1

یک دیپلمات بانفوذ اروپایی در واکنش به تصمیم اخیر آمریکا برای به رسمیت شناختن شهرک‌های صهیونیست‌نشین، در تلاش است تا کشورهای اتحادیه اروپا را قانع کند که فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش مشرق، کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز یکشنبه به نقل از منابع مطلع اروپایی گزارش داده است که «جین اسلبورن» وزیر خارجه لوکزامبورگ در تلاش است تا کشورهای اتحادیه اروپا را قانع کند که کشور فلسطین را به پایتختی قدس شرقی به رسمیت بشناسند.

هرچند لوکزامبورگ یکی از کوچکترین اعضای اتحادیه اروپاست، اما اسلبورن به عنوان وزیر خارجه‌ای که ۱۵ سال در این سمت حضور داشته، یکی از بانفوذترین دیپلمات‌های اتحادیه اروپا به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید:

طرح«معامله قرن» ساقط شد

بر اساس این گزارش، تلاش‌های اسلبورن برای به رسمیت شناختن فلسطین پس از آن آغاز شده است که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن دیگر شهرک‌های صهیونیست‌نشین ساخته‌شده در اراضی اشغالی کرانه باختری را غیرقانونی نمی‌داند.

اسلبورن هفته گذشته در نامه‌ای به «جوزپ بورل» مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین تمام دیگر وزرای خارجه کشورهای این اتحادیه، تأکید کرده است که تنها راه حفظ راه حل دو دولتی، ایجاد «یک وضعیت برابرتر» میان اسرائیل و فلسطینی‌هاست.

وی در بخشی از این نامه نوشته است: «اکنون زمان آن است که بحث در اتحادیه اروپا در مورد فرصت‌های شناسایی کشور فلسطین توسط تمام اعضا مورد بحث قرار گیرد.»

این نامه می‌افزاید: «به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور، نه یک لطف است و نه یک چک سفیدامضا، بلکه به رسمیت شناختن حق مردم فلسطین برای داشتن کشور خود است. این اقدام به هیچ‌وجه علیه اسرائیل نیست. در واقع، اگر می‌خواهیم به حل این مناقشه میان اسرائیل و فلسطین کمک کنیم، نباید هرگز از شرایط امنیت اسرائیل و همچنین عدالت و عزت مردم فلسطین چشم برداریم.»

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داده است که تل‌آویو از تلاش‌های لوکزامبورگ بسیار نگران است، با این وجود دیپلمات‌های اسرائیلی و اروپایی گفته‌اند که این مسئله در نشست روز دوشنبه وزیران خارجه اتحادیه اروپا مورد بحث قرار نمی‌گیرد.

با این وجود، قرار است مسئله اسرائیل و فلسطین در نشست ماه آینده شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا بحث و بررسی شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس