سجاد مردانی

کاپیتان تیم ملی تکواندو ایران با برتری در دیدار نیمه‌نهایی مسابقات فینال گرندپری تکواندو فینالیست شد.

به گزارش مشرق، مرحله چهارم و فینال مسابقات تکواندو گرندپری در سال ۲۰۱۹ از صبح امروز(جمعه) با حضور ۱۶ تکواندو برتر جهان در ۴ وزن المپیکی  مردان و زنان در مجموعه ورزشی دینامو مسکو روسیه آغاز شد و سجاد مردانی در مبارزه‌ای دیدنی و بسیار حساس از سد رادیک عیسی‌اف گذشت تا به دیدار نهایی صعود کند.

مردانی در مرحله نیمه‌نهایی رقابت وزن ۸۰+ کیلوگرم به مصاف رادیک عیسی‌اف، قهرمان المپیک ریو در سال ۲۰۱۶، دارنده مدال برنز گرندپری ۲۰۱۹ و قهرمان اروپا در سال ۲۰۱۸ از آذربایجان رفت و در مبارزه‌ای حساس و نفس‌گیر در ثانیه‌های پایانی با نتیجه ۸ بر ۷ از سد حریف خود گذشت تا به دیدار نهایی صعود کند.

بیشتر بخوانید:

دومین سهمیه المپیک تکواندو ایران قطعی شد

کاپیتان تیم ملی تکواندو کشورمان در رقابت‌های امروز، ابتدا بانتیجه ۱۱ بر ۱۰ از سد کارلوس سانسورس، نایب قهرمان جهان در سال ۲۰۱۹ و دارنده مدال برنز بازی‌های پن آمریکن از مکزیک گذشت. او در ادامه با نتیجه ۱۹ بر ۲ مقابل رافائل آلبا، قهرمان جهان در سال ۲۰۱۹، نایب قهرمان بازی‌های پن امریکن در سال ۲۰۱۹ و برنز جهان در سال ۲۰۱۵ از کوبا به پیروزی رسید.

سجاد مردانی برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو، نیازمند کسب مدال طلا در رقابت‌های فینال گرندپری ۲۰۱۹ است و فردا (شنبه) در دیدار نهایی برای رسیدن به این مهم روی شیاپ‌چانگ خواهد رفت.

پیش از این آرمین هاد‌پور با شکست در دیدار نیمه‌نهایی وزن ۵۸- کیلوگرم، ضمن قطعی کردن سهمیه خود به دیدار رده‌ندی راه یافته بود. هادی‌پور برای کسب نشان برنز، فردا به مصاف پوپف از روسیه خواهد رفت.

هدایت این تیم برعهده فریبرز عسکری به عنوان سرمربی و علی محمد بسحاق و وحید عبداللهی به عنوان مربی است.

رقابت های فینال گرندپری ۸G است و به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۸۰، ۴۸ و ۲۸.۸۰ امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیک تعلق می گیرد. همچنین ۶۰۰۰، ۳۰۰۰ و ۱۰۰۰ دلار جایزه نقدی اهدا می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس