کد خبر 1017796
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۸
مکرون

دولت فرانسه با وجود تدوام اعتصابات و اعتراضات اما اعلام کرده که مصمم به اجرای طرح جنجالی خود درباره اصلاح مستمری‌ها و حقوق‌های بازنشستگان است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «ادوارد فیلیپ»، نخست وزیر فرانسه اعلام کرده که دولت این کشور با وجود اعتصابات و اعتراضات سراسری، اما طرح مورد نظر خود درباره نظام حقوق و مستمری بگیران را اجرا خواهد کرد.

ببینید:

عکس/ اعتصاب و درگیری گسترده در فرانسه

تظاهرات صدها هزار نفری کارگران در فرانسه +عکس و فیلم

به گفته فیلیپ، دولت مصمم است تا این طرح را به صورت کامل به سرانجام برساند، اگرچه نگرانی‌های مردم درباره این طرح را نیز در نظر خواهد داشت.

نخست وزیر فرانسه همچنین به مخالفان هشدار داده است که اگر دولت امروز طرح اصلاح مستمری‌ها را اجرا نکند، در آینده رهبران دیگری این طرح را به صورت خشن تری اجرایی خواهند کرد.

دولت فرانسه طرح اصلاح نظام پرداخت مستمری بگیران را از هفته گذشته کلید زد، اما اعلام اجرای این طرح با واکنش‌های گسترده و مخالفت‌های زیادی در فرانسه روبرو شده است.

کنفدراسیون اتحادیه کارگران فرانسه اعلام کرده که به اعتراضات و اعتصابات خود تا لغو کامل طرح ادامه خواهد داد.

دولت فرانسه با ناکارآمد عنوان کردن سیستم بازنشستگی فعلی، اعلام کرده است که در نظر دارد تا سیستمی ساده طراحی کند تا در آن همه مستمری‌بگیران از حقوق برابر برخوردار باشند، اما این طرح با مخالفت‌ها و انتقادات گسترده در این کشور روبرو شده است.

موج اعتصاب اخیر در فرانسه که همراه با اعتراضات در لیون و مارسی نیز بوده است، بزرگترین اعتراض در فرانسه از زمان شکل گیری جنبش جلیقه زردها در سال گذشته به شمار می‌رود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس