کد خبر 1015853
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
داعش

سازمان الحشد الشعبی عراق ضمن اعلام افزایش شمار قربانیان حمله تروریستی شب گذشته داعش به دیالی،از عملیات امنیتی ویژه خود در این استان در پاسخ به این حمله خبر داد.

به گزارش مشرق، سازمان الحشد الشعبی عراق، امروز (دوشنبه دوم دسامبر) طی بیانیه‌ای، از افزایش شمار قربانیان حمله شب گذشته داعش به منطقه «نفط خانه» در استان دیالی خبر داد.

در این بیانیه‌ که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المسله» منتشر شد، آمده است: برخی از مناطق آزاد شده از دست داعش، چند روزی بود که تحت حملات مکرر گروه‌ تروریستی داعش قرار داشت و هدف از این حملات سوء استفاده از شرایط امنیتی و سیاسی بحرانی در کشور، بود. مهم‌ترین این مناطق، استان دیالی بود که شب گذشته، شاهد درگیری سهمگینی میان نیروهای الحشد و تروریست‌هایی بود که تلاش داشتند، با نفوذ به این استان، موجب سقوط آن شوند. 

در این بیانیه آمده است: در درگیری‌های شب گذشته در منطقه نفط خانه، شش نیروی الحشد به شهادت رسیدند و شمار زخمی‌ها به ۱۷ تن از جمله فرمانده تیپ ۲۰ می‌رسد.

در بیانیه اولیه الحشد الشعبی، شمار قربانیان، چهار شهید و پنج زخمی اعلام شده بود.

سازمان الحشد الشعبی اعلام کرد که درگیری در منطقه «امام ویس» در دیالی صورت گرفت و تروریست‌ها چندین روز بود که تلاش داشتند، کمربند امنیتی دیالی را در هم بشکنند و از انواع سلاح‌ها برای این امر استفاده کردند. نیروهای الحشد با تمام توان مقابل این تعدی ایستادند و بیشترین بار مسئولیت به گردن تیپ ۲۰ الحشد الشعبی بود که در عملیات روز گذشته، «احمد التمیمی» فرماندهی این تیپ نیز زخمی شد. تیپ ۴ الحشد الشعبی نیز به کمک تیپ ۲۰ آمد. شهدای این عملیات نیز از اهالی «الناصریه»، «الحله» و «البصره» بودند. 
 
در ادامه این بیانیه آمده است که در این درگیری‌ها به داعش نیز خسارات مالی و جانی زیادی وارد آمد و اکنون این منطقه در کنترل کامل نیروهای الحشد الشعبی است و در مناطق مختلف استان دیالی، نیروهای الحشد مستقر شده‌اند.

از سوی دیگر، گروه رسانه‌ای الحشد الشعبی نیز اعلام کرد که سه تیپ از این سازمان، در واکنش به حمله شب گذشته داعش، امروز، در منطقه نفط‌خانه در دیالی، یک عملیات امنیتی ویژه انجام دادند.

بر اساس این بیانیه، «طالب الموسوی» فرماندهی عملیات دیالی به همراه سه تیپ اول، ۲۰ و ۲۳ الحشد الشعبی طی عملیات امنیتی ویژه‌ای، اقدام به تعقیب و پیگرد عناصر داعش و برقراری تدابیر شدید امنیتی در مناطق مختلف دیالی کرد.

این عملیات در پی تلاش داعش در بستن جاده خانقین - مندلی از حوض تلاب و مناطق الندا در شرق دیالی و حملات شب گذشته علیه الحشد الشعبی در دیالی صورت گرفت.

نیروهای داعش روز گذشته با سوء استفاده از ناآرامی‌های اخیر عراق و تظاهرات‌های مردمی، یک عملیات تروریستی در استان دیالی انجام دادند که طی آن، نیروهای الحشد الشعبی به مقابله با آن پرداختند و مانع پیشروی تروریست‌ها شدند. دیالی در شرق عراق قرار دارد و با ایران هم‌مرز است.

پیش از این ژنرال «سعد العلاق» رئیس استخبارات ارتش عراق هشدار داد بود که هسته‌های مخفی و خاموش گروه تروریستی داعش در تلاش برای جذب نیروهای تازه و احیای این گروه هستند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس