کد خبر 1018955
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۱
شکوری راد

اظهارات اخیر علی شکوری‌راد این واقعیت را روشن می‌کندکه اصلاح‌طلبان رادیکال مسئولیت پذیر نیستند و حاضرند اگر فرصتی پا دهد،نان انتخاباتی خود را نیز در خون مردم زنند وکرسی‌های مجلس راتصاحب کنند.

به گزارش مشرق، در روزهای گذشته فیلمی از ثبت‌نام یکی از اصلاح‌طلبان سرشناس در انتخابات مجلس منتشر شد که ثابت کرد طیف رادیکال اصلاح طلبان برای موفقیت در رقابت های سیاسی و بخصوص انتخابات پیش روی مجلس حاضرند تا کجا پیش بروند و از مستمسک قرار دادن خون مردم نیز ابایی ندارند.

بیشتر بخوانید:

شیوه سیاست‌ورزی اصلاح‌طلبان: «نق زدن»

ترس محافل چپ از اتوریته یک نامزد انتخاباتی

باز هم چهره واقعی مدعیان اصلاحات

با این حرفت همه مردم را با اصلاح‌طلبان دشمن کردی

صف اصلاح‌طلبان با استعفا در جیب و شناسنامه در دست

علی شکوری‌راد دبیرکل حزب اتحاد ملت که به همراه آذر منصوری قائم مقام این حزب برای ثبت نام در انتخابات یازدهمین دوره مجلس به وزارت کشور رفته بود، در جمع خبرنگاران، با اشاره به حوادث اخیر کشور پس از اجرای تصمیم بنزینی دولت، آن را موجب کاهش آرای اصولگرایان در انتخابات آتی مجلس دانست.

او گفت: "اعتراضات اخیر موجب ریزش رای اصلاح‌طلبها نشده و اگر شده کمتر از میزانی هست که از رای اصولگراها ریزش کرده. اعتراضات معمولا در حواشی شهرهای بزرگ و در مناطقی که مردم از برخورداری مالی کمتر برخوردارند اتفاق افتاده. اینها جاهایی بوده که مردم مناسکی رای می‌دادند یعنی همانطور که نماز می‌خوانند و روزه هم می‌گیرند رای هم می‌دادند. اینها اکنون آسیب دیدند و متالم هستند. برخلاف دوره‌های قبل که کاهش مشارکت به ضرر اصلاح‌طلبان بود، در این دوره به ضرر اصولگراها خواهد بود."

حوادثی که شکوری‌راد به‌ آن اشاره می‌کند، اتفاقاتی بود که در پی افزایش ناگهانی قیمت بنزین و طرح سهمیه‌بندی شاهد آن بودیم. مشکلات فزاینده اقتصادی در دولتِ مورد حمایت اصلاح‌طلبان، سکوت مجلسِ اصلاح‌طلب در برابر اقدامات دولت و اجرای شبانه این طرح بدون اقناع افکار عمومی -و حتی اطلاع‌رسانی قبلی- موجب شد تا کشور فردای اجرای آن، شاهد اعتراضات مردمی باشد که در برخی شهرها با ورود اشرار و وابستگان به گروهک‌ها به آشوب کشیده شد.

حال این حوادث نه تنها چندان هم حامیان اصلاح‌طلب دولت را ناراحت نکرده بلکه در سخنان دبیرکل حزب اتحاد ملت نوعی ابراز خوشحالی از آسیب‌دیدن اقشار محروم نیز نهفته است. آنجا که می‌گوید "برخلاف دوره‌های قبل که کاهش مشارکت به ضرر اصلاح‌طلبان بود، در این دوره به ضرر اصولگراها خواهد بود."

 اصلاح‌طلبان که مهم‌ترین حامی دولت بودند و بارها از زبان خودشان مطرح کرده‌اند که عملکرد دولت روحانی به پای اصلاحات نوشته می‌شود، نه تنها در مقام عذرخواهی از مردم و پاسخگو کردن دولت برنیامدند، بلکه حوادث اخیر را یک فرصت مناسب برای جذب آرا در انتخابات پیش رو می‌دانند، هرچند در درست بودن این دست تحلیل ها نیز تردید بسیار است چراکه همان قشری که به گفته او "مناسکی" رای می‌دهند، در همه ادوار، انتخابات و صندوق رای را راه حل مشکلات کشور می‌دانند.

در روزهای بعد از اغتشاشات نیز همین مردم شهرهای مختلف بودند که به خیابان‌ها آمده و برائت خود را از اقلیت فتنه‌گر ابراز داشتند و با آشوبگران همراهی نکردند. هرچند اعتراضات مردمی نسبت به نحوه غلط اجرای سهمیه‌بندی پابرجاست و امثال آقای شکوری‌راد باید پیش از ابراز شعف و خوشحالی و  بهره‌برداری سیاسی از خون مردمی که در اغتشاشات جان باختند، پاسخگوی عملکرد دولتی باشند که هم خودشان آن را روی کار آوردند و هم تعداد زیادی از دوستان و همفکران آنها در کابینه همین دولت حاضر هستند.

البته اظهارات اخیر دبیرکل حزب اتحاد ملت یک واقعیت دیگر را هم معلوم می‌کند، اینکه اصلاح‌طلبان خودشان هم قبول دارند که فاقد پایگاه اجتماعی در میان اقشار فرودست جامعه هستند و نحوه حضور سردرگم و بدون برنامه آنها در ثبت‌نام انتخابات مجلس نشان می‌دهد بازی را از پیش به حریف واگذار کرده‌اند و امید چندانی به پیروزی ندارند. 

اعضای حزب اتحادملت از جمله افرادی بودند که بیانیه ۷۷ نفره اصلاح‌طلبان را امضا کردند. این بیانیه به جای آنکه نوک پیکان انتقادات در زمینه اغتشاش را به‌سمت آشوبگران و دشمنان حامی آنها بگیرند، به نقد نهادهای ضامن امنیت پرداختند و با "مردم عاصی" خطاب کردن آشوبگران، ایستادن در برابر آنها را محکوم کردند و به‌نحوی دامن زدن به آشوب‌ها بود.

حال اظهارات اخیر شکوری‌راد واقعیت دیگری را روشن می‌کند که طیف رادیکال جریان اصلاحات از ایجاد مشکل برای مردم چندان نارضایتی هم ندارند چراکه معتقدند با استفاده از فضای پیش آمده و جان باختن عده‌ای از هموطنان، می‌توانند به کاهش مشارکت دامن زده و از آن طریق نمایندگان خود را وارد مجلس کنند. به عبارت دیگر آنها نه تنها مسئولیت پذیر نیستند بلکه حاضرند اگر فرصتی پا دهد، نان انتخاباتی خود را نیز در خون مردم زنند و کرسی های مجلس را تصاحب کنند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    18 4
    در حقیقت این قبیله اصلاح طالبان هستند!!!!
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    9 20
    وقتی بعد از انتخابات اسم هایتان را در ته لیست و زیر پونز دیدید بلبل زبانی کنید .
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    9 6
    غلط میکنند مملکت قانون داره .!!!
  • US ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    4 1
    در اصل اینها اصلاح طلب نیستن استمرار طلب هستن
  • DE ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    5 5
    این استراتژی این اقا برای ردگم کردن خرابکاریهاشون هستش!
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    2 1
    ببینید مردم حاصل کوچک شمردن نماز این میشه
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    0 0
    حالا شما خودشو ناراحت نكن امام مگر نگفت توي مسائل جناحي دخالت نكنيد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس