ولادت پیامبراکرم(ص) و امام صادق(ع)

آن چنان که هر یک از شما، هنگام بیماری نزد پزشک می‌رود و مبلغی به وی می‌پردازد و نیز در حال نیاز به زمامدار، به دربان پیشکشی می‌دهد، در زمان گرفتاری، به خدای متعال پناه ببرد.

مشرق - امام صادق علیه‌السلام:

آن چنان که هر یک از شما، هنگام بیماری نزد پزشک می‌رود و مبلغی به وی می‌پردازد و نیز در حال نیاز به زمامدار، به دربان پیشکشی می‌دهد، اگر در زمان گرفتاری، به خدای متعال پناه ببرد و وضو سازد و کم یا بیش صدقه دهد و سپس وارد مسجد شود و دو رکعت نماز بگزارد و حمد و ثنای الهی را به جای آورد و بر پیامبر و اهل بیتش درود بفرستد و بگوید: «خدایا! از بیماری‌ام، تن‏درستی و از سفرم، بازگشت و از هرآنچه از آن ترسانم، مرا سلامت عطا فرما»، خدای متعال، حاجتش را برمی‌آورد. این، سوگند واجب خداوند است که با شکرگزاری بنده، تحقّق می‌پذیرد.

متن حدیث:

إنَّ أحَدَکُم إذا مَرِضَ دَعَا الطَّبیبَ و أعطاهُ، و إذا کانَ لَهُ حاجَةٌ إلی سُلطانٍ رَشَا البَوّابَ و أعطاهُ، و لَو أنَّ أحَدَکُم إذا فَدَحَهُ أمرٌ فَزَعَ إلَی اللّه‏ِ تَعالی، فَتَطَهَّرَ و تَصَدَّقَ بِصَدَقَةٍ قَلَّت أو کَثُرَت، ثُمَّ دَخَلَ المَسجِدَ فَصَلّی رَکعَتَینِ، فَحَمِدَ اللّه‏َ و أثنی عَلَیهِ، و صَلّی عَلَی النَّبِیِّ و أهلِ بَیتِه، ثُمَّ قالَ: «اللّهُمَّ إن عافَیتَنی مِن مَرَضی، أو رَدَدتَنی من سَفَری، أو عافَیتَنی مِمّا أخافُ مِن کَذا وکَذا» إلّا آتاهُ اللّه‏ُ ذلِکَ، و هِیَ الیَمینُ الواجِبَةُ، و ما جَعَلَ اللّه‏ُ تَعالی عَلَیهِ فِی الشُّکرِ.

"من لا یحضره الفقیه،ج ۱،ص۵۵۷ - مصباح المتهجّد، ص ۵۳۰ - بحار، ج ۹۱ ص ۳۵۱‌"

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    22 0
    «بسم الله الرحمن الرحیم لا حول و لا قوة الّا بالله العلىّ العظیم»
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    1 5
    سران ج.ا.اینکاروبکنن تحریم فشارش کمتر بشه مردم جوکر نشن
    • دیده بان IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
      9 0
      مردم ایران اینکاروبکنن تاخداوندمسئولان نااهل که باخدعه وفریب برمسندریاست ومدیریت نشسته اندراهدایت کندتابه جای آویزان شدن به اروپا وآمریکا وفکروخیال رفع تحریم واین داستانها به توصیه های حکیمانه رهبری عمل کنندوبانگاه به داخل ،پرهیزازواردات ،خودباوری ،رونق تولیدواشتغال وازدواج ،مدیریت جهادی،برخوردبافسادوتبعیض واجرای عدالت مالیاتی مشکلات راکم رنگ وکم اثرکنندتامردم نفس راحتی بکشندوجوکرهای خبیث برموج اعتراض به حق مردم مظلوم سوارنشوند!!!
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    9 0
    هرکس موقع گرفتاری رو به خدا بیاره و از خدا بخواد . خدا هم راه رفع گرفتاری ور یادش میده و به ذهنش میندازه و راه را براش باز میکنه
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    5 0
    به به

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس