کد خبر 1018285
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۵
ویل اسمیت

ویل اسمیت، بازیگر مشهور فیلم‌های هالیوود با دعوت از مردم برای همدردی با بی‌خانمان‌ها، همراه صدها تن دیگر با شال و کلاه و پتو گرد هم آمده و یک شب سرد نیویورک را در میدان تایمز این شهر به سر آوردند.

به گزارش مشرق، این حرکت اجتماعی به دنبال کمپینی بود که این بازیگر معروف برای مبارزه با معضل بی‌خانمانی در نیویورک به راه انداخت تا بدین ترتیب برای مبارزه با معضلی که سازمان‌دهندگان این برنامه آن را «میزان بی‌سابقه بی‌خانمانی در سطح جهان» نامیده‌اند هم پول جمع کنند.

بیشتر بخوانید:

آشپزها را هم از مالیات معاف کنید

فیلم/ مالیات‌تان را بدهید، اصلا تلویزیون نیایید

فرهاد اصلانی: عده‌ای برای فرار از مالیات وارد سینما شدند


ویل اسمیت که در سال ۲۰۰۶ در فیلم «در جست‌وجوی خوشبختی» نقش بی‌خانمانی را بازی کرد که ناچار بود همراه پسر خردسالش در خیابان‌های سانفرانسیسکو زندگی کند، خود در این جمع حضور داشت و رو به حضار گفت که بازی در آن فیلم ، برای او «تجربه‌ای بود که زندگیش را عوض کرد» و به او فرصت داد تا بدبختی فقر را درک کند.


همزمان با برنامه ویل اسمیت، قرار بود تا هلن میرن دیگر بازیگر معروف برنده جایزه اسکار نیز در میدان «ترافالگار» لندن در برنامه‌ای مشابه شرکت کرده و ضمن سر کردن شبی سرد در خیابان‌های لندن، برای حاضرین داستان خوانده و کمک‌های حاصله را صرف بی‌خانمان‌های انگلیس کنند.


حالا بد نیست سلبریتی‌های ایران که کورکورانه به تقلید محض از آن سوی آب‌ها  می‌پردازند، لااقل این صفت برخی از آنها را نیز بیاموزند و به جای دغدغه فرستادن ۱۰ هزار دلار ماهانه برای فرزندشان در آمریکا یا نگرانی از اضافه شدن عوارض خروج از کشور در فرودگاه و یا به سینه زدن سنگ آشوبگران و اغتشاشگران طبق رهنمودهای رسانه‌های بیگانه و یا... کمی به فکر مشکلات واقعی اجتماعی و اقتصادی مردم خود بوده و اندکی از دستمزدهای میلیاردی و پول‌های نجومی بادآورده خود را به این راه اختصاص داده یا اگر برای همدردی با مردم، عملی انجام نمی‌دهند، نمک هم به زخم‌های آنها نپاشند.

بالاخره این پول‌های بی‌زبانی را که صرف مثلا موج سواری در سواحل سانتامونیکا می‌کنند یا در رستوران‌های آنچنانی خوشگذرانی می‌کنند و یا در کشتی‌های تفریحی ولنتاین را جشن می‌گیرند، از جیب و کیسه همین مردم بابت فیلم‌های سخیف و مبتذل آنها به‌دست آمده است.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ایرج IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    7 0
    در کشورهای پیشرفته دنیا ، سینماگران ، پزشکان ، وکلا و ... هم مثل بقیه شهروندان عادی باید مالیات بپردازند ‌ . دلیل وقاحت و پررویی برخی سینماگران و بازیگران ایرانی ، فشل بودن دولت ها و سو استفاده سیاسی آنهاست . دولت هر کشوری ، نقش بسیار مهمی در فرهنگ سازی در آن کشور دارد . به امید اینکه بزودی ، رسانه و فرهنگ ایران در اختیار افراد جوان و مومن و وطن پرست قرار بگیره .
  • IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    4 0
    عده ای بی سواد و کانادا زایمان، بی مصرف و ننر .
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    8 0
    ماهم سلبریتی داریم توسیل وزلزله شماره حساب میدن پولشو میبرن آنتلیا وپاتایا.همین سلبریتی دم انتخابات سروکلش پیدا میشه یه شیتیل مشت از کاندید میگره ومیره تولاک لاکچری بازی تا سال دیگه آخه بگو گوگل توچی هستی که چارتا گردن کلفت گرفتی برای محافظتت وبادیگارد داریبعدشم که مابیات نمیدی .
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    3 3
    جانم فدای سلبریتی های وطنی
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
      4 0
      الهی امین باهم محشور بشید
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    1 2
    مگر شما از سایت های مشابه خارجی یاد می گیرید که این انتظار را دارید؟
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    1 0
    خدا کند همه ما کار خوب را حالا از هر کسی می خواهد یاد بگیریم بخصوص مدیران و مسئولان که اگه وقت کردن یک مقدار هم برای مردم کار کنند.....
  • یاسر IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    2 0
    در عجبم بازیگرا و فوتبالیست ها در قبال چه خروجی این همه پول بیت المال میره تو جیبشون... خروجی اینا رو با کشاورز و دامدار و کارخانه دار و محقق و ... مقایسه فرمایید
  • GB ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    0 4
    آره سلبریتی های ایران این کار را بکنند فردا باید در نهاد های امنیتی پاسخ بدهند که والله بالله نیت سیاسی و خودنمایی نداشتیم. در زلزله ها دیدیم.
  • DE ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    2 0
    یک دسته از سلبریتی های تو ایران عرق ملی ندارند و ضعف شخصیتی انها اجازه نمیده برای قشرهای ضعیف قدمی عملی برنمیدارن. تو همین کشورهای اروپایی سلبریتی هاشون میان کنسرت میذارن و درامدشون رو برای کودکان یتیم و بی سرپرست هزینه میکنن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس