کد خبر 1018768
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
محمد ایمانی نمایه

صادق زیبا کلام هم درباره عدم ثبت نام عارف نوشت: "وقتی ایشان با آن رأی سنگین ۱/۵ میلیونی از تهران وارد مجلس شد، بسیار زشت خواهد بود که در این دوره از تهران حتی صد هزار رأی هم نیاورند".

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه‌ای در کانال شخصی خود در تلگرام نوشت:

علت آشفتگی و به هم ریختگی اصلاح طلبان روشن است. "خرمن سبز فلک دیدم و ماه مَه نو/ یادم از کِشته خویش آمد و هنگام درو".

عبداله ناصری (مشاور خاتمی و عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان) اخیرا گفت "ما انتخابات را در تهران، ۳۰ بر هیچ  می بازیم".

صادق زیبا کلام هم درباره عدم ثبت نام عارف نوشت: "وقتی ایشان با آن رأی سنگین ۱/۵ میلیونی از تهران وارد مجلس شد، بسیار زشت خواهد بود که در این دوره از تهران حتی صد هزار رأی هم نیاورند".

محمد مهاجری عضو تیم مشاوران رسانه ای دولت: اصولگرایان دست بالا را در مجلس یازدهم خواهند داشت. تعداد اصلاح‌طلبان راه یافته به مجلس یازدهم کمتر از مجلس دهم خواهد بود.

از این قبیل هشدارها و اعترافات که می گوید اصلاح طلبان با ملامت شدید مردم مواجه شده اند، فراوان است. آنها در قبال این وضعیت، دو کار می توانند بکنند:

صادقانه از مردم عذر بخواهند و بگویند رویکردهای غلط و رفتار های پر خسارت خود را کنار می گذارند و اگر در انتخابات، به کارنامه بد خود (و نه الزاما رقیب) باختند، به رای مردم احترام می گذارند و داشتن اخلاق و جنبه شکست را تمرین می کنند تا در مرور زمان بتوانند اعتماد از دست رفته را باز سازی کنند.

راه دوم این است که ناجوانمردانه و غیر مسئولانه، زمین بازی و قواعد آن به هم بریزند و مانند سال 88 در مقابل رای مردم شورش کنند. بلکه با پیش بینی رای مردم در نظرسنجی ها پیداست، از همین حالا به تخریب اصل انتخابات بپردازند و مردم را نا امید کنند.

بخشی از اصلاح طلبان متاسفانه از همین حالا راه دوم را برگزیده اند. گوش مردم در طول همه این سالها پر بوده از لاف جماعت مذکور مبنی بر این که "ما طرفدار مشارکت بالای مردمیم و رقبای ما مخالف مشارکت بالا؛ و هر چه مشارکت بیشتر شود، بخت برنده شدن ما بالاتر است".

اما همین ها اکنون در عمل دنبال انداختن انتخابات از مردم و کاهش مشارکت هستند؛ درست همان که دشمنان تاریخی ملت ایران (انگلیس و آمریکا و اسرائیل) دنبالش بوده اند تا بدین ترتیب، اقتدار ملی ایران را تضعیف کنند و راحت تر ضربه بزنند.

آقای آزاد ارمکی جامعه‌شناس اصلاح‌طلب خبرهای مهمی درباره رویکرد طیف متبوع خود پس از شکست داده است:

"براساس قرائن موجود، اصولگرایان پیروز انتخابات مجلس هستند و اصلاح‌طلبان هم ‌چون اخلاق شکست ندارند، زیر میز بازی می‌زنند و رفتار رادیکال پیشه می‌کنند!

ممکن نیست با شکست در انتخابات، اصلاح‌طلبان به خود بیایند. شکست آنها را رادیکال می‌کند. مثل وقتی که تیم دارد می‌بازد، بازیکنان شروع به لگدزدن و فول می‌کنند و اخراج می‌شوند و بازی ناتمام اعلام می‌شود. مثل همین ماجرای اصلاح‌طلبی است.

ما دیدیم که در بازی‌های سیاسی قدیم، بازی را ناتمام اعلام می‌کنند و از بازی خارج می‌شوند. اصلاح‌طلبی قدرت ماندن در بازی و پذیرش شکست را ندارد. بعد از هر حادثه‌ای عده‌ای به زندان می‌روند.  تویی که باختی باید کنار بروی".

اکنون پیش بینی می شود افراطیون مدعی اصلاحات، مانندسال 82 که با استعفا و تحصن در مقابل انتخابات کارشکنی کردند، در مجلس رفتار کنند و حتی بکوشند بر موج دشمن ساخته اغتشاش سوار شوند که انتحاری غیر قابل بازگش برای آنها خواهد بود. اکنون باید دید آیا کسانی در این طیف میداندار می شوند که بتوانند عقلانیت را انتخاب کنند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    4 0
    وافعا فک کردی خانم سلحشوری که براش مدح سرودی از ده هزارتا بیشتر میاورد ؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس