کد خبر 1019060
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۵
دیابت نمایه

گروهی از محققان بین‌المللی دریافتند به ازای هر یک کیلوگرم بر مترمربع کاهش شاخص توده بدنی (BMI) در افرادی که اضافه وزن ندارند می‌توان خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا ۳۷ درصد کاهش داد.

به گزارش مشرق، نتایج یک مطالعه پزشکی تازه تاکید می‌کند که کاهش وزن، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را حدود ۳۷ درصد کاهش می‌دهد.

در این بررسی آمده است: افرادی با سابقه خانوادگی ابتلا به دیابت نوع دو می‌توانند با حفظ وزن متعادل، خود را در برابر خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ مصون سازند.

بیشتر بخوانید:

۵ روش برای سم زدایی از ریه افراد سیگاری

زنجبیل چگونه با چربی بدن مبارزه می‌کند؟

گروهی از محققان بین‌المللی که در حوزه بیماری‌های دیابت و قلبی-عروقی فعالیت دارند، دریافتند به ازای هر یک کیلوگرم بر مترمربع کاهش شاخص توده بدنی (BMI) در افرادی که اضافه وزن ندارند می‌توان خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا ۳۷ درصد کاهش داد.

یافته‌های بدست آمده حاکی از آن است که تمامی افراد می‌توانند از طریق کاهش وزن از خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ بکاهند.

سابقه خانوادگی ابتلا به دیابت نوع ۲ فاکتور خطرزایی به حساب می‌آید، اما سبک زندگی ناسالم از جمله رژیم غذایی نامطلوب و عدم فعالیت بدنی می‌تواند در عین حال فرد را در معرض مقاومت انسولینی قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، به گفته محققان دیابت نوع ۲ با شاخص توده بدنی بالا، سابقه خانوادگی ابتلا به این بیماری و فاکتورهای خطرزای ژنتیکی مرتبط است. با این حال حفظ وزن مناسب می‌تواند تاثیر قابل توجهی در پیشگیری از ابتلا به این بیماری داشته باشد.

جزئیات بیشتر این مطالعه در نشریه تخصصی PLOS Medicine منتشر شده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس