اردوغان نمایه

رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه گفت که درباره اوضاع لیبی با روسیه صحبت خواهد کرد و آنکارا نمی‌خواهد لیبی به سوریه دیگری تبدیل شود.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه گفت از «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه درخواست کرده تا دیداری با وی درباره موضوع لیبی داشته باشد، چراکه نمی‌خواهد لیبی به سوریه دیگری تبدیل شود.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، رئیس جمهور ترکیه در ادامه گفت: «ترکیه و لیبی می‌توانند به صورت مشترک به عملیات اکتشاف در دریای مدیترانه بپردازند.»

بیشتر بخوانید:

اردوغان: ناتو فقط حرف می‌زند اما عمل نمی‌کند

«خلیفه حفتر» دست به دامان اسرائیل شد

اردوغان در ادامه به اقدام دولت یونان در اخراج نماینده لیبی از این کشور اشاره کرد و گفت: «این اقدام یونان رسوایی بین‌المللی بوده و آنها بهای این اقدامات خود را در عرصه بین‌المللی پرداخت خواهند کرد.»

وی همچنین گفت که به نخست وزیر یونان پیشنهاد داده تا درباره لیبی به گفت‌وگو بنشینند.

«نیکوس دیندیاس» وزیر خارجه یونان روز جمعه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که آتن به «محمد یونس المنفی» سفیر دولت وفاق ملی لیبی ۷۲ ساعت مهلت داده تا یونان را ترک کند.

دیندیاس همچنین امضای یادداشت تفاهم دریایی بین طرابلس و آنکارا را «نقض آشکار قانون بین‌المللی» خواند.

دولت وفاق ملی لیبی و ترکیه ۱۰ روز پیش گذشته در شهر استانبول در حضور  رئیس‌جمهور ترکیه و «فائز السراج» رئیس دولت وفاق ملی لیبی دو یادداشت تفاهم امضا کردند که یکی در خصوص تعیین مناطق نفوذ دریایی دو کشور و دیگری مربوط به تقویت همکاری امنیتی دو طرف بود.

در پی امضای این یادداشت تفاهم، یونان، مصر و قبرس بیانیه مشترکی صادر و طی آن امضای یادداشت تفاهم درباره مناطق دریایی را اقدامی فاقد وجاهت قانونی خواندند.

اردوغان در ادامه سخنانش اضافه کرد که این کشور در حال حمایت از مرزهای ناتو بوده هر چند که برخی کشورهای عضو این پیمان موانعی را در سر راه ترکیه قرار داده‌اند.

وی به ایجاد منطقه امن در شمال سوریه نیز اشاره کرد و گفت که هدف اساسی سوریه خالی کردن منطقه شمال سوریه از تروریست‌ها بوده و بر حق خود در این درخواست در مذاکره با روسیه و آمریکا تاکید کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اهوازی IR ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    2 10
    سوریه و لیبی رو تو با عقده های عثمانی و اخوانی خودت خراب کردی...اگر عردوغان در شعله ی سوریه و لیبی بنزین نمیریخت این جنگ ها مشتعل نمیشدند
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      6 1
      البته مطمئننا بعدا اقلیم سوریه با مساحت 80 هزار کیلومتر مربع به سواحل مدیترانه یک کشور مستقل میشد و یک گام بزرگی در تحقق رویایی اسرائیلی در منطقه انجام میگرفت
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    0 5
    بدبخت مردم لیبی که قرارم قربانی تروریستان وارداتی تو شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس