کد خبر 1019023
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۰
میوه نمایه

کم‌خونی زمانی خود را نشان می‌دهد که خون فاقد هموگلوبین کافی باشد؛ ارزان قیمت‌ترین میوه‌ها برای درمان کم‌خونی را برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم.

به گزارش مشرق، کم‌خونی زمانی خود را نشان می‌دهد که خون فاقد هموگلوبین کافی باشد. در صورت مشاهده علائم کم‌خونی باید به فکر جبران و درمان آن بیفتید. زود خسته شدن، ضعف، رنگ پریدگی پوست، ضربان نامنظم یا تند قلب، کوتاهی نفس، درد قفسه سینه، احساس سبکی در سر یا سرگیجه خفیف، مشکلات شناختی، بی‌حسی، کرختی یا سردی انتهای اندام‌ها و سردرد، همگی از علائم بروز کم‌خونی در افراد هستند.

بیشتر بخوانید:

زنجبیل چگونه با چربی بدن مبارزه می‌کند؟

بعضی از افراد در هر رده سنی از کم‌خونی خود رنج می‌برند و به پزشکان متعددی جهت رفع کم‌خونی و فقر آهن بدن مراجعه می‌کنند، اگرچه مصرف پروتئین‌ها و مواد حاوی آهن مانند گوشت، مرغ و داروها تاثیر زیادی دارند، اما شما می‌توانید جهت رفع کم‌خونی و افزایش پلاکت خون از روش‌های ساده و طبیعی خانگی مانند مصرف میوه‌های ارزان قیمت استفاده کنید. در همین راستا باشگاه خبرنگاران جوان در گزارش زیر به معرفی برخی میوه‌های مناسب و ارزان جهت رفع کم‌خونی پرداخته است که در ادامه می‌خوانید.

پرتقال و لیموترش

جالب است بدانید که موثرترین میوه‌ها برای بهبود کم‌خونی، مرکبات حاوی ویتامین c هستند، مثلاً در صورت نوشیدن آب پرتقال در وعده‌های صبحانه، به علت افزایش جذب آهن می‌توانید از کم‌خونی خود جلوگیری کنید. البته به یاد داشته باشید که می‌توانید با مصرف جو دوسر، توت فرنگی، انواع مغزها مانند بادام برای خودتان یک صبحانه‌ مغذی آماده کنید. همچنین در صورت میل کردن سالاد با لیموترش اقدام بزرگی در جهت مقابله با کم‌خونی انجام داده‌اید.

 
آلو

به عقیده بسیاری از متخصصان مصرف آلو خشک یکی از بهترین میوه‌های خوشرنگ و خوشمزه برای درمان کم‌خونی، آسان شدن هضم غذا، تسکین عفونت‌های بدن و ضو یبوست است.

 
اسموتی سیب – گلابی

بسیاری از پزشکان مصرف روزانه یک عدد سیب را به علت مغذی بودن آن برای پیشگیری از نفوذ ویروس‌ها، باکتری‌ها و التهاب‌های عفونی بدن امری لازم و ضروری می‌دانند، اما در کنار تمام میوه‌های نام برده شده، گلابی هم می‌تواند با خاصیت بمب انرژی‌زایی خود همانند سیب، یک داروی درمانگر محسوب شود. برای کاهش کم‌خونی بهتر است یک عدد سیب و گلابی را ترکیب و اسموتی تهیه شده و تازه آن را میل کنید. درضمن حتماً یادتان باشد که تفاوت آبمیوه و اسموتی در تازه بودن اسموتی است.

 
چغندر و هویج

طبق مطالعات انجام شده مصرف یک عدد هویج و چغندر دو بار در هفته باعث افزایش پلاکت خون در بدن و خوردت آن برای بیماران آنمی به شدت توصیه می‌شود.

 
انار

همه ما می‌دانیم که انار یکی از موثرترین میوه‌ها در جهت خونرسانی به بدن و رفع کم‌خونی است.

 
کیوی

بهترین گزینه انتخابی برای افزایش سطح هموگلوبین خون مصرف کیوی است؛ بهتر است این میوه را با موادغذایی مغذی حاوی آهن در جهت افزایش خون به بدن میل کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    1 1
    هیچ چیز جای گوشت قرمز را نمی گیره. تا چند نسل دیگه، فقرا به دلیل نقص ژنتیکی ناشی از فقر غذایی، دچار مشکلات بیشتری خواهند شد.
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    0 0
    اینا که گفتی چیه ؟ میشه با کمکی معیشتی و یارانه و رایانه یه دونه شو خرید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس