کد خبر 1014160
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
تصادف زنجیره‌ای

سردار تیمور حسینی گفت: بحرانی‌ترین زمان تصادف نیز از ساعت ۱۲ تا ۲۰ بوده است.

به گزارش مشرق، سردار تیمور حسینی روز چهارشنبه (ششم آذر) در نشست فصلی با حوزه‌های امدادی و خدماتی فعال در طرح زمستانی، افزود: ۲۷ استان درگیر طرح زمستانه هستند و به لحاظ پاسگاه ۲۳۰ تیم پلیس راه در ۱۱۱ گردنه برف گیر و ۱۱۸ پایگاه سیار مستقر هستند.

وی ادامه داد: طبق آمار به دست آمده از طرح زمستانه سال گذشته هزار و ۲۷ نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با افزایش چهار درصدی مواجه بودیم.

حسینی گفت: میزان تلفات تصادفات جاده‌ای در ۶ ماه اول سال ۹۸، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۹ نفر کاهش داشته است؛بحرانی‌ترین زمان تصادف نیز از ساعت ۱۲ تا ۲۰ بوده است.

فرمانده پلیس راه کشور گفت: استان‌های مرکزی، اردیبل، شرق استان تهران، مازندران و زنجان بیشترین افزایش تصادفات را در خلال طرح زمستانه داشتند.

سردار حسینی افزود: استان‌های همدان، سمنان، گیلان، ایلام و اصفهان کاهش سوانح را داشتند و بالغ بر ۴۰ درصد تصادفات ناشی از عدم توجه است که عمدتا به دلیل خستگی و خواب آلودگی اتفاق می‌افتد.

به گفته وی عدم رعایت حق تقدم و انحراف به چپ بیشترین علل تصادفات بوده است.

سردار حسینی ادامه داد: بحرانی‌ترین زمان تصادف نیز از ساعت ۱۲ تا ۲۰ بوده است. ۷۹ درصد تصادفات مربوط به وسایل نقلیه سواری، ۸۶ درصد تصادفات به لحظ جنسیت راننده، مربوط به مردان بوده و این تصادفات در طول روز اتفاق افتاده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
    0 0
    اکثر تصادفات استان اردبیل در مسیر بسیار پرتردد نیر به سراب در محدوده گردنه صائین صورت میگیره کاش احداث ازادراه با سرعت پیگیری بشه در منطقه مذبور
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
    0 0
    درصد زن اونم با این حجم راننده مرد!فاجعه هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس