کد خبر 1019178
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۴:۲۱
اضافه شدن ویژگی امنیتی جدید به مرورگر گوگل کروم

قابلیت امنیتی جدید مرورگر گوگل کروم، در صورت تغییر در رمزهای عبور کاربران، به آن‌ها هشدار خواهد داد.

به گزارش مشرق، شرکت گوگل امروز نسخه جدید مرورگر کروم که 79 Chrome نام دارد را عرضه کرد که در آن تغییرات ظاهری دیده نمی‌شود و صرفا شرکت گوگل در آن گزینه‌های پیشرفته امنیتی را اضافه کرده است.

بیشتر بخوانید

گوگل مپ به کمک افراد کم بینا می‌آید

ظاهرا در این نسخه از مروگر کروم، هنگامی که کاربر از مرورگر برای ورود به وب‌سایتی استفاده کند و رمز عبور یا پسورد خود را نیز در کروم ذخیره کرده باشد، در صورتی که شخص دیگری قصد ورود به آن حساب کاربری یا تغییر رمز وارد شده را داشته باشد، کروم به سرعت به کاربر اعلام خواهد کرد. همچنین گوگل افزونه‌های جدیدی را برای بهبود این قابلیت و همگام سازی دائمی رمزها نیز به مرورگر خود اضافه کرده است.

کاربران برای فعال سازی این قابلیت باید به بخش تنظیمات مربوط به بخش همگام سازی این مرورگر مراجعه کنند و گزینه استفاده از چند لایه رمزنگاری را فعال کنند. به این ترتیب مرورگر کروم اجازه دسترسی و نظارت بر رمزهای عبور کاربر را خواهد داشت. طبق اعلام گوگل، مرورگر کروم هر سی دقیقه یکبار به بروزرسانی اطلاعات مربوط به حساب‌های کاربران می‌پردازد چرا که در صورت بیشتر شدن این زمان هکرها می‌توانند دامنه خود را تغییر داده و به این ترتیب مرورگر کروم متوجه تغییر در رمزهای حساب نخواهند شد.

همچنین مرورگر کروم از این به بعد از چندین تصویر نمایه نیز پشتیبانی خواهد کرد که به این ترتیب افرادی که از یک حساب روی چند دستگاه استفاده می‌کنند، می‌توانند روی حساب خود روی هر دستگاه، از یک نمایه استفاده کنند؛ بنابراین کاربران می‌توانند به راحتی و صرفا با مشاهده پروفایل بفهمند که تغییرات اعمال شده روی حساب آن‌ها از طریق کدام دستگاه انجام شده است.

قابلیت بررسی دائمی مرورگر کروم دارای ایرادات بسیار کوچکی است که قطعا شرکت گوگل در روزهای آینده با بروزرسانی این مرورگر آن‌ها را برطرف خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
    0 0
    آفرین گوگل آفرین کروم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس