خلیج فارس

معاون ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مدعی شد همکاری ایالات متحده با کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس برای محافظت از منطقه و اطمینان از ناوبری دریایی است.

به گزارش مشرق، معاون ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا حاضر در منطقه  گفت که همکاری ایالات متحده با کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس برای محافظت از منطقه و اطمینان از ناوبری دریایی است و همه کشورهای جهان باید در تأمین ایمنی دریایی مشارکت کنند. 

بیشتر بخوانید:

مقام‌آمریکایی: قطر و کویت به ائتلاف دریایی در خلیج فارس می‌پیوندند

دریادار «کرت رنشاو» معاون ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در منطقه در حاشیه برگزاری نشست بین المللی دریایی در عربستان در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الاوسط» عملیات در دریای سرخ، دریای عرب و خلیج فارس را تایید کرد.

وی با اشاره به ادعاهای مطرح‌شده مبی بر اینکه ایران ممکن است تنگه هرمز را مسدود کند گفت برای ممانعت از این مسئله، برنامه‌هایی وجود دارد.

دریادار رنشاو در ادامه با بیان این‌که تنگه هرمز یک آبراه بین المللی است ادعا کرد «تهدیدهای اخیر» در دریای عمان لزوم همکاری بین المللی برای خاتمه دادن به چنین تهدیدهایی را نشان می‌دهد. 

وی در خاتمه گفت هر گونه تهدید برای بستن تنگه هرمز دنیا و اقتصاد جهانی را به خطر می‌اندازند. 

 ائتلاف تحت رهبری آمریکا از چند هفته قبل به طور رسمی عملیات دریایی خود را در بحرین آغاز کرد. واشنگتن ماموریت ادعایی این ائتلاف را محافظت از کشتی‌ها و انتقال نفت در خلیج فارس اعلام کرده است.  دولت آمریکا از چند ماه پیش اعلام کرده قصد دارد این ائتلاف را برای محافظت از عبور و مرور کشتی‌ها تشکیل دهد. با این حال، شمار زیادی از کشورها به خصوص کشورهای اروپایی دعوت آمریکا برای پیوستن به این ائتلاف را رد کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس