۶۰ نامزد انتخابات مجلس در فرمانداری تهران ثبت نام کردند

فرماندار تهران گفت: تا ظهر امروز تقریباً ۶۰ نفر ثبت نام قطعی کرده اند که از این میزان ۱۱ نفر خانم و مابقی آقایان هستند.

به گزارش مشرق، عیسی فرهادی فرماندار تهران عصر امروز(یکشنبه) و در اولین روز ثبت نام داوطلبین نمایندگی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با بازدید از روند ثبت نام در محل ساختمان شماره دو فرمانداری اظهار داشت: همانطور که استحضار دارید امروز راس ساعت ۸ صبح با دستور وزیر محترم کشور یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز شد و در برخی از استان‌ها نیز از جمله تهران انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری آغاز شد.

وی عنوان کرد: در تهران ۳۰ کرسی نمایندگی خواهیم داشت و ۴ نفر هم اقلیت های دینی از میان ۵ نفر اقلیت در حوزه انتخاباتی فرمانداری تهران کار ثبت نام شان انجام می شود. امروز توافق اولیه برای تشکیل هیئت‌های اجرایی انتخابات تهران و همچنین اقلیت‌های دینی در فرمانداری تهران انجام گرفته است و فردا بعد از ظهر هیئت اجرائی معتمدین تهران تشکیل خواهد شد.

فرماندار تهران، افزود: فردا رسماً هیئت اجرایی تهران که شامل تهران، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس  و ۱۵ شهرستان دیگر برای مجلس خبرگان تشکیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

مراجعت ۳۷۸ نفر در ۳ ساعت ابتدایی ثبت‌نام مجلس

فرهادی با بیان اینکه سایت ساختمان شماره دو فرمانداری با همکاری مصلای تهران راه اندازی شده است، تصریح کرد: فکر می‌کنم این سایت، سایت مناسبی است و تاکنون ما به این شکل در تهران ثبت‌نام نداشته‌ایم و ثبت نام به صورت روان و بسیار راحت با کاربران زیادی که از طریق حوزه سیاسی فرمانداری تهران تدارک دیده شده است کار را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: تا ظهر امروز ۵۹ تقریباً ۶۰ نفر ثبت نام قطعی شده است که از این میزان ۱۱ نفر خانم و مابقی آقایان هستند. ۳۴% آنها از خانواده ایثارگر و جانباز یا برادر و خواهر شهید هستند. ۵ درصد از آنها بازنشسته هستند و ۳۲ درصد آن هم کارمند و مابقی سایر شغل های شریف و مختلفی است که از زمان و مکان دیدار داشتند و دارند.

فرهادی تاکید کرد: بخشی از کاندیداهای تهران در سایت وزارت کشور نیز ثبت نام می کنند زیرا در حالت کلی فقط در دو جا می توانند ثبت نام کنند. پیش‌بینی ما این است بالای ۳ هزار نفر در این دوره ثبت نامی خواهیم داشت که مقدمات کار فراهم شده است.

فرماندار تهران با بیان اینکه ثبت نامی هایی که از امروز انجام می گیرد پرونده هایشان به صورت آنلاین به مراکز ۴ گانه ارسال می‌شود، گفت: مراکز چهارگانه باید نسبت به اعلام نظر این پرونده‌ها اقدام کنند. باید از روز هفدهم یعنی یک روز بعد از پایان ثبت نام جواب بدهند و این روند تا ۷ روز طول خواهد کشید.

وی در پایان اظهار داشت: در طول این ایام به ترتیب اولویت از روز اول تا ششم به استعلامات آنها پاسخ داده می شود. با نظارت دائمی هیئت نظارت که از روز تشکیل این سایت، چینش کارمندان، ورود افراد و ثبت نام آنها وجود داشته است و با وجود نظارت هیئت های نظارت شهرستان تهران، امیدواریم که بتوانیم در چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی انتخابات پرشور، خوب و سالمی را برگزار کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس