عبدالرضارحمانی فضلی وزیر کشور

وزیر کشور گفت: ابعاد بودجه از نظر درآمدی، هزینه ای، اولویت های بودجه و آثار اقتصادی آن در رشد اقتصادی و تورم در ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش مشرق، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه چهل و دومین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور که عصر امروز دوشنبه ۱۸ آذر ماه در وزارت کشور برگزار شد، گفت: طبق روال، مصوبات جلسات قبل پیگیری شد و گزارشاتی که در اجرای این مصوبات ارائه شد، الحمدلله خوب بود و مصوبات در حال اجرا و یا اجرا شده بودند.

بیشتر بخوانید:

کمک ۱۵ هزار میلیارد تومانی نوبخت به ثروتمندان

تعیین اعضای کمیسیون بودجه برای عضویت در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۹

باز هم یک اشتباه لپی دیگر از نوبخت

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه دستور کار اصلی جلسه امروز ستاد به موضوع بودجه اختصاص داشت، گفت: بودجه سند مالی درآمد_هزینه ای کشور در سال پیش رو است و آثار اقتصادی، مالی، اجتماعی و سیاسی‌ای می تواند داشته باشد. لذا از این منظر، ابعاد بودجه از نظر درآمدی، هزینه ای، اولویت های بودجه و آثار اقتصادی آن در رشد اقتصادی و تورم مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر کشور در این زمینه خاطر نشان کرد: مقرر شد سیاست های تنظیمی در نحوه ارائه مباحث بودجه در عرصه رسانه ای کاملا با دقت باشد، تا هم، امتیازات بودجه به طور کامل دیده شود و  رویکردهای امیدآفرین بودجه که متعدد است، مورد توجه قرار گیرد و  هم با نقد کارشناسانه و منصفانه درست بتوانیم با کمک کارشناسان محافل تخصصی، در روند تنظیم بودجه در مجلس، فضای کارشناسی دقیقی را در رسانه ها داشته باشیم.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور همچنین با بیان اینکه در این جلسه ستاد ، در خصوص بحث مالیات به صورت مستقل بحث شد، تصریح کرد: اثر مالیات در حوزه های اقتصادی، مالی و به ویژه تولید، مورد بحث و بررسی تفصیلی قرار گرفت.

وزیر کشور همچنین با اشاره به اینکه بانک مرکزی نیز درخصوص قیمت ارز و نوسانات روزهای اخیر، در جلسه امروز ستاد، گزارشی ارائه کرد، خاطرنشان کرد: همه این گزارشها و بحث هایی که با حضور نمایندگان دستگاههای اجرایی دنبال می شود، کمک می کند تا بتوانیم مباحث را در عرصه افکار عمومی با منطقی درست و کارشناسی ارائه کنیم و همچنین اطلاع رسانی های مناسبی به مردم صورت گیرد تا انتخابهای اقتصادی روزانه خود را به درستی انجام دهند.

وزیر کشور ابراز امیدواری کرد: با همکاری، همراهی و همدلی همه رسانه ها، که در این مدتی که این ستاد تشکیل شده واقعا همینطور موثر بوده، این مسیر را به نفع اقتصاد کشور و مردم پی بگیریم.

وزیر کشور اظهار کرد: یکی از دغدغه های این روزها، وضعیت کشت پاییزه و آثار آن در تولید محصولات و در نهایت قیمت کالا و به تبع وضعیت مردم است.

وی افزود: در این زمینه، گزارشی از سوی وزارت جهاد کشاورزی ارائه شد که بحمدا...  از ۸ میلیون هکتار اراضی مستعد کشت پاییزه، ۶و ۷ دهم کشت شده است و همه نهاده های مورد نظر توزیع شده است و حتی در برخی از اقلام، تا دو برابر افزایش کشت داشتیم که آمار بسیار خوبی است. 

وزیر کشور با اشاره به اینکه نگرانی هایی درخصوص موضوع گوشت قرمز و مرغ مطرح شده بود، افزود: دولت در این عرصه ورود کرده است و خرید می کند، این امر به‌دلیل این است که گوشت در بازار پایین تر از قیمت اعلامی است. همچنین بر اساس گزارش ارائه شده در این جلسه، فراوانی تولید و پرورش گوشت گوسفند و گوساله موجب تقاضای صادرات از سوی تولیدکنندگان شده که نشان دهنده این است در مسیر دام و کشاورزی به خوبی پیش می رویم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس