کد خبر 1018259
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۰
گوگل مپ

یکی از تحلیل‌گران نرم افزارهای شرکت گوگل اعلام کرد که در نسخه آینده نرم افزار گوگل مپ، میزان روشنایی خیابان‌ها به کاربر اعلام خواهد شد.

به گزارش مشرق، یکی از نرم افزارهای مسیر یابی که بین کاربران بسیار محبوب است و به طور پیشفرض نیز روی تمامی تلفن‌های همراه اندرویدی نصب شده، نرم افزار Google Maps است. بسیاری از افراد برای مسیریابی و رانندگی از مسیرهای پیشنهادی این نرم افزار قدرتمند استفاده می‌کنند و این نرم افزار نیز با مشخص کردن وضعیت ترافیکی، بهترین مسیر را به کاربر پیشنهاد می‌دهد. این نرم افزار در سال گذشته علاوه بر اضافه کردن قابلیت‌های جدید به بخش رانندگی و وسایل نقلیه عمومی، ویژگی‌های بسیار زیادی را در بخش پیاده روی این نرم افزار اضافه کرد.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با گوشی میان‌رده جدید سامسونگ +عکس

اما شرکت گوگل به تازگی ویژگی مسیرهای پیاده روی AR و مسیرهای پیاده روی ویژه افرادی که دچار اختلالات بینایی هستند را به نرم افزار خود اضافه کرده است. همچنین گوگل اعلام کرده است که قصد دارد در آینده ویژگی‌ جدید که کاربران به وسیله آن می‌توانند در شب مسیرهایی امن‌تر برای پیاده روی را انتخاب کنند.

طبق اعلام تیم XDA Developers که یک انجمن توسعه دهنده Android است به تازگی در نسخه جدید Google Map که هنوز عرضه نشده، رنگی زرد در برخی از خیابان‌ها مشاهده کرده‌اند که نشان دهنده روشن بودن خیابان‌های شهر است و به کاربرانی که مشکل بینایی دارند کمک می‌کند تا از این خیابان‌ها استفاده کنند.

این ویژگی هنوز به طور رسمی توسط گوگل تایید نشده است و هیچ تصویری از آن نیز توسط تیم XDA Developers  منتشر نشده است اما از آنجایی که این تیم همواره تمام تمرکز خود را روی انتشار مطالبی صحیح می‌گذارد، انتظار می‌رود این ویژگی جدید نیز درست از کار درآید. اما سوالی که هنوز جوابش معلوم نیست، این است که گوگل چگونه قصد دارد درباره روشنایی خیابان‌ها اطلاعات کسب کند و داده‌های این ویژگی از چه طریقی جمع آوری خواهند شد. از طرفی هم ممکن است از همان روشی که وضعیت ترافیکی خیابان‌ها را پیدا می‌کند یعنی اطلاعات کاربران، اطلاعت مربوط به روشنایی را نیز دریافت کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس