روزنامه های اصلاح طلب 17 آذر

در حال حاضر دولت، فراکسیون امید مجلس و شورای شهر و شهرداری پایتخت در اختیار اصلاح طلبان است. این در حالی است که نهادهای مذکور از ناکارآمدی و عملکرد غیرقابل قبول رنج می برد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** تا به اروپا امتیاز جدید ندهیم، برجام میوه نمی‌دهد

«علی بیگدلی» فعال سیاسی اصلاح طلب و دیپلمات پیشین در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «به‌رغم تمام فشارهای وارده بر جمهوری اسلامی ایران و با وجود تمام انتظاراتی که ما از طرف‌های برجام داریم که نمونه آن در صحبت‌های رئیس‌جمهوری دیده شد که گفتند اروپا باید از کشور ما نفت خریداری کند و موانع شبکه بانکی را بردارد، برای اروپا سخت خواهد بود زیرا از تهدیدهای آمریکا ترس دارند. اگر ما در همین نقطه صفر باقی بمانیم و در رویکرد خود تغییری ایجاد نکنیم و منتظر امتیازگیری باشیم هیچ اتفاق مثبتی رخ نمی‌دهد».

بیگدلی در ادامه نوشت:«برجام در حالت فعلی یک پدیده مرده و بی‌فایده است و از این حالت خارج نمی‌شود مگر اینکه موازنه‌ای بین امتیازدهی ایران و طرف‌های برجام شکل گیرد».

این فعال اصلاح طلب شرایط فعلی طرفین در برجام را «نقطه صفر» نامیده است. این در حالی است که تعهد ایران در برجام، ایجاد محدودیت گسترده در صنعت هسته ای بود و تعهد طرف مقابل نیز لغو تمامی تحریم ها از جمله تحریم های نفتی، مالی و بانکی بود.

دولت آقای روحانی با بتن ریزی در قلب راکتور اراک و از کارانداختن سانتریفیوژها و توقف غنی سازی ۲۰ درصد، تعهدات خود را به طور کامل انجام داد. اما آمریکا و اروپا به هیچ عنوان به تعهدات خود عمل نکردند. بنابراین طرفین به هیچ عنوان در نقطه صفر قرار ندارند.

بیگدلی در یادداشت مذکور مدعی شده است تا ما به اروپا امتیاز ندهیم، نمی توانیم انتظار به ثمررسیدن برجام را داشته باشیم. طرف اروپایی صراحتا اعلام کرده است که خواسته اش، ایجاد محدودیت گسترده در صنعت موشکی ایران و تغییرات گسترده در قدرت منطقه ای کشورمان و اجرای دستورات استعماری FATF است.

کدام عقل و منطقی می گوید که در حالیکه چک برگشت خورده برجام روی دست دولت است، در برجام های بعدی نیز تعهدات نقد خود را اجرا کرده و منتظر وعده نسیه بنشینیم! آیا توان دفاعی و قدرت منطقه ای قابل معامله است؟!

** تاجرنیا: مردم از ترس در انتخابات شرکت می‌کنند

«علی تاجرنیا» از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت:«نگاه شهروندان به انتخابات همچنان تا حدودی مبتنی بر تکلیف است».

تاجرنیا در ادامه در پاسخ به این سوال که «منظور شما از نگاه مبتنی بر تکلیف برای حضور در انتخابات چیست؟» گفت:« اگر به مواضع و اظهارنظرهایی که در مورد انتخابات مطرح می‌شود، نگاه کنید، مشاهده خواهید کرد که سخنان و دلایلی که افراد از سر تکلیف شرعی و شهروندی مطرح می‌کنند به نوعی نشأت گرفته از مشکلات موجود در کشور و ترس از دشمن خارجی است و شاید بتوان گفت همین طرز تفکر است که مردم را پای صندوق رأی می‌کشاند؛ آن هم بدون اینکه بدانند از این صندوق‌ها چه می‌خواهند و چه می‌خواهیم.مضاف بر اینکه به دلیل حضور نهادهای غیردموکراتیک و دارای اختیارات فراقانونی، رأی شهروندان عملا تاثیر چندانی بر مناسبات کشور ندارد. به همین دلیل است که بسیاری از شهروندان به گزینه عدم مشارکت فکر می‌کنند و به نظرم این اتفاق کاملا طبیعی است».

این فعال اصلاح طلب که جزو فعالین فتنه در سال ۸۸ نیز بوده است، از یکسو به مردم توهین کرده و مدعی است «مردم اصلا نمی دانند که از صندوق‌ها چه می‌خواهند»!  و «از ترس دشمن خارجی»! در انتخابات شرکت می کنند. وی در ادامه با طرح یک ادعای مضحک مدعی شده است که «به دلیل حضور نهادهای غیردموکراتیک و دارای اختیارات فراقانونی، رأی شهروندان عملا تاثیر چندانی بر مناسبات کشور ندارد».

اصلاح طلبان در آستانه هر انتخابات، بدون ارائه هیچ طرح و برنامه ای، صرفا به هراس افکنی از رقیب و ترساندن مردم از سایه جنگ اقدام می کنند.

حال اگر این طیف در انتخابات شکست بخورد، با لگدمال کردن رای مردم، دروغ تقلب را مطرح کرده و کشور را به آشوب می کشد. از سوی دیگر اگر این طیف در انتخابات پیروز شود، با دروغ هایی همچون «دولت پنهان» و «اختیارات محدود دولت» و موارد مشابه، از رسیدگی به مطالبات مردم و انجام وظایف محوله شانه خالی کرده و کشور را دچار التهاب می کند.

** آلترناتیوی جز اصلاحات وجود ندارد

«مقصود فراستخواه» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «نظام سیاسی نیز مانند ارگانیسم عمل می‌کند؛ بیماری بدن را دچار بحران کرده و سپس مسئله مرگ و زندگی انسان به میان می‌آید. امروز وضعیت ایران به‌ جایی رسیده که باید حواس‌مان جمع باشد. به عبارتی باید بپذیریم همه با یکدیگر زندگی آزادمنشانه افقی و صلح‌آمیز و گفت‌وگو و آشتی ملی بکنیم و عقل متوسط و میانگین دیدگاه‌های یکدیگر را بپذیریم».

فراستخواه در ادامه گفت:«باید همه گروه‌ها به آشتی ملی و حل مشکلات از طریق اصلاحات اساسی ساختاری تن در ‌دهند. معلوم شد که اصلاحات ضعیف در ایران اصلا پاسخ‌گو نیست. ما به رقابت‌های دموکراتیک و صلح‌آمیز و بازی‌های برد- برد نیاز داریم؛ در غیراین‌صورت نباید خوش‌بین بود که نیروها و کشورهای بیگانه مشکلات داخلی ایران را بتوانند حل کنند؛ چراکه هیچ کشوری نمی‌تواند برای کشوری دیگر آزادی و دموکراسی به ارمغان بیاورد. ایران امروز آلترناتیو دیگری جز اصلاحات ساختاری ندارد».

پیش از این فعالین اصلاح طلب بارها از کلیدواژه «آشتی ملی» به عنوان راه حل رفع مشکلات کشور نام می بردند. این طیف در تشریح چگونگی اجرای آشتی ملی، تاکید داشتند که منظور از آشتی ملی، رفع حصر سران فتنه است. این در حالی است که اتفاقا، سران فتنه و مسببین فتنه ۸۸ یکی از دلایل مشکلات فعلی در کشور هستند و راه حل آن محاکمه سران فتنه و جلوگیری از حضور فعالین فتنه در نهادهای اجرایی و تصمیم ساز و تصمیم گیر در کشور است.

از سوی دیگر، در حال حاضر دولت، فراکسیون امید مجلس و شورای شهر و شهرداری پایتخت در اختیار اصلاح طلبان است. این در حالی است که نهادهای مذکور از ناکارآمدی و عملکرد غیرقابل قبول رنج می برد.

بنابراین طیف اصلاح طلب مسبب اصلی وضع موجود می باشد و نه منجی رهایی از وضع موجود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 22
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    29 4
    اسرار آمیز تر اینکه در این منطقه که هویج هم بعمل نمیاد دو تا رئیس جمهور پشت سر هم در اومده اند
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
      12 5
      چن بار این جمله رو میگید؟ طوطی شدین؟
    • IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
      18 1
      دلار 19 هزار تومانی و پراید 50 میلیونی و بنزین 3 هزار تومانی همان گلابی برجام است.
    • IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
      7 0
      اقایون و خانم های اصلاح طلب، می گم شماها که همیشه می گین رئیس جمهور هیچ کاره ست، مجلس هیچ کاره ست، پس چرا هر بار اینقد خودتون رو .. میدین که بیایین هیچ کاره بشین؟؟؟!!!! :)))))))))
    • Teymour IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
      4 0
      آغای تاجرنیا بدانند که با پیش آمدهای ناگوار سال ۸۸ و ۹۸ وشعور دینی وسیاسی ملت .اینبار بسیار آگاهانه ووسواس گونه رای میدهند
  • مصطفی RU ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    57 2
    سلام علیکم اولا در فرهنگ سیاستمداران آمریکایی فقط به کسی احترام می گذارند که از او بترسند . ثانیا به قول چرچیل ملتی که از ترس جنگ ذلت را بپذیرد هم جنگ و هم ذلت را با هم دریافت می کند .
  • سید IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    67 8
    اصلاح طلبان تهوع آور/ نافی خدا، کدخدا باور!
  • FR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    44 4
    کاش دولت واصلاح طلبان هم در نقطه صفر متوقف میشدند تا 1400
  • علی IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    34 4
    اصلاح طلبان خیانتکار
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    25 2
    افساد طلبان را می دهیم میروند .ته جهنم .!!!
  • رحمت IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    34 4
    آقای اصلاح طلب چند می گیری علیه منافع کشورت صحبت نکنی . بعد از موشک چه خوش خدمتی میخواهی بکنی شاید کوچک کردن ایران و تجزیه آن
  • خرمی IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    30 4
    جناب تاجر نیا .نماینده محترم اسبق مشهد.که در مجلس حضور داشتید.چرا مردم از ترس شرکت کنند.این دفعه اگاهانه انتخاب می کنند.من شرکت می کنم ولی اگاهانه و با چشم باز انتخاب می کنم
    • محمد IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
      1 3
      برو بابا دلت خوشه
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    24 1
    این ساده انگاری است اگر کسی هنوز منتظر میوه دادن برجام. است
  • ناشناس IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    26 3
    اصلاح طلب یعنی خیانت،دزدی،فساد،اختلاس،وطن فروشی،اجنبی پرستی،تحقیر مردم و ...
  • محمد IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    27 1
    اگرواقعا مردم ازترس پای صندوق های رای میروند وشما نمی خواهید مردم اینکاررابکنند به اربابان امریکایی خود بگید مردم نترسونید
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    27 1
    خبر مرگ درخت ومیوه برجام بیاد انشاالله.
  • یک جانباز IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    26 1
    یکی به این آقای تاجرنیا بگوید مشغول تجارتش از پولهای کثیف باشد و به سرنوشت مردم کاری نداشته باشد ای نادان اگر موشکی را مثل هسته ای بدهیم در خیابانهای تهران به تو نوکر هم اجازه راه رفتن نخواهند داد چرا جوانها را گمراه میکنی خدا لعنتت کند ۵
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    23 2
    اصلاح طلبان که میگن ما هیچ اختیاری نداریم و دولت پنهان قدرت رو در دست داره پس غلط میکنن دوباره نماینده و رئیس جمهور میفرستن
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
      9 1
      احسنت
  • محمد مهدی توانا IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    3 7
    رای تحت هر شرایطی بی رای
  • رضایی IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    12 1
    خار وخس های با نام اصلاح طلب برای کشور جز خسران و وابسطگی هیچ فایده ای نداشته و ندارد
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    30 3
    پفیوزتر از روزنامه شرق خودشه... امضای کری تضمین است را به مردم قالب کرد پفیوزهای عوضی
  • ناشناس IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    9 1
    هر چقدر درباره اصلاح طلبها تیتر زدیم ونوشتیم به اندازه حسن روحانی بارییس جمهور شدنش در این چندسال به گند کشیده نشده بودند.این رسم خداوند هست که از طرف خود منافقان نابودیشان به خودشان برگردد
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    10 0
    فشار حداکثری دشمن و تشدید تحریم ها ثمره برجام است.
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    12 1
    عراقچی:نتیجه پایبندی به برجام تحریم بیشتر بود.
  • حامد IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    6 1
    اقای تاجرنیا و تاجر زاده جر جر جان مردم اصلا شرکت نکنند چقدر تو......
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    13 1
    جناب بیگدلی ...سرهنگ معمر قذافی در لیبی صدام حسین در عراق بشار اسد در سوریه نقاط اتکا کشور وملت خودرا برای میوه خیالی اروپا وامریکا به ایشان تحویل دادند لیبی عراق سوریه شخم زده شدند این مهم که بدهیم برود غیر از نادانی یک خیانت اشکار است مگر میشود مولفه های قدرت یک کشور یکی یکی داد بعد منتظر میوه خیالی بود چرا باید ملت و کشور ایران نابود شود تا شما از خر شیطان پایین بیایید
  • کهنه فروش IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    12 2
    یه سماور کهنه به من بدین دو جفت اصلاح طلب بهتون میدم !
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    15 2
    «تحریم‌ها به تاریخ پیوست»، «صبح بدون تحریم» و "تحریم‌ها رفت" دروغ های نابخشودنی که روزنامه های اصلاحات بزک کردند تیتر زدند تا ننگین ترین، اسفبار ترین و تحقیر امیز ترین معاهده ای بنام‌ (برجام) طی چهل سال اخیر که حتی ترجمه فارسی هم‌ در بر نداشت از طرف ایشان (جریان لیبرال اصلاحات )به جمهوری اسلامی ایران تحمیل و ظرف بیست دقیقه بدون خواندن متن تصویب گردید،با افسانه سرایی هایی همچون ،انتظار سیب و گلابی خیالی و واهی شش سال کشور را معطل نگاه داشتند تا امروز شاهد تحمیل برجام‌موشکی دوباره با ترفند میوه خیالی یا با حلوا حلوا دهان شیرن شود...امروز نه امریکا بلکه اروپا و ال سعود ال نهیان و ال خلیفه و رژیم کودک کش صهیونیستی هم‌ به ریش ایرانیان میخندند امریکا و اروپا باید چه کنند و چه بلایی بر سر ایرانیان نازل کنند که جماعت لیبرال اصلاحات قبول نمایند ایشان از برجام خارج شده اند و نه در مقابل تحمیل برجام‌ موشکی و نه درمقابل تحمیل برجام منطقه ای ونه در مقابل تحمیل ناحق حقوق بشری مد نظر جامعه غربی حتی حاضر نیستند از ابنبات چوبی خیالی ایشان یک لیس از طرف ایرانی زده شود ... درد را از هر طرف بنویسید درد است اما درمان را چنانچه برعکس بنویسید میشود نامرد و نامردانی که حقارت را نصیب قدرتمندترین کشور منطقه باقدمت ده هزار سال تاریخ کردند
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    2 0
    اصولگراواصلاح طلب هردوروی یک سکه اند باید جوانان به وصیت امام عمل کنند وانقلاب ونظام وازدست این نااهلان پس بگیرند
  • DE ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    2 0
    اقای تاجرنیا شما و امثال شما کارخانه تولید بحران هستید. اینو مردم بخوبی درک کردند و دورتون رو خط کشیدن ناراحتید! انتخابات بسیار پرشوری خواهیم داشت و ملت امثال شما رو که 30 سال در مصدر کارها بودید و برای کسی بخصوص جوان ها تره هم خورد نکردید ، منزوی خواهند کرد!
  • امیر US ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    2 0
    روزنامه شرق ذوق مرگ شده ترامپ از ایران تشکر کرد اخیییییی
  • DE ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    2 0
    اصلاح طلبان در آستانه هر انتخابات، بدون ارائه هیچ طرح و برنامه ای، صرفا به هراس افکنی از رقیب و ترساندن مردم از سایه جنگ اقدام می کنند. --------------------------------------- شما پشمک ها با ملت حسینی طرف هستید! . چرند گویی بسه. 30 سال کافی بوده تا عدم لیافت و عدم شایسته سالاری تون در مدیریت و عدم ناتوانی و ضعف تون درحل مشکلات در هر زمینه اثبات و مستند بشه. تموم شد دوره گند زدن ها و شبکه فساد راه انداختن ها. ما امثال اقای رئیسی ها و نخبه های جهادی رو انتخاب میکنیم. تا بیان اقدامات شما روحساب رسی کنند. ترس و وحشت شما بجاست. زیرا بزودی مجلس جدید حساب های شما رو تسویه خواهد کرد.
  • اردوغان IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    2 0
    ازماست که بر ماست توروخدا مردم غیور ودلیرایران اینبار درست انتخاب کنیم اصلاح طلب.و اصول گرا ها بی خیال بشین به قول حجت‌الاسلام دانشمند اینا برا رأی آوردن پیش مردم دعوا میکنن
  • DE ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    1 0
    به کوری چشم شما غرب ذلیل ها، درپیتی اصلاحاتی ها همه مردم ایران بعنوان امت واحد میان و با ولایت مداری کاندیدهای شایسته و نخبه خودشون رو انتخاب میکنند. بهتره دراون روز برای خودتون عزای عمومی اعلام کنید.
  • IR ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    2 0
    نه ما این انفولانزای برجام را نمیخواهیم! دل درد گرفتیم برای خودتان!میوه هاش تراریخته بود سمی از کار درامد.
  • US ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    8 0
    خروج از برجام و تعلیق عضویت در npt تا زمانی‌ که: ۱-همه تحریمها از اول انقلاب، به هر بهانه، برای همیشه برداشته شوند ۲-اسرائیل به npt بپیوندد ۳-آمریکا و اروپا غرامت بپردازند. بازدارندگی هسته‌یی باید روی میز باشد حتی اگر قصد داشتن سلاح اتمی‌ را نداریم، چون غربیها فقط زبان اهرم فشار و سود و زیان میفهمند نه انصاف و مروت. اگر اینطوری مذاکره کنید آنها به کسری از آنچه در برجام گرفتند راضی‌ میشوند و فکر موشکی هم به سرشان نمیزند.
  • کیامرث IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    0 2
    باید خجالت بکشین چین با جمعیتی بیش از یک میلیارد نفر مشکلاتشو حل کرده و یه رفاه نسبی برای مردم بوجود اورده ولی شما هنوز چپ و راست میکنین راستتونم دیدیم احمدی نژاد درامد 800 میلیاردی نفتو چکار کرد
  • CZ ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    3 0
    مطمئن باشید این افراد حتی اگر ایران دوباره تسلیم بشه و موشکی رو هم بده و تحریم ها دوباره برگرده مثل یک طوطی همین حرفها رو تکرار می کنن که ما در نقطه صفر هستیم و تا امتیاز ندیم تحریم ها لغو نمیشه و مشکل از ماست!
  • بیباک IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    2 0
    توافق منحوس برجام در اصل برای اجرا نشدن از سوی طرف های غربی امضا شد. هدف اصلی کند کردن سرعت پیشرفت کشور بود

    پاسخ سایت:

  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    0 0
    غرب زیاده طلب و مستکبر به گرفتن موشکی هم راضی نخواهد شد قران دشمنان ما را اینگونه معرفی فرموده : " لن ترضی عنک الیهود و لا النصاری حتی تتبع عن ملتهم ..." انان از مسلمانان راضی نمیشوند تا اینکه مسلمانان تابع انان شوند و سیادت و ولایت شوم دشمنان را بپذیرند . "
  • .محمد IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    0 0
    حال آدم از این عتیقه ها بهم میخوره.چرا کسی نیست اینها رو بندازه بیرون.یکم غیرت و وطن پرستی جای دوری نمیره
  • DE ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    1 0
    اگر میوه برجام را می‌خواهید، موشکی را بدهید برود// آی بُدو بُدحراجش کردم آتیش زدم به مالم ریز و درشت موشک بیار میوه ببر. میوه های اصل میوه های فصل میوه های جور میوه های ناجور میوه های آبدار میوه های باددار . آهای بچه دار آهای خونه دار آهای عیالوار آی ملت بیکار شهر فرنگه از همه رنگه بیا جلو موشک بده میوه ببر......بدو بدو
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    0 0
    دهن کثیفتون ببندید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس