا ضررده بودن برخی از این موسسات در کنار تولد پدیده‌هایی چون ژن خوب، وجود افراد چندشغله، تسهیلات پرابهام، حقوق‌های نجومی و پاداش‌های میلیاردی ریشه در همین عدم نظارت و شفافیت چه در بحث درآمدی و چه در بحث هزینه‌کرد این شرکت‌ها و موسسات دارد. چنانکه در سال‌های گذشته شاهد این موضوع بودیم که به‌رغم اینکه یک شرکت زیان‌ده بوده اما علاوه بر دریافت حقوق‌های نجومی میان مدیران آن شرکت، مدیران این موسسات پاداش‌های چندصدمیلیونی نیز دریافت کرده‌اند؛ سوال این است: این افراد دقیقا پاداش انجام چه کاری را گرفته‌اند؟! پاداش زیان‌ده کردن آن بنگاه یا موسسه را! موضوعی که ریشه‌های آن را باید در عدم شفافیت و ضعف نظارت در بودجه شرکت‌های دولتی بررسی کرد.
 

چرا خاتمی شهامت ندارد باورهایش را علنی بگوید؟

خاتمی عادت کرده در محافل خصوصی حقایق را بگوید اما همین حقایق را در افکار عمومی کتمان می‌کند.

به گزارش رجانیوز، اخیراً صادق خرازی دبیرکل حزب اصلاح‌طلب ندای ایرانیان، در برنامه جهان‌آرا و در خلال صحبت‌هایش اظهار داشت: خاتمی در دولت اصلاحات به من گفت خدا رهبری را حفظ کند که در این شرایط سخت دولت را حمایت کرد. اگر حمایت رهبری از دولت نبود معلوم نبود سرنوشت دولت چه می‌شد.

محمدعلی وکیلی نماینده اصلاح‌طلب مجلس نیز در گفت‌وگو با رودررو، درباره مواضعی که خاتمی در جلسات خصوصی اتخاذ می‌کرد، گفته بود: برخلاف موسوی و کروبی، هاشمی و خاتمی اعتقادی به تقلب در انتخابات نداشتند. بعد از انتخابات 88 در جلسات خصوصی متعددی خدمت آقایان هاشمی و خاتمی رسیدم و شاهد بودم که آقای خاتمی بارها نسبت به بیانیه‌های موسوی و کروبی اعتراض داشت.

یادآور می‌شود خاتمی در چند محفل خصوصی نیز اذعان کرده که تقلب در انتخابات را باور نداشته است. با این وجود، او تا زمان سرنگونی و شکست کامل فتنه‌گران، از آنها حمایت کرد و خود سردمدار فتنه 88 بود.
سال گذشته در فیلمی که برای اولین بار از سخنان رهبر انقلاب اسلامی در تیر ماه سال 88 منتشر شد، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بیان می‌کنند که خاتمی در پاسخ به سؤال ایشان درباره اینکه آیا وی معتقد به تقلب در انتخابات است، منکر تقلب در انتخابات می‌شود. خاتمی برای نشان دادن باور قلبی‌اش به طرح آشتی ملی که هر از چند گاهی از سوی او مطرح می‌شود، باید فتنه 88 را محکوم کرده و در مقابل دوربین قرار گرفته و صراحتاً از مردم ایران بابت 9 ماه بحران‌آفرینی برای کشور عذرخواهی کند. در غیر این صورت باید گفت او و جریان اصلاحات در برابر «غایت مردانگی» حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، «غایت نامردی» را بکار برده است.

برخی کارشناسان معتقدند ناتوانی خاتمی در بیان علنی و عمدی واقعیاتی که به آنها در پنهان اذعان دارد، ناشی از عدم استقلال وی نسبت به برخی حلقه‌های مافیایی در میان اصلاح‌طلبان یا آتو داشتن در دست دشمنان نظام و انقلاب است.
 

معاون بوش: ترامپ، ایران و روسیه را تبدیل به قدرت‌های خاورمیانه کرد

دیک چنی معاون رئیس‌جمهور در دولت نومحافظه‌کار بوش تصریح کرد: ترامپ، ایران و روسیه را به قدرت‌های جدید خاورمیانه تبدیل کرد. ادعای چنی در حالی است که پیروزی‌های ایران در منطقه، با شکست دولت بوش در عراق و افغانستان آغاز شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: دیک چنی، معاون پیشین ریاست جمهوری ایالات متحده هشدار داد «عدم مداخله آمریکا» در خاورمیانه تنها به سود ایران و روسیه خواهد بود. او به‌طور غیرمستقیم از وعده دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده به خروج کامل نیروها از منطقه انتقاد کرد.

معاون پیشین ریاست جمهوری آمریکا تنها یک‌بار با ذکر نام به ترامپ اشاره کرد و آن هنگامی بود که خروج وی از قرارداد هسته‌ای ایران را تحسین کرد. اما حمایت چنی از پاسخ پرزور نظامی در خاورمیانه، در تضاد شدید با تعهد ترامپ به خروج آمریکا از چیزی است که وی «شنزار خونی» خاورمیانه می‌خواند.

چنی در انجمن استراتژی اعراب گفت: «روسیه همیشه منتظر ایستاده تا یک خلأ قدرت را پر کند. اینگونه است که با خروج ایالات متحده از شمال سوریه، سربازان روسی به محل سرازیر شدند. اگر بخواهیم این داستان دنباله دار را خلاصه کنیم، می‌توان گفت: کسی از آن به‌عنوان لحظه باشکوه یاد نخواهد کرد».

چنی گفت، به همراه دیگر چالش‌های ناشی از گروه‌های افراطی مانند القائده و داعش، معلوم می‌شود «خطر بی‌عملی گاهی حتی از عمل بیشتر است».

چنی گفت: در گستره‌ خاورمیانه، نیروهایی عمیقا بدنهاد در کارند و تاثیراتی آزاردهنده نیز از خارج می‌آید. عدم مداخله، در واقع به معنای خالی کردن میدان و سپردن کامل قدرت به آنها است.

چنی در رابطه با ایران، مدعی شد تهران بیش از هرچیز خواهان به‌دست آوردن تسلیحات هسته‌ای است. با این حال، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید ایران هرگونه پژوهش سازمان‌یافته تسلیحات اتمی را در ۲۰۰۳ متوقف کرده و تهران، همچنانکه شروع به نقض محدودیت‌های قرارداد کرده، اصرار می‌ورزد برنامه هسته‌ای کشور برای مقاصد صلح‌آمیز است.

چنی، ناتو را نیز محکم‌ترین اتحاد تاریخ خواند. معاون ریاست جمهوری، بدون اشاره‌ای به انتقاد ترامپ از این اتحاد، همچنین افزود، «این سیستم پساجنگ چنان بنیادین بوده که در طول سال‌ها هرگز اهمیتی نداشته کدام حزب سیاسی آن سال در قدرت است».

چنی می‌گوید، سیاست ترامپ در خاورمیانه عملا رقبای اصلی آمریکا یعنی ایران و روسیه را به قدرت های برتر خاورمیانه بدل کرده و واشنگتن بعد از سال ها احاطه بر این منطقه دیگر قدرت سابق را ندارد.
 

روزنامه بزک‌کننده برجام خواستار توبه اقتصادی دولت شد

یک روزنامه حامی دولت که در بزک کردن برجام نقشی ویژه داشت، می‌گوید دولت فاقد نظریه و برنامه روشن اقتصادی است.

روزنامه شرق، در اوج فضاسازی‌های مربوط به مذاکرات و توافق، افراطی‌تر از روزنامه‌های شبه‌اصلاح‌طلب دیگر عمل می‌کرد؛ تا جایی که مدیرمسئول آن بعدها تصریح کرد که برای جا انداختن و باوراندن برجام به مردم، «مجبور شدیم اغراق کنیم»! در آن زمان چنین القا می‌شد که کلید همه مشکلات اقتصادی و ایجاد رونق، بستن با آمریکا و دادن امتیاز است.

اما اکنون همین روزنامه در یادداشتی می‌نویسد: کشور با رکود تورمی روبه‌رو است. آخرین آمار رسمی، رشد منفی 4/9 درصدی سال 97 و تورم 41 درصدی آبان سال ‌جاری را نشان می‌دهد و صندوق بین‌المللی پول رشد منفی 9/5 درصدی را برای سال جاری کشورمان پیش‌بینی کرده است. البته رئیس‌جمهوری در سخنان خود هنگام ارائه لایحه بودجه، از مثبت ‌شدن رشد اقتصادی بدون نفت و کاهش تورم نقطه‌ای به 27 درصد و... سخن گفتند، اما حتی در صورت صحت این اطلاعات، تا گذر از دشواری «رکود تورم» فاصله بسیار است.

این روزنامه ادامه می‌دهد: ایجاد «ستاد هماهنگی امور اقتصادی دولت» مرکب از اقتصاددانان و مدیران مجرب و مورد اعتماد فعالان اقتصادی و مردم، آغازگر تلاشی بود که اگرچه بسیاری از موارد توصیه‌ شده آنان عملیاتی نشد و بار اصلی بر دوش سیاست و «برجام» نهاده شد؛ اما دست‌کم الفبا و راه و روشی برای درمان بیماری‌های حاد مبتلا به اقتصادی در فضای ذهنی جامعه و بدنه کارشناسی دولت وارد کرد که سبب اعتماد و اطمینان و ارتقای گفتار دولت و دستگاه بوروکراتیک شد و فضای گفت‌وگو و هم‌زبانی را بین دولت و فعالان و کارشناسان اقتصادی ایجاد کرد. این ستاد در اولین اقدام خود با آسیب‌شناسی وضعیت اقتصادی کشور و دلایل ایجاد آن وضعیت در چارچوبی علمی و تئوریک (نظریه چرخه‌های تجاری)، راهکار «خروج غیرتورمی از رکود» را ارائه داد و بخش‌های پیش‌رو اقتصادی را مشخص و توصیه‌هایی را روی میز گذاشت. اما اکنون متأسفانه در وضعیتی به مراتب سخت‌تر از آن سال‌ها، نه از نهاد و ساختار تحلیلگر و راهکاردهنده برای حل مسائل و مشکلات حاد موجود که مورد اجماع همگانی باشد، خبری هست و نه اصولاً مبنا و پشتوانه نظری و پیشینه موفق تجربی بسیاری از اقدامات و سیاست‌های اقتصادی به کار بسته شده دولت مشخص است و عمده اقدامات از منظر «سیاست» و در قالبی موقت و کوتاه‌مدت اجرایی می‌شوند.

این روزنامه در پایان می‌نویسد: دولتی که تئوری و نظریه اقتصادی ندارد و ساختار و سازوکار مناسب برای تحلیل و تصمیم‌سازی ایجاد نکرده و اقداماتش عمدتاً از منظری کوتاه‌مدت و ساکت کردن افکار عمومی واقع می‌شود، نمی‌تواند توقع موفقیت و رسیدن به اهداف مشخص شده، هر چند مثبت و در راستای خیر عمومی، داشته باشد. به قول دکتر نیلی که خود در ستاد اقتصادی قبل حضور داشت، تحلیل و آسیب‌شناسی وضعیت فعلی و قبول اشتباهات و توبه از آنها و نیز تبیین راهکارهای علمی و کارشناسانه در ارتباط و تعامل با جامعه و ایجاد گفت‌وگوی اجتماعی و ارتقای سرمایه سیاسی ضرورت‌های گذار از وضعیت نامناسب اقتصادی امروز است؛ بنابراین با چند عدد و رقم بی‌جان بودجه‌ای که بسیاری از آنها رؤیاپردازانه است، نمی‌توان مشکلی را حل کرد و زندگی مردم را بهبود بخشید.

ایران

شکایت نهادهای مختلف از نمایندگان مجلس

خبر اول اینکه،سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان از شکایت وزارت اطلاعات از محمود صادقی، نماینده تهران و شکایت وزارت ارتباطات از حمیده زرآبادی، نماینده قزوین خبر داد. به گزارش ایرنا، محمدجواد جمالی افزود: وزارت اطلاعات از آقای صادقی شکایتی را مطرح کرده مبنی بر اینکه علیرغم توضیحات وزیر اطلاعات درباره پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای، آقای صادقی جلساتی با مظنونان قبلی این پرونده داشته و به آن‌ها قول‌های خلاف واقع داده است. همچنین برخی از مطالب طبقه‌بندی شده درباره ترور دانشمندان هسته‌ای را بیان کرده است. به گفته جمالی، شکایت وزارت ارتباطات از نماینده قزوین هم به اتهام افترا و تشویش اذهان عمومی بوده است. وی ادامه داد: همچنین نیروی انتظامی شکایتی از آقای ذوالقدر نماینده میناب درباره سخنرانی ایشان در مراسم عروسی در روستای کرگان از روستاهای میناب مطرح کرد. ظاهراً آقای ذوالقدر در صحبت‌های خود موضوعاتی درباره بحث مبارزه با قاچاقچیان مطرح کرده که ناجا آن را توهین و افترا به خود می‌داند. سخنگوی هیأت نظارت افزود: تعدادی از دانشجویان از آقای مطهری به دلیل اظهاراتش در یکی از دانشگاه‌ها در ۱۳ آبان شکایت کرده بودند. اظهاراتی که باعث بحث و مجادله شد. قرار شد آقای مطهری در این رابطه به هیأت آمده و توضیح دهد. جمالی گفت که دانشگاه آزاد شکایتی از بهروز بنیادی‌فر نماینده کاشمر داشت. این نماینده صحبت‌هایی درباره رانت برخی از هیأت‌های علمی برای تحصیل فرزندانشان بیان کرده بود. هیأت این صحبت‌ها را خلاف وظیفه نمایندگی تشخیص نداد؛ لذا پرونده مختومه شد.

ادعای کیهان درباره بازداشت امضاکنندگان بیانیه 77 نفر

دست آخر اینکه، روزنامه کیهان درگزارش تیتر یک دیروز خود که به پاسخ 777 استاد دانشگاه به بیانیه 77 نفر از اصلاح‌طلبان اختصاص داشت، از احضار، بازجویی یا بازداشت اکثر امضاکنندگان بیانیه 77 نفر خبر داده است. به گزارش «ایران»، به ادعای این روزنامه تنها برخی از این 77 نفر که فراری و پناهنده به کشورهای خارجی بوده‌اند، در شمار احضارشدگان نیستند. اخیراً مصطفی تاج‌زاده مسئولیت بیانیه یاد شده را پذیرفته است اما کیهان بر اساس گزارش‌هایی که نوشته به این روزنامه رسیده، افزوده است: برخلاف آنچه مطرح شده، تهیه‌کننده آن بیانیه تاجزاده نبوده است بلکه بیانیه را یک اصلاح‌طلب فراری مقیم اروپا نوشته و از طریق واتساپ برای یکی از آن ۷۷ نفر ارسال کرده بود. به نوشته کیهان، «اگرچه تاجزاده اصرار دارد به‌عنوان محور تهیه بیانیه ۷۷ نفر شناخته شود ولی اطلاعات موثقی که مقامات قضایی و اطلاعاتی از احضارشدگان و برخی شواهد پیرامونی به دست آورده‌اند، نشان می‌دهد که او در این میان نقش کم‌اهمیتی داشته است و حتی از تهیه‌کننده اصلی بیانیه نیز اطلاعی ندارد. گفته می‌شود مقامات قضایی به همین دلیل برای احضار فوری او اصرار چندانی به خرج نداده‌اند.»

خراسان

کمیسیون کلان شهرهای دولت در مواقع آلودگی کجاست؟

اگرچه هیئت وزیران در اسفند سال 1392 و در اقدامی قابل تحسین، با تشکیل کمیسیون بررسی مشکلات کلان شهرها موافقت و موضوعاتی چون حل مسائل و معضلات کلان شهرها و به خصوص تهران را از جمله وظایف این مجموعه با حضور 13 عضو کابینه اعلام کرد، اما بررسی ها نشان می دهد طی ماه های اخیر به ویژه در پاییز، این کمیسیون فاقد جلسات مستمر و تصمیمات راهگشا بوده و موضوعاتی چون آلودگی هوا نیز مورد تصمیم گیری در آن قرار نگرفته است.

هشدار درباره موازی کاری های مالی در برخی ادارات

یک نهاد مسئول اقتصادی در دولت با ارسال گزارشی خطاب به تعدادی از اعضای کابینه، متذکر شده به رغم تلاش های صورت گرفته در دستگاه های اجرایی مستقر در مرکز برای تسلط و مدیریت کامل بر تمام فرایندهای مالی از جمله دریافت ها و پرداخت ها و مدیریت اموال، به علت برخی ناهماهنگی ها و شفاف نبودن ساختار، این موضوع در دستگاه های دولتی مستقر در استان ها با مشکلاتی چون موازی کاری و تداخل در نقش ها و بروز اختلافاتی همراه است که با تلاش های صورت گرفته برای بهبود ساختارهای اداری و کاهش هزینه ها، همخوانی ندارد.

آرمان

کلاهبرداری با تقلید صدای جهانگیری

اسحاق جهانگیری معاون‌اول رئیس‌جمهور در بخشی از سخنان خود در مراسم تقدیر از فعالیت‌های محسن خلیلی‌عراقی گفت: ما مکلفیم ایران را صنعتی کنیم. تاکنون کارهایی انجام شده و کارهای بسیاری مانده است. من همواره از بخش خصوصی دفاع کرده‌ام و اکنون نیز اعلام می‌کنم بدون هیچ چشم‌داشتی حامی آنها هستم هر چند ماه‌های قبل شخصی با تقلید صدای من با آقای خلیلی تماس گرفته بود و تقاضای مبلغی برای آزادی چندین زندانی کرده بود که وی هم از سر مهربانی و دلسوزی آن را پرداخت کرده بود.

برکناری یک مدیر وزارت راه

وزیر راه و شهرسازی در حکمی محمد پژمان را از سمت مدیرعاملی شرکت بازآفرینی شهری برکنار کرده است. همچنین مهدی عبوری، معاون سابق توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با دستور محمد اسلامی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری شده است. گفتنی است، دی ماه سال گذشته محمد پژمان جایگزین هوشنگ عشایری در سازمان بازآفرینی شهری شده بود. هنوز یک سال از این جابه‌جایی نگذشته است که وزیر راه و شهرسازی تصمیم به برکناری این فرد گرفته است. مهدی عبوری هم پیش از این سمت جدید به عنوان معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی در وزارت راه و شهرسازی مشغول به کار بود.

علاقه حیاتی به خوانندگان قبل از انقلاب!

پنجشنبه شب محمدرضا حیاتی بعد از تماشای فیلم «مطرب» در یک مصاحبه تصویری گفت: «از دیدن این فیلم دلم گرفت، برای اینکه هنرمندانی مثل همین نقشی که آقای پرویز پرستویی بازی کرده است، نزدیک ۴۰سال است از کشورشان دور هستند و معلوم نیست به چه جرمی نمی‌توانند به کشورشان بازگردند و برای مردم‌شان بخوانند. مردم هم هنوز آنها را دوست دارند، به صدای آنها گوش می‌دهند، ترانه‌های آنها چه قدیمی و چه جدیدشان را گوش می‌دهند. ان‌شاءا... که بتوانند دوباره بیایند.»

ترجمه قرآن سه زن آمریکایی

سه زن آمریکایی که سال‌ها پیش مسلمان شده‌اند، بعد از سفر به عربستان تحت‌تاثیر افکار وهابی و سلفی قرار گرفته‌اند و در این کشور یک شرکت انتشاراتی تاسیس کرده‌اند. آنها همچنین ترجمه‌ای از قرآن انجام داده‌اند که داعش در تبلیغات خود از آن استفاده می‌کند. امیلی اسامی، اهل کالیفرنیا به همراه دوستان خود مری کندی و امه‌ا... بنتلی در آمریکا زندگی می‌کردند. اسامی با یک مرد عرب ازدواج و در دهه 1970 در دمشق شروع به یادگیری زبان عربی کرده است. آنها بعدها به عربستان رفتند و یک شرکت انتشاراتی در این کشور تاسیس کردند که به انتشار ترجمه کتاب‌های اسلامی از جمله قرآن به انگلیسی می‌پردازد. از ترجمه‌ این قرآن در مجله تبلیغی «دابق» که از سوی داعش منتشر می‌شود، استفاده شده است.

دستگیری ۲ تروریست در خرم‌آباد

رئیس‌کل دادگستری لرستان از دستگیری دو تروریست حادثه انفجار تانکر سوخت در ۱۷ بهمن ماه سال گذشته که منجر به شهادت دو نیروی خدوم ناجا در مرکز لرستان شده، خبر داده است. محمد رزم تصریح کرد: با تلاش‌های بسیار خوب و جدی و اقدامات لازم فنی نیروهای گمنام امام زمان(عج) در کمتر از ۸ ماه این دو قاتل و تروریست شناسایی و دستگیر شده‌اند. وی با اشاره به اینکه به زودی این دو تروریست در دادگاه کیفری به صورت علنی محاکمه می‌شوند، گفت: جزئیات موضوع تهیه سلاح و مقدمات و جلیقه‌ها و نحوه اجرای عملیات را در فرصت مناسبی به سمع و نظر مردم لرستان می‌رسانیم.

وزیر ارتباطات به وعده‌اش عمل نکرد!

در حالی که وزیر ارتباطات وعده داده بود اسم پهپاد پست‌پلاس را از پیشنهادی که بیشترین لایک را داشته باشد انتخاب کند اما به علت مودبانه نبودن آن را انتخاب نکرد. آذری‌جهرمی دو روز پیش در صفحه توئیترش از فالوئرهایش خواست برای پهپاد پستی اسم انتخاب کنند: «پهپاد پست پلاس که متعلق به شماست ولی باید برایش اسم بگذاریم. لطفا پیشنهادات‌تون رو بفرمایید. اسم رو از پیشنهادی که بیشترین لایک رو داشته باشه برای اولین پهپاد انتخاب می‌کنیم و می‌گذاریم».

احضار سفیر کره به‌خاطر بدهی نفتی

یک روزنامه کره‌ای در گزارشی مدعی شد که در ماه گذشته، وزارت امور خارجه ایران، سفیر کره جنوبی در تهران را برای شکایت درباره معوقات پول نفت خریداری شده از ایران احضار کرده است. با وجود درخواست تهران مبنی بر پرداخت پول نفتی که از ایران خریده، میان آمریکا و ایران، در یک تنگنا قرار گرفته است. این در خواست در حالی مطرح شده است که آمریکا از کره جنوبی درخواست کرده تا به ائتلاف آمریکایی در تنگه هرمز بپیوندد. آمریکا همچنین از کره می‌خواهد تا به تحریم‌های اقتصادی که فروش بین‌المللی محصولات ایرانی از جمله نفت را محدود می‌کند، پایبند باشد.

دستگیری تخریب‌گران دوربین‌های مداربسته

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: افرادی که در جریان اغتشاشات اخیر اقدام به تخریب دوربین‌های مداربسته در شهرستان «فردیس» کرده بودند، دستگیر شده‌اند. سردار عباسعلی محمدیان افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه متوجه شده‌اند بیشتر تخریب‌ها توسط ۳ نفر از عوامل اصلی اغتشاشات صورت می‌گیرد که با انجام اقدامات اطلاعاتی پیچیده هر ۳ نفر آنها شناسایی شده‌اند که با هماهنگی مقام قضائی نامبردگان در چند عملیات غافلگیرانه در اطراف شهرستان فردیس دستگیر شده و به پلیس امنیت عمومی انتقال یافته‌اند.

فروش برنج‌ اعلا با پودرایرانی!

دادستان عمومی و انقلاب فردیس از کشف یک انبار برنج تقلبی خبر داد و گفت: در این خصوص ۲ نفر بازداشت شده‌اند. حسن جهانشاهلو، دادستان عمومی و انقلاب فردیس از کشف یک انبار برنج تقلبی خبر داد و افزود: در این انبار، برنج هندی با پودر برنج ایرانی مخلوط شده و به‌عنوان برنج اعلا به بازار عرضه می‌شده است. دادستان عمومی و انقلاب فردیس خاطرنشان کرد: در این خصوص دو نفر بازداشت شده‌اند و حدود پنج تن برنج کشف شده است. وی تصریح کرد: هم‌اکنون این پرونده جهت رسیدگی در اختیار تعزیرات حکومتی قرار گرفته است.

اعلام حکم نهایی سپیده قلیان

وکیل سپیده قلیان از ابلاغ حکم نهایی دادگاه موکل خود خبر داد. جمال حیدری‌منش عنوان کرد: با توجه به اینکه موکلم در مرحله بدوی به ۱۸ سال حبس محکوم شده بود، ما به حکم دادگاه بدوی اعتراض کردیم و با وجود دستور آقای رئیسی درباره تجدید نظر در احکام مربوط به پرونده هفت تپه روز چهارشنبه باخبر شدیم که رای صادر شده است. وی با اشاره به اینکه پس از مراجعه به دادگاه حکم موکلش را رویت کرده است، اظهارداشت: سپیده قلیان به ۵ سال حبس محکوم شده است. گویا دادگاه جرم تبانی را تشخیص داده و برای موکلم این رای را صادر کرده است. این حکم قطعی است، اما از طریق اعاده دادرسی پیگیر هستیم.

نمایندگان نیاز به مبصر ندارند

جدال لفظی محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب تهران و علی ادیانی، نماینده اصولگرای قائمشهر که نطق کنایه‌آمیز ادیانی به استعفای صادقی شروع شده بود دیروز هم در صحن مجلس ادامه یافت. ادیانی در واکنش به صحبت‌های صادقی که گفته بود مجلس نیاز به مبصر و مامور حراست ندارد، گفت: آقای شیخ محمود صادقی اصلا مخاطب بحث من شخص نبود بلکه یک رویه و خطی را به‌عنوان یک خطر برای تنزل جایگاه و شان مجلس، تخطئه کردم. ایشان اقرار کردند من استعفا ندادم. ممکن است کسی استعفایی را بنویسد و در جیب خود بگذارد نباید در رسانه‌ها مطرح شود که هزینه‌ای به نظام وارد شود.

زنگنه از تیغ استیضاح گریخت

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: با توجه به رایزنی نمایندگان مجلس و فضای کنونی کشور، استیضاح وزیر نفت منتفی و از دستور کار خارج شد. جلال میرزایی با بیان اینکه استیضاح وزیر نفت از دستور مجلس خارج شد، ادامه داد: پس از نارضایتی ایجاد شده به دنبال اصلاح قیمت بنزین که طبیعی نیز بود، برخی نمایندگان به دلیل اینکه مورد مشورت قرار نگرفته بودند، موضوع استیضاح را مطرح کردند. وی افزود: تعدادی از نمایندگان بحث استیضاح وزیر نفت، شماری استیضاح وزیر کشور و عده‌ای نیز استیضاح وزیر آموزش و پرورش را دنبال می‌کردند. میرزایی تاکید کرد: با این حال مشخص شد، جامعه و جریان‌های اجتماعی با وجود نارضایتی که از اصلاح قیمت سوخت داشتند، اما از استیضاح حمایتی نکردند و استقبالی از این موضوع نشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    3 0
    همینکه روحانی باورهایش را علنی میگه بس .!!!اینا از یک طیفند.
  • DE ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    2 2
    چرا خاتمی شهامت ندارد باورهایش را علنی بگوید؟ چون شما بشدت ضد ایده های شیطان پرستی هستید خب حق داره بدبخت. امید به کدخدای شیطان به جای خدا جایی در جامعه ما ندارد.
  • علی IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
    1 0
    چون فقط انسانهای شیر دل می توانند این کار انجام بدهند .مثل شیرکه به تنهایی به شکار می رود و شجاعت خاصی دارد ولی کفتارها وقتی جمع میشن یکجا این دفعه ابراز وجود می کنند و دسته جمعی می ریزند روی یک لاشه یا یک شیر مریض .حالا هم هر جا ما ضعف نشان بدهیم اینها ابراز وجود می کنند و می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس