کد خبر 1016817
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
1

مشاور ارشد رئیس‌جمهور اوکراین تهدید کرد اگر مسکو به توافق آتش‌بس و تبادل زندانی با کی‌یف تن ندهد، مجبور به دیوار کشیدن در مرزهایشان می‌شود.

به گزارش مشرق، تنش‌های دولت‌های روسیه و اوکراین، که بعد از اتفاقات سال ۲۰۱۴ و استعفای  رئیس‌جمهور وقت این کشور آغاز شد، همچنان ادامه دارد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، یک مقام ارشد دولتی اوکراین امروز (پنجشنبه) گفت اگر روسیه هفته آینده در نشست پاریس با توافق آتش‌بس و تبادل زندانی موافقت نکند، کی‌یف نیز در مرزهای زمینی خود با این کشور دیوار می‌کشد.

بیشتر بخوانید:

بیانیه ۹ بندی نشست ناتو؛ تاکید بر تهدید روسیه و چین و تقدیر از میزبانی لندن

«آندری یِرماک» مشاور ارشد رئیس‌جمهور اوکراین طی سخنرانی در پنل اندیشکده «چتم‌هاوس» در لندن گفت: «اگر روسیه نمی‌خواهد به توافقی تن در دهد، آن وقت ما نیز دیواری خواهیم ساخت و روزگار هم ادامه پیدا خواهد کرد. متاسفانه ما در سناریوی درگیری منجد، زندگی خواهیم کرد».

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز دوشنبه هفته آینده به همراه سران فرانسه و آلمان در پاریس دیدار می کنند تا راهکاری برای پایان دادن به مناقشات اخیر پیدا کنند.

درگیری بین اوکراین و نیروهای تحت حمایت روسیه در منطقه دونباس منجر به کشته شدن بیش از ۱۳ هزار نفر از سال ۲۰۱۴ میلادی به این سو شده است. با وجود اعلام آتش‌بس در سال ۲۰۱۵، همچنان درگیری‌های کوچکی در این منطقه رخ می‌دهد.

چند روز پیش زلنسکی خواستار انجام مذاکرات صلح با پوتین شد. رئیس‌جمهور اوکراین  با انتشار  فیلمی در فیسبوک، پیشنهاد داد که با میانجیگری سران آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه نشستی بین او و همتای روس او در شهر «مینسک» برگزار شود.

با این حال «یوری یوشاکوف» دستیار رئیس‌جمهور روسیه گفت دیدار میان رهبران این کشورها مشروط به عقب‌نشینی نیروهای اوکراینی از مناطق شرقی این کشور است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
    0 1
    هر کشوری که با روسها همسایه بوده ازشون ضرر دیده لهستان فنلاند گرجستان اوکراین قزاقستان ایران اذربایجان مغولستان چین ژاپن ترکیه رومانی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس