کد خبر 1017473
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۰
آنفولانزا

سخنگوی سازمان غذا و دارو از ورود داروی اسلتامیویر تولید داخل به زنجیره توزیع دارو خبر داد.

به گزارش مشرق، کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو از ورود داروی آنفولانزا بنام ژنریک اسلتامیویر تولید یک شرکت داخلی به بازار خبر داد و گفت: ۷۰۰ هزار عدد کپسول اسلتامیویر تولید داخل به زنجیره توزیع داروی کشور وارد شد.

بیشتر بخوانید:

پیدا و پنهان ویروس آنفلوانزا در ایران

خطر چرخش ویروس آنفلوانزا در فصول سرد سال

جهانپور افزود: پیش از این نیز بیش از ۱٫۳۰۰٫۰۰۰ کپسول اسلتامیویر خارجی بصورت فوریتی وارد شده بود که ظرف هفته‌های گذشته در شبکه بهداشتی کشور و داروخانه‌های منتخب توزیع شده بود و با ورود محصول تولیدی شرکت ایرانی و برنامه تولیدی این شرکت، عملا دپوی استراتژیک اسلتامیویر تا ماه‌های ابتدایی سال ۹۹ نیز فراهم شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: اولویت وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، سلامت هموطنان و تامین لوازم آن است و در راستای حمایت از کالای ایرانی، دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز از محل تولید داخلی تامین خواهد شد و مادامیکه تولید مشابه داخلی به هنگام و به کفایت در بازار موجود باشد، اجازه واردات داده نخواهد شد و در این رابطه همدلی، همراهی و هماهنگی مطلوبی میان نظام سلامت، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور و ... برقرار است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    0 0
    تاامروز نزدیک هشتاد نفر فوت کردند .قطعا اگراین داروزودتر تولید یاوارد میشد اون عزیزان زنده بودند .مدیریت دقیقه نودی وتدبیر وامیدی بهترازاین نمیشه.مجلس هم که کلا تو استندبای هست .
  • IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    1 0
    وقتی واكسن قرار نیست حتما موثر باشه و درآمد خوبی داره چراوزارت بهداشت ورود نكنه؟؟!!! آب مقطر بریزن تو بازار!!! تازه این خوش بینانه شه واكسن ها عموما حامل فاكتورهایی هستند كه مردم فكرشم نمیكنند خصوصا واسه ما ایرانی ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس