کد خبر 1014052
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
جزئیات عملکرد 6 ماهه بودجه/ شرکت‌های دولتی 0.25 درصد مالیات دادند+ جدول

جزئیات منابع و مصارف بودجه شرکت‌ها و بانک‌ها و موسسات انتفاعی دولتی در ۶ ماهه نخست سال نشان می‌دهد در نیمه نخست سال جاری تنها ۰.۲۵ درصد مالیات دادند.

به گزارش مشرق، وضعیت عملکرد شش ماهه منابع و مصارف بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت نشان می‌دهد بالغ بر ۸۶۹ هزار و ۷۰۳ میلیارد تومان منابع حاصل شد. همچنین سهم درآمدها ۷۸۵ هزار و ۵۱۹ میلیارد تومان است.

بر اساس جزئیات منابع و مصارف در این مدت شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات ۱۹۶۸ میلیارد تومان مالیات و نیز هزار و ۸۲۸ میلیارد تومان ۵۰ درصد سود ویژه را پرداخت کرده‌اند.نسبت مالیات پرداخت شده در نیمه نخست سال به درآمدها ۰.۲۵ درصد است.

بیشتر بخوانید:

سود سهام واریزی به خزانه از سوی شرکت‌ها نیز ۸۲۶ میلیارد تومان بود. در نیمه نخست سال جاری هزینه‌های این شرکت‌ها ۸۲۳ هزار و ۳۶۸ میلیارد تومان گزارش شد.

 بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت از لحاظ درآمد و سایر تأمین موارد بالغ بر ۱۲۷۷ هزار و ۱۴۳ میلیارد و ۳۱۵ میلیون تومان است با توجه به عملکرد بدست آمده ۶۸ درصد بودجه شرکت‌ها محقق شده است.

نمایندگان مجلس در بودجه ۹۸ ، در تبصره ۲ قانون بودجه مصوب کردند سازمان برنامه و بودجه با همکاری وزارت اقتصاد در یکی از بندهای تبصره ۲ قانون بودجه ۹۸ دولت مکلف شد بودجه تفصیلی شرکت‌های دولتی که حداکثر تا پایان آبان ماه هر سال به تصویب مجامع آنها می‌رسد در یک پیوست جداگانه تهیه و به همراه لوایح بودجه کل کشور به مجلس ارائه کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس