کد خبر 1017102
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۹
اسراییل

تحلیلگران و کارشناسان در تل‌آویو در این باره اتفاق‌نظر دارند که توان بازدارندگی اسرائیل نه‌تنها تحلیل رفته، بلکه به‌طور کلی بی‌اثر شده است و رژیم عبری نیاز مبرمی به احیای آن دارد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

به گزارش روزنامه رأ‌ی‌الیوم یوسی میلمان، از کارشناسان مسائل نظامی اسرائیل معتقد است که ضربات هوایی اسرائیل به سوریه نتوانسته است مانع از تمرکز ایران در این کشور شود.

عاموس هرئیل، تحلیلگر روزنامه هاآرتص بر این عقیده است که مسکو برای توقف توسعه نفوذ ایران در خاورمیانه و به ویژه سوریه، اقدامی نکرده و وعده‌های روسیه عملی نشده است.

در همین رابطه، روزنامه معاریو، به نقل از یکی از فرماندهان سابق ارتش اسرائیل می‌نویسد: شرایط امنیتی اسرائیل از زمان جنگ اکتبر ۱۹۷۳ بسیار ضعیف‌تر شده؛ چرا که حمایت از آینده ساکنان اسرائیل اهمیتی برای سیاستمداران ندارد و آنها تنها به حفظ موقعیت خود توجه دارند. از سوی دیگر، یوآف لیمور، تحلیلگر مسائل نظامی و امنیتی، در روزنامه اسرائیل هیوم می‌نویسد: برنده اصلی تحولات اخیر، حماس بوده است؛ به این دلیل که با کمترین هزینه و تنها با شلیک چند موشک، توانست خسارت‌هایی را به شهرک‌های اسرائیل وارد کند؛

گذشته از اینکه حماس موفق شد تصویری که در گذشته در مورد توان بازدارندگی صهیونیست‌ها در اذهان بود را به کلی تغییر دهد و این، نکته بسیار مهمی در خاورمیانه است. لیمور تاکید می‌کند دستاورد بزرگ حماس، با شلیک موشک «کورنت»، به اتوبوس حامل نظامیان اسرائیلی، محقق شده و هدف از آن، رساندن پیام قدرتمندی این جنبش، به گوش مسئولان رژیم صهیونیستی بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
    1 0
    سال2022میلادی برابر 1401خورشیدی برابر با 1443قمری سال سقوط و محو ژریم صهیونیستی انشالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس