بازی های سبک اکشن به نوعی هستند که می توانند به راحتی دستخوش تغییرات بسیاری شوند و اگر یک داشتان زیبا نیز داشته باشند بسیار محبوب می شوند.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، از بین بازی هایی که در سبک اکشن یک نوآوری داشتند می توان به سری بازی های Far Cry اشاره کرد. این بازی های با همان نسخه ابتدایی توانستند مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار دهند به طوری که همه این افراد برای نسخه سوم ان لحظه شماری می کنند.



نسخه سوم این بازی قرار است تا در سال 2012 وارد بازار شود اما از زمان دقیق ورود آن به بازار خبری در دسترس نیست. در ابتدا خیلی از افراد ساختن نسخه سوم را اشتباه می دانستند اما با دیدن اولین پیش نمایش های آن نظرشان برگشت البته باید منظر بمانیم تا ببینیم آیا این بازی به همان مقدار که می گویند زیبا هست یا خیر؟

Far Cry 1,2 و نوآوری ها:

همانطور که گفتیم این سری بازی به خاطر نوآوری ها و سبک خاصی که داشت توانست خیلی زود محبوب شود. در این بین عده ای نسخه اولی و عده ای دیگر نسخه دوم را به عنوان بهترین بازی می دانند و بازی با آن را لذت بخش می بینند. در هر یک از نسخه ها یکسری از بخش های بازی به طور روتین موجود بود است.

از جمله مهمترین این نوآوری ها گرافیک بسیار خوب و یک نقشه بزرگ و زیبا بود که حس واقعی بازی را به شما القا می کرد. اما مهمترین اتفاقات و غافل گیری ها هنگامی اتفاق می افتد که در حال پیکار کردن و نبردهای سخت هستید. به طوری که ممکن است با یک اشتباه کوچک تمام بازی را از دست بدهید.

برای مثال می توانیم بخش هایی از نسخه دوم را بگوییم. در نسخه دوم شما نمی توانستید اسلحه ای را از روی زمین بردارید و این بدین معنی نیست که بازی این امکان را به شما نمی داد بلکه عقل حکم می کرد که نباید از وسایل رووی زمین استفاده کرد زیرا ممکن بود اسلحه ها خراب باشند و در بین یک نبرد خونین گیر کند و در آن حالت تنها کاری که شما می توانستید انجام دهید فرار کردن بود.



در بیشتر بازی ها شما پس از اینکه تیر می خورید به پناهگاه می روید و بار دیگر به میدان نبرد برمیگردید اما در این بازی مجبور بودید تا خود را درمان کنید برای مثال باید تیر را از دست خود خارج می کردید یا اینکه پای خود را پانسمان می کردید.

این ها همه باعث شد تا سبک بازی Far Cry برای همیشه همراه آن باقی بماند والبته بازی دیگری این سبک واقع گرایانه را امتحان نکرد و همین دلیل رشد بی امان این سری بازی شد.

برای اینکه به نسخه سوم این بازی بپردازیم لازم بود تا برای چند لحظه هم که شده حال و هوای کلی بازی را در نظر بگیرید و راحت تر بتوانید این بازی را اگر نسخه های قبلی را بازی نکرده اید تصور کنید.

Far Cry 3:

نمایشگاه E3 که هر ساله برگزار می شود محل خوبی برای رقابت بازی های بزرگ و نشان دادن قدرت هایشان به یکدیگر است. یکی از بازی هایی که در نمایشگاه امسال توانست غوغای زیادی را برپا کند Far Cry بود.

سری بازی هایFar Cry توسط شرکت معروف بازی ساز یعنی یوبی سافت ساخته شده است اما نسخه ابتدایی این بازی با همراهی یک شرکت آلمانی به نام Crytek بود. پس از جدایی این شرکت یوبی سافت به تنهایی نسخه بعدی را روانه بازار کرد و نشان داد به تنهایی نیزمی تواند یک بازی زیبا را بسازد.

این بار بازیکن ها پا در کفش جیسون برادی می گذارند. جیسون که برای یک سفر دریایی همراه با نامزد خود است دچار حادثه شده و سر از یک جزیره خطرناک در می آورد. این جزیره به نوعی است که بر روی نقشه ها نیز وجود ندارد. در ابتدا جیسون د رحال گشت در جنگل است که با شنیدن صدا گلوله به دنبال سر منشا آن می گردد و در نهایت به یک اردوگاه می رسد و در آن جا دستگیر می شود.

او در اردوگاه با Vash  اشنا می شود و به کمک او از اردوگاه فرار می کند. وش به نوعی یک دیوانه تمام عیار است و کارهایی که می کند بسیار خطرناک می باشد و در عین حال یک آدم کش نیز می باشد. از داستان بازی چیز بیشتری در دسترس نیست ولی از شمای کلی ان شاید می توان گفت با یک داستان جذاب اما کلیشه ای روبرو هستیم به طوری که باید به دنبال آدم بد داستان بگردیم و او را بکشیم.




در کنار این داستان تقریبا کلیشه ای شخصیت پردازی بازی حرف ندارد. شما از شخصیت جیسن شروع می کنید وبه وش می رسید که یک دیوانه تمام عیار است. تمام اعمال و رفتار او طوری طراحی شده است که واقعا حس دیوانگی این فرد را به شما القا می کند و همین به شما کمک می کند تا با بازی ارتباط بیشتری برقرار کنید.

یکی از نکاتی که همیشه در مورد بازی های Far Cry مطرح بوده است گرافیک چشم گیر آن است. با توجه به تریلرهایی که از نسخه جدید آن ارائه شده است می توان دریافت که طبیعت بی کران جنگل و محیط وهم آلود جزیره به طور کامل در آن وجود دارد و همچنین بازیکن ها نیز به زیبایی طراحی شده اند.

این بازی جدید قرار است در امسال وارد بازار شود اما هنوز از تاریخ دقیق ورود آن به بازار اطلاعاتی موجود نیست و باید منتظر بمانیم تا ببینیم آیا می تواند خاطرات خوب ما را که با نسخه های پیشین داشتیم بار دیگر زنده کند یا خیر.

شما می توانید این بازی را بر روی پلتفرم های PC، XBOX 360، PS3 نصب و بازی کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس