روحانی نمایه

در حالی که آمریکا صراحتاً از ایجاد آشوب در ایران حمایت کرد و آقای روحانی نیز خبر از نقش‌آفرینی بیگانگان در این ماجرا داد، مذاکره نیابتی با آمریکا در ژاپن، خلاف قواعد عقلی است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت: 

در حالی که آمریکا صراحتاً از ایجاد آشوب در ایران حمایت کرد و آقای روحانی نیز خبر از نقش‌آفرینی بیگانگان در این ماجرا داد، مذاکره نیابتی با آمریکا در ژاپن، خلاف قواعد عقلی است.

اما برخلاف این واقعیت، روزنامه زنجیره‌ای اعتماد در یادداشتی می‌نویسد: اعلام برنامه سفر آقای روحانی به ژاپن را باید ناچاراً شروع تلاش دیگری برای رفع یا تخفیف تنش بین ایران و آمریکا از مجاری دیپلماتیک به شمار آوریم و امیدوار باشیم که چنین تلاشی مورد حمایت همه جناح‌ها در داخل قرار گیرد. رسانه‌های ژاپنی مدعی‌اند که ابتکار انجام این سفر با طرف ایرانی بوده و عباس عراقچی در سفر هفته گذشته به توکیو انجام این سفر را پیشنهاد کرده و خواستار آن بوده که این سفر در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

این روزنامه می‌افزاید: قابل توجه است که آمریکا به ژاپن اطلاع داده که از سفر آقای روحانی حمایت می‌کند. از اوایل مهر به این سو، یعنی بعد از تلاش‌های نافرجام ماکرون در نیویورک، میانجیگری بین ایران و آمریکا عملاً متوقف بوده است. این در حالی است که طی این سه ماه خوشبختانه اتفاق ویژه‌ای از نوع مثلاً حمله حوثی‌ها به تأسیسات نفتی عربستان و مانند آن رخ نداده است. برعکس طی ماه گذشته شاهد برخی تحولات مثبت در جهت تسهیل تحرکات دیپلماتیک بوده‌ایم مبادله دو زندانی ایرانی و آمریکایی در هفته گذشته و واکنش مثبت ترامپ در قالب تشکر از ایران و یادآوری محاسن مذاکره آخرین تحول از این نوع بود.

روزنامه زنجیره‌ای در حالی از روند تحولات ماه‌های اخیر و از جمله عدم تکرار ضربه به منافع آمریکا در منطقه ابراز خوشبختی کرده که آمریکایی‌ها در همین دوره مرتکب حمایت از اغتشاش در ایران شدند. آقای روحانی اخیراً با اشاره به نقشه دشمن پشت اغتشاش حرکت «آنها سازمان‌یافته بودند و در این اغتشاش آمدند. آنها بیش از دو سال برای این کار برنامه‌ریزی کرده بودند، سال گذشته می‌خواستند کاری بکنند، زمان مناسب نبود. امسال هم برای دی و بهمن و نزدیکی انتخابات برنامه‌ریزی کرده بودند. وقتی مسئله بنزین اعلام شد، اربابان آنها از خارج دستور دادند زمانش فرا رسیده و اجرا کنید، آمدند بیرون. بنابراین باید با آنها برخورد شود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 5
  • totonchyan IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    9 25
    افراد زیر این کار را می کنند: -احمق -افراد خائن - وطن فروش - خودفروش - بی همه چیز
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    7 5
    بازهم
  • پهباد پستی IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    24 21
    بدتر از ذلت " ذلت طلبی " است
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
      9 14
      آی گفتی. آدم کچل باشه ولی " غربزده الدنگ" نباشه ! خیلی خفت داره.
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
      9 12
      یعنی اصحالات
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    4 0
    خداوند مردم ایران را دوست دارد و مراقبت خواهد نمود تا اسیر شیطان نشویم و جز بخودش رو نیاوریم و از عزت و ایمانمان حراست کنیم ،
  • مهرناز IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    9 11
    دولت خلاف قواعد عقلی " اگر چنین نبود " با گران کردن بنزین بدین شکل " کشور را به اشوب نمی کشاندند " انوقت جهت رفع انچه که اشتباه بود " عمدی و یا سهوی " گونه ای نمایش داده می شود " که منشا مشگل " عدم مذاکره با امریکاست " انوقت ژاپن که خود در سیطره امریکاست " باید وساطت کند"چگونه ؟ الله و اعلم.
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    12 9
    نوکران ترسوی امریکا اصلاح طلبان که ثروت ملی را غارت کردند و پستها را اشغال کردند و با خیانت های آشکار شان جاده صاف کن دشمنان قسم خورده انقلاب هستند و حامی قوی روحانی و حالا هم بلندگوی آمریکا و ادعای دروغکی وفاداران انقلاب
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    7 7
    احمقهای قجر صفت یعنی اصحالات اینچنین هستند
  • FR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    2 3
    در واقع از آشوب وبهم خوردگی اوضاع عراق ولبنان اصلاح طلبها کیفورند !اینها خواسته ها وتمایلات آمریکا برایشان ارجحیت دارد.....
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    8 2
    چی بگیم.وظیفه مجلسه که جلوی این حقارت و حماقتو بگیره.مجلس عصاره دولت نه ملت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس