کد خبر 1018241
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰
کودکان یمنی

وضعیت در یمن به رغم آتش‌بس همچنان وخیم است. کودکان از قربانیان بزرگ این وضعیت‌ هستند. ماهانه به طور متوسط ۳۳ کودک بر اثر جنگ در یمن کشته یا زخمی می‌شوند.

به گزارش مشرق، صندوق نجات کودکان که یک سازمان بین المللی خیریه است، در تازه‌ترین گزارش خود در مورد وضعیت نگران‌کننده کودکان در یمن هشدار داده است.


طبق این گزارش نیمی از کودکانی که در طی ماه‌های گذشته در یمن جان خود را از دست داده‌اند، در شهرهای حدیده و تعز کشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

در ۱۷۰۰ روز جنگ، ۸۰۰ کودک یمنی معلول شدند

۸۰% از مردم یمن در وضعیت رسیدگی فوری و نیمی بدون غذای کافی هستند


به گفته مریم الدوغانی، مسئول این سازمان در حدیده و سواحل دریای سرخ، جنگ و درگیری در شهرهای مزبور همچنان جریان دارد و همراه با آن بحران فاجعه‌آمیز بشری نیز ادامه دارد.


این سازمان اعلام کرده که هر ماه به طور متوسط ۳۳ کودک در یمن بر اثر جنگ کشته یا زخمی می‌شوند.


صندوق نجات کودکان در گزارش جدید خود تصریح کرده که به رغم قرارداد آتش‌بس، بین ماه‌های ژانویه تا اکتبر سال جاری میلادی تنها ۵۶ کودک در جریان جنگ و درگیری‌ها در حدیده کشته شده و ۱۷۰ کودک نیز در این شهر زخمی شده‌اند.


در شهر تعز حتی شمار کودکان قربانی که جان خود را از دست داده‌اند نسبت به گذشته دو برابر شده و در مدت زمان مزبور به ۵۷ نفر رسیده است.


مریم الدوغانی که خود پزشک است، متذکر شد که تنها در سال جاری میلادی بیش از ۵۰۰ کودک زخمی تحت درمان قرار داشته‌اند. به گفته او، شدت جراحت در مواردی به حدی بوده که خطر مرگ کودکان را تهدید می‌کرده است.


البته تنها جنگ، جان کودکان یمنی را تهدید نمی کند؛ قحطی و شیوع بیماری های واگیردار که در پی جنگ بر این کشور عارض شده، جان هزاران کودک یمنی را تهدید می کند.


پیش از این، بنیاد صلح جهانی مستقر در آمریکا با انتشار گزارشی، تحت عنوان «استراتژی ائتلاف اعراب در جنگ یمن: حملات هوایی و جنگ غذا» اعلام کرد عربستان سعودی با نابودی هدفمند مراکز تامین مواد غذایی در یمن، در فقیرترین کشور عربی، قحطی ایجاد کرده است.


بنیاد صلح جهانی در این گزارش به تاثیر بمباران های نیروهای ائتلاف بر تولید و توزیع مواد غذایی در مناطق روستایی و مناطق ساحلی و ماهیگیری یمن می‌پردازد و به «شواهدی قوی» اشاره دارد که بیانگر قصد ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی به نابودی مناطق تولید و توزیع مواد غذایی در یمن است.


از حمله ائتلاف عربی به رهبری عربستان به یمن حدود پنج سال می گذرد و همچنان ادامه دارد. بر اساس آمار سازمان ملل متحد بیش از ۱۰ هزار نفر در جنگ یمن کشته و سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نیز آواره شده‌اند.

منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • محمد IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    6 1
    مرگ ب ال صعود
  • احمد IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    5 1
    خدا ظلم ظالمین عالم رو خاموش کنه با ظهور آقا امام زمان (علیه السلام)
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    0 0
    خب میشه شیطان بزرگ پرستان غرب زده ی اصلاحات بگن ندای حقوق بشر آمریکا الان کجا رفته..؟؟ این شورای امنیت و سازمان مللی که می گن وای علیه ایران نامه داد قطعنامه داده و فلان کرده کو؟؟؟؟؟ :) احمق ها.. نه. فقط نوچه اجنبی براتون مناسبه و بس.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس