کد خبر 1017828
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱
خلیج فارس کشتی دریایی

توافق‌نامه همکاری‌های دریایی و کشتیرانی ایران و عمان با حضور وزرای راه و شهرسازی ایران و تجارت صنایع عمان و همچنین رؤسای سازمان بنادر دو کشور تا ساعاتی دیگر به امضا می‌رسد.

به گزارش مشرق، با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی عمان و ایران و حضور وزرای راه و شهرسازی ایران و تجارت و صنایع عمان توافق‌نامه همکاری‌های دریایی و کشتیرانی بین دو طرف به امضا می‌رسد.

ببینید:

عکس/ دیدارهای امروز ظریف

محورهای این تفاهم‌نامه در حوزه توسعه همکاری‌های دریایی در زمینه حمل‌ونقل و تلاش مشترک برای رفع موانع توسعه همکاری‌های دریایی طرفین است.

ارتقای همکاری شرکت‌های کشتیرانی طرفین در زمینه حمل کالا بین ایران و عمان و تسهیل در ورود و خروج کشتی‌های باری و مسافری بین بنادر دو کشور از دیگر مفاد این تواق‌نامه است.

همکاری‌های فنی شامل عملیات امداد و نجات دریایی، حفاظت از محیط زیست دریا، آموزش دریایی و امنیت دریانوردی و تبادل اطلاعات از دیگر محورهای این توافق‌نامه ذکر شده است.

مقرر بود این توافق‌نامه ابتدا در سازمان بنادر و دریانوردی به امضا برسد اما محل آن به وزارت راه و شهرسازی تغییر یافت ولی مجدداً در وزارت راه و شهرسازی اعلام شد که این مراسم در هتل پارسیان آزادی تا ساعاتی دیگر برگزار خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس