کد خبر 1019058
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
پارلمان رژیم صهیونیستی

کنست رسما انحلال خود را اعلام کرد تا فلسطین اشغالی در ماه مارس سال آینده میلادی بار دیگر شاهد برگزاری انتخاباتی دیگر باشد.

به گزارش مشرق، پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) بامداد پنج‌شنبه به وقت تهران رسما انحلال خود را اعلام کرد تا ظرف حدود یک‌سال، فلسطین اشغالی برای سومین بار شاهد برگزاری انتخابات پارلمانی باشد.

نمایندگان کنست، روز چهارشنبه و در فاصله چند ساعت باقی‌مانده به پایان فرصت تشکیل کابینه، طرح انحلال بیست‌ودومین دوره کنست را تقدیم رئیس پارلمان کردند.

بیشتر بخوانید:

گانتز: نتانیاهو عمدا اسرائیل را به انتخابات سوم کشاند

در این طرح آمده بود: «به دلیل شرایط استثنایی که پیش آمده و بعد از دو تلاش انتخاباتی متوالی که منجر به تشکیل کابینه نشد، انحلال بیست‌ودومین دوره کنست پیشنهاد می‌شود».

«بنیامین نتانیاهو» به عنوان رییس حزب لیکود و «بنی گانتز» به عنوان رییس حزب آبی‌وسفید هر دو نتوانستند بعد از انتخابات شهریور ماه، در فرصت‌های چهار هفته‌ای که داشتند، کابینه‌ای فراگیر تشکیل دهند به همین دلیل رئیس رژیم صهیونیستی در تاریخ سی‌ام آبان، ۱۲۰ نماینده پارلمان را موظف کرد تا طی بیست‌ویک روز فردی را پیدا کنند که بتواند کابینه ائتلاف حداکثری تشکیل دهد. این فرصت روز چهارشنبه به پایان رسید.

فلسطین اشغالی در حالی پا به عرصه سومین انتخابات می‌گذارد که معلوم نیست حتی انتخابات سوم نیز بتواند به تشکیل یک کابینه منجر شود. از سوی دیگر «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر فعلی رژیم اشغالگر قدس نیز با اتهامات رسمی مرتبط با ارتشاء مواجه شده و وضعیت آینده سیاسی او نامعلوم است. وی از سوی برخی چهره‌های حزب لیکود از جمله «گیدون سعر» به چالش کشیده شده است.

پیش از این، روز دوم ماه مارس ۲۰۲۰ به عنوان روز برگزاری انتخابات بعدی در فلسطین اشغالی تعیین شده بود.

خبرگزاری رویترز اخیرا گزارش داده که تا پیش از برگزاری انتخابات عمومی در ماه مارس، حزب لیکود احتمالا با انتخابات درون حزبی برای تعیین رئیس آینده خود نیز مواجه است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • a IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    2 4
    داره از داخل هم اتش میگیره الحمدلله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس