سینما نمایه

ظاهرا سیاست مدیران سینمایی به صورتی تنظیم شده است که اهالی رسانه نتوانند فیلم‌های حاضر در بخش‌های مختلف این جشنواره‌ها را مشاهده نمایند.

به گزارش مشرق، پس از جشنواره فیلم کوتاه تهران که اقدام به محدودسازی و حتی بایکوت برخی از رسانه‌های منتقد خود کرد، یک جشنواره دولتی دیگر نیز برای رسانه‌ها محدودیت اعمال کرد. به گزارش سینماپرس، کمتر از پنج روز مانده به برگزاری سیزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» عموم اهالی رسانه و منتقدان فیلم مستند با پیامکی مشترک به این مضمون مواجه شدند: «با توجه به محدودیت جشنواره صدور کارت برای شما مقدور نیست!

بیشتر بخوانید:

پروژه حلب‌سازی از شهرهای ایران با امضای اصغر فرهادی و شرکاء

پیامکی که می‌تواند حکایت از برنامه‌ریزی ویژه متولیان برگزاری این جشنواره برای ندیده شدن آثار توسط رسانه‌ها و به تبع آن نقد وضعیت تولیدات فیلم مستند در طی سال گذشته داشته باشد. تاکتیکی که بیش از هر چیز می‌تواند محصول مشاوره‌های روابط عمومی این جشنواره برای پیشگیری از انعکاس محتواهای بحث برانگیز برخی از آثار راه یافته به جشنواره در فضای عمومی و رسانه‌ای قلمداد شود و این در حالی است که باید دید که آیا تعداد محدود خبرنگار تایید شده نیز موفق به خرید بلیط و تماشای آثار در موعد مقرر خواهند شد و یا آنکه ظرفیت‌های محدود در زمان تهیه بلیط نیز ادامه‌ای بر این تاکتیک خواهد بود.

بر این اساس ظاهرا سیاست مدیران سینمایی در جشنواره‌های مختلف به صورتی تنظیم شده است که اهالی رسانه به عنوان مهم‌ترین پوشش دهنده جشنواره و منتقدان آثار و تولیدات نتوانند فیلم‌های حاضر در بخش‌های مختلف این جشنواره‌ها را مشاهده نمایند و به تبع آن در جشنواره‌ای همچون «سینماحقیقت» اخباری از محتوای تولیدات مستند و بالاخص تولیدات حمایتی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به بیرون درز نکند تا حاشیه‌ای برای برخی اهالی این مراکز ایجاد نکند و بالاخص مدیریت جدید این مرکز را به صرافت اعمال تغییرات در مدیریت میانی این مجموعه نیاندازد!

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس