غسان سلامه

فرستاده سازمان ملل در امور لیبی از ناکارآمدی شورای امنیت و عدم توانایی آن برای اتخاذ تصمیم درباره لیبی انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، «غسان سلامه» فرستاده سازمان ملل در امور لیبی با انتقاد از ناکارآمدی شورای امنیت و عدم توانایی آن برای اتخاذ تصمیم درباره لیبی، از کشورهای بزرگ خواست تا درباره پرونده لیبی به توافق برسند.

سلامه در مصاحبه با رادیو الجزائر، در عین حال به قدرت‌های بزرگ توصیه کرد که به جای لیبیایی‌ها تصمیم نگیرند.

بیشتر بخوانید:

رأی الیوم: نفرین سوریه دامن ناتو را گرفته است

او از ایفای نقش الجزائر در حل‌وفصل پرونده لیبی و چالش‌های امنیتی که الجزائر در مرز لیبی با آن مواجه است و هزینه سنگین امنیتی و مالی برای آن پرداخت می‌کند، قدردانی کرد.

فرستاده سازمان ملل در امور لیبی همچنین شورای امنیت را ناکارآمد توصیف کرد و به ناتوانی آن برای تصمیم‌گیری درباره پرونده‌های زیادی از جمله پرونده لیبی که پس از ۱۴ دور نشست همچنان لاینحل باقی مانده است، اشاره کرد.

وی اعضای شورای امنیت را به توافق درباره پرونده لیبی فراخواند و در عین حال از آن‌ها خواست که به جای لیبیایی‌ها تصمیم نگیرند.

لیبی از هفت ماه پیش به صحنه درگیری بین نیروهای شرق لیبی تحت امر خلیفه حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی(غرب لیبی) در طرابلس پایتخت این شهر تبدیل شده است.

نیروهای حفتر از حمایت‌های تسلیحاتی و مالی چند کشور از جمله امارات و مصر برخوردار هستند و گفته می‌شود نیروهای دولت وفاق ملی نیز از حمایت قطر و ترکیه برخوردارند.

طبق گزارش سازمان ملل تا کنون حدود ۱۰۹۳ نفر کشته و ۵۷۶۲ نفر از جمله غیرنظامیان زخمی و ۱۲۰ هزار نفر نیز از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس