بودجه

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت:‌ لایحه تمدید فعالیت صندوق صنایع دریایی آماده شد.

به گزارش مشرق، مراسم افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه صنایع دریایی جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر امروز در پایتخت دریایی ایران برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

جزئیات منابع و مصارف لایحه بودجه ۹۹ +جدول

در این مراسم عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ۵۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در کشور داریم اما از این ظرفیت نتوانسته‌ایم به خوبی استفاده کنیم.

سیدمهدی مقدسی با اشاره به ظرفیت بندر چابهار افزود: اگر ما بتوانیم همین کشورهای محصور در خشکی را از طریق راه‌آهن به بندر چابهار متصل کنیم درآمد مناسبی از محل ترانزیت خواهیم داشت که نیاز ما را به درآمدهای نفتی از بین می‌برد.

وی ادامه داد: سند راهبردی صنایع دریایی آماده شده است و پیش‌بینی می‌شود در اولین جلسه شورای عالی صنایع دریایی بررسی شده و در دستور کار قرار گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه شرایط مناسبی برای حضور بخش خصوصی در دریا فراهم نکرده‌ایم. نگاه ما دولتی محور است اما ظرفیت بخش دریای بسیار بالاتر است.

مقدسی با تاکید بر لزوم متحد سازی نمایشگاه‌های دریایی و تشکیل یک نمایشگاه متحد در طول سال گفت: یکی از نقاط ضعف ما در بحث اقتصاد نوع نگرش ما به مسائل اقتصادی است. به عنوان مثال سه برابر بودجه کل کشور اختصاص به شرکت‌های دولتی دارد و این ما را بر آن می‌دارد که توجه کنیم و ساختار بودجه‌ریزی را تغییر دهیم.

* ایجاد وزارت بازرگانی منطقی نیست

وی با بیان اینکه ایجاد وزارت بازرگانی منطقی نیست، گفت: ضرورت دارد دستگاه‌های متولی در بخش دریا یکپارچه سازی شوند. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیش از این تغییر شناورها در درصد بالایی در خارج کشور انجام می‌شد اما امروز بخشی از تعمیرات کشتی در داخل انجام می‌شود و این بسیار مناسب است.

* لایحه تمدید قانون حمایت از صنایع دریایی

مقدسی از آماده شدن لایحه تمدید قانون ۱۰ ساله صندوق حمایت از صنایع دریایی خبر داد و گفت: بر اساس این لایحه قرار است صندوق حمایت از صنایع دریای به فعالیت خود ادامه دهد.

وی گفت: ۵ هزار فروند شناور فرسوده کوچک در کشور داریم که بخش خصصوی با حمایت صندوق صنایع دریایی ۹۰۰ فروند آن را نوسازی می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس