کد خبر 1018746
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
فروش ۶ میلیارد تومان سفته و برات در پایتخت

بانک مرکزی اعلام کرد: بیش از ۶ میلیارد تومان سفته و برات در مهر ۱۳۹۸ در شهر تهران فروخته شده است.

به گزارش مشرق، بر اساس آمار بانک مرکزی بیش از ۶ میلیارد تومان سفته و برات در مهر ۱۳۹۸ در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال قبل، به ترتیب ۱۴.۶ و ۳۶.۱ درصد افزایش داشته است.

همچنین در هفت ماه اول سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۳۶ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۳۵.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید

تسهیلات پرداختی بانک‌ها در ۷ ماهه ۹۸+جدول

طبق آمار شعبه واخواست دادگستری استان تهران در مهر ۱۳۹۸ معادل ۸۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۱۶ میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان در شهر تهران واخواست شد.

در این ماه شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۱۰۲.۱ و ۸۰.۹ رسید که در مقایسه با ماه قبل از لحاظ تعداد و مبلغ به ترتیب ۱۱۲.۷ درصد و ۸۰.۹ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل از لحاظ تعداد ۹ درصد افزایش و از نظر مبلغ ۱۷ درصد کاهش داشته است.

شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در مهر ۱۳۹۸ به عدد ۸۷.۲ رسید. عدد شاخص مذکور در مهر ۱۳۹۷ معادل ۱۱۴.۴ بوده است. در هفت ماه اول سال ۱۳۹۸ معادل ۴ هزار و ۲۰۰ برگ سفته و برات بـه مبلغی معادل ۸۷ میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان در شهر تهران واخواست شد.

در این دوره متوسط شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۷۵.۶ و ۶۸.۲ رسید که نسبت به دوره مشابه سال قبل به ترتیب ۹.۷ درصد و ۳۷.۷ درصد کاهش نشان می‌دهد. شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در هفت ماه اول سال ۱۳۹۸ به عدد ۹۲.۳ رسید. عدد شاخص مذکور در هفت ماه اول سال ۱۳۹۷ معادل ۱۲۲.۷ بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    0 0
    نظر من راجع به مطلب نیست تیم رییس جمهور فعلی بیشترین ضرر را به بازار شهرستانها زده...بازاری تهران فقط منتظرند یک جایی دولت گاف بده دلار بره بالا قیمتهای زیرانباروجنسهای بنجل و اوراقی را تا هرجابتونن بالابدن دست شهرستان .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس