اصلاح قیمت بنزین؛ برای فقرا یا ثروتمندان؟!

گویا دولت روحانی تعمد دارد زندگی را بر دهکهای متوسط و پایین سخت تر کند. بالاخره سرمایه دارها، هسته اصلی رای لیبرالها و اصلاح طلبان هستند. مهم این است گاوصندوقشان خش نیفتد و کنسرت و تفریحات لاکچری شان به راه باشد.

به گزارش مشرق، یکی از اشکالات قابل ملاحظه در برنامه اصلاح قیمت بنزین، خیانتی است که علیه سیاست جوانسازی جمعیت صورت گرفته است. بدین صورت که حداکثر به سه فرزند یارانه تعلق می‌گیرد و فرزند چهارم به بالا یارانه ندارد. و به نسبت افزایش جمعیت خانواده، یارانه هر فرد کمتر شده است! درحالیکه با توجه به هشدار رهبر انقلاب و پژوهشگران جمعیت، اگر در این دو دهه فکری به حال افزایش فرزندآوری و جوانسازی جمعیت نشود، ایران وارد دوران سالمندی خواهد شد و دیگر سیاست های جمعیتی جوابگو نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بنابراین لازم است با پیگیری مردم، مجلس و همه دلسوزان کشور، دولت در این بخش تجدیدنظر کند.

نکته بعد اینکه، درست وقتی اکثریت مردم همچنان درگیر نارضایتی از طرح سهمیه بندی بنزین و گرانی های ماحصل آن هستند، و بخش زیادی از مردم همین بسته حمایتی ماه اول را هم دریافت نکرده اند، دولت همچنان درحال تنگ تر کردن سفره کوچک شده مردم و ارسال پالس بی اعتمادی و دروغگویی به عموم جامعه است. ثالثا برای پیدا کردن ثروتمندان و مرفهین و کسری بودجه دولتی، راههای آسانتری هم وجود دارد.

بخش زیادی از ثروتمندان جامعه، لیست بلندبالایی از افرادی هستند که آرم «معافیت مالیاتی» بر پیشانی شان خورده است. خوانندگان، فوتبالیستها، بازیگران و اینفلوئنسرهای مجازی وجود دارند که درآمد ماهیانه آنها از صد سال حقوق کارمندان و کارگران بیشتر است. بنا به اخبار منتشر شده،  درآمد یک‌سال برخی خوانندگان پاپ وطنی معادل ۱۳۰‌سال کار کارمندان مشمول مالیات است و درآمد سالانه برخی سلبریتی ها و کارگردانان سینما به اندازه ۳۶‌سال حقوق کارمندان کشور است. برخی پزشکان پردرآمد، وکلا، وارداتچی ها و.. با درآمدهای نجومی معاف از مالیات یا دارای فرارهای مالیاتی گزاف هستند و هیچ ارگانی به دنبال اجرای عدالت در خصوص آنان نیست.

از سویی، هزاران میلیاردر ایرانی با خودروهای لوکس بالای 1 میلیارد تومان، خانه های لوکس بالای 3 میلیارد تومان زندگی میکنند، که زندگی اشرافی شان، نیازی به تجسس در حسابهای بانکی داخل و خارج از کشورشان ندارد، بلکه عیان و جلو چشم مردمی که منتظر یارانه سر ماه هستند، ویراژ میدهد. دولت به راحتی میتواند بر خودروهای لوکس و گرانقیمت (درست مثل کشورهای غربی) مالیات ببندد یا بنزین این خودروها را از لیست سهمیه بندی خارج کند.

دهها شیوه برای واقعی شدن قیمتها، برای کاهش شکاف طبقاتی، برای اجرای قسط و عدالت در کشورداری وجود دارد. اما گویا دولت روحانی تعمد دارد زندگی را بر دهکهای متوسط و پایین سخت تر کند. و 4 درصدی ها بدون ذره ای احساس فشار، روزبروز ثروتمندتر و حریص تر و طلبکارتر شوند. بالاخره سرمایه دارها، هسته اصلی رای لیبرالها و اصلاح طلبان هستند. مهم این است گاوصندوقشان خش نیفتد و کنسرت و تفریحات لاکچری شان به راه باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    0 1
    اصلاح قیمت بنزین کاملا به نفع قشر کم درامد بود. واقعیت ها را کتمان نکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس