توییتر نمایه

«این غول‌های رسانه‌های اجتماعی در کار نظارت دولتی و جنگ سایبری شریک دولت آمریکا هستند.»

به گزارش مشرق، عبارت «انقلاب توئیتری» ابداع وزارت امور خارجه آمریکا در هدایت وقایع فتنه ۸۸ در ایران بود. اما اینک پس از گذشت ۱۰ سال، اسطوره‌ «انقلاب توئیتری» در حال مرگ است. زمانی این اصطلاح با شور و حرارت در مورد شورش‌های ایران (۲۰۰۹) و برخی کشورهای دیگر به‌کار می‌رفت... دفتر اوباما پیوند تنگاتنگی با سیلیکون وَلی (محل اصلی شرکت‌های و موسسات سایبری در آمریکا) داشت، زیرا اینترنت را راهی برای برهم‎زدن آسایش مخالفان آمریکا قلمداد می‌کرد.

این مطلبی است که ریچارد سیمور در نشریه بریتانیایی NewStatesman نوشته است. او ضمن ‌اشاره به استفاده‌ای که وزارت امورخارجه آمریکا در استفاده از توئیتر و فیس‌بوک برای ایجاد آشوب و اغتشاش در ایران ۸۸ انجام داد، به پایان گرفتن نقش این رسانه‌های مجازی پرداخته و سپس کارنامه سیاهی از فعالیت‌های آنها ارائه می‌دهد. ریچارد سیمور می‌نویسد: «امروز کمتر عبارت «انقلاب توئیتری» شنیده می‌شود و از دلایل آن از میان رفتن اعتبار و تازگی آن است. رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان گونه‌ای از ارتباط دیگر چندان مهم تلقی نمی‌شوند؛ این در حالی‌ است که توئیتر و فیسبوک در تحولات سیاسی فاجعه‌باری نقش داشته‌اند: گروه داعش آگاهانه جهت جذب نیرو و تشکیل کمپین‌های پیام‌رسانی پیشرفته‌اش از رسانه‌های اجتماعی بهره برد و از این طریق یک ارتش جهانی شبه‌دینی برپا ساخت. «انقلاب توئیتری» واقعی با بریدن سرها و اهتزاز پرچم‌های سیاه بود که تحقق یافت.»


با این حساب چه ایده‌ای از انقلاب توئیتری باقی مانده درحالی که امثال توئیتر و فیس‌بوک به کار جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات برای دولت‌های آمریکا و اسرائیل می‌آیند و محل رشد و سازماندهی گروه‌های تروریستی مخوفی همچون داعش هستند و به قول ریچارد سیمور «این غول‌های رسانه‌های اجتماعی در کار نظارت دولتی و جنگ سایبری شریک دولت آمریکا هستند.»

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    0 0
    برا ما که فیلتره. به شخصه حتی نمیدونم توییتر ظاهرش چه شکلیه! دیگه خودتون میدونیدو جنگ سایبریتون که دقیقا نمیدونم چیه. موفق باشید.
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
      0 0
      :))))))))) حالا نامید نشو. اما داداش این جنگ نرم واقعا سخت تر از جنگ سخته. باید مَردش باشی بری تو میدون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس