آووکادو

برای اولین بار محققان دریافتند ترکیب موجود در میوه آووکادو می تواند از فرآیندهای سلولی که معمولا منجر به دیابت می شوند، پیشگیری نماید.

به گزارش مشرق، طبق نتایج مطالعاتی، مصرف «آووکادو» به پیشگیری از دیابت کمک می کند.

 برای اولین بار محققان دریافتند ترکیب موجود در میوه آووکادو می تواند از فرآیندهای سلولی که معمولا منجر به دیابت می شوند، پیشگیری نماید.

 بیشتر بخوانید:

نوشیدنی‌های الکترولیت انرژی بخش خانگی

در این تحقیق، محققان دانشگاه گولف کانادا دریافتند این ماده بدون عوارض جانبی برای کیله ها، کبد یا عضلات جذب خون می شود.

مقاومت انسولین در افراد دیابتی بدین معناست که بدن شان قادر به دفع مناسب گلوکز از خون نیست. این مشکل زمانی بروز می کند که میتوکندری قادر به سوزاندن کامل اسیدهای چرب نباشد.

به طورمعمول اکسایش اسیدهای چرب امکان چربی سوزی را به بدن می دهد. چاقی یا دیابت مانع از این فرایند شده و در نتیجه اکسایش ناقص روی می دهد.

محققان دریافتند AvoB (avocation B)، مولکول چربی یافت شده در آووکادو، با اکسایش ناقص در عضلات اسکلتی و لوزالمعده در راستای کاهش مقاومت انسولین، مقابله می کند.

در این مطالعه، موش ها به مدت ۸ هفته با رژیم غذایی پرچرب تغذیه شدند تا چاقی و مقاومت انسولین در آنها ایجاد شود. بعد از آن به مدت ۵ هفته AvoB به رژیم غذایی پرچرب نیمی از موش ها افزوده شد.

مطالعات نشان داد در مقایسه با گروه کنترل، گروه دریافت کننده AvoB اضافه وزن به مراتب کمتری داشتند. همچنین حساسیت انسولین در این گروه به مراتب بیشتر بود که بدین معناست که بدن شان قادر به جذب و سوزاندن گلوکز خون و بهبود واکنش به انسولین بود.

در مطالعه انسانی هم مشخص شد در شرکت کنندگانی که مکمل رژیمی AvoB همراه با رژیم غذایی متداول غربی دریافت کرده بودند این ماده بدون تاثیر بر کلیه ها، کبد یا عضلات اسکلتی جذب خون شان شده بود.

همچنین محققان شاهد کاهش وزن در شرکت کنندگان انسانی بودند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
    12 0
    منبع خبر را معرفینمایید! احتمالا سفارشی این مطلب را نقل کردید! همه میوه ها دارای خواص شگفت انگیزی هستند حتی خربزه!
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
    7 0
    کیلویی چنده؟ بقیه یارانمو برم ازینا بخرم
    • زرشک IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
      0 0
      برا فشار عصبی از دست دولت چی تجویز میکنید؟!؟؟؟
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
    10 0
    به نظرمن کسی وارد کرده تبلیغات شروع شده خداوند در هرجایی از زمین هر انچه خلق کرده برای بدن انسان مفید بوده واگر چیزی درجایی نیست ان خواص را در چیز دیگر گذاشته
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
    11 0
    حتما وارد کننده این میوه از اقازاده هاست
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
    16 0
    علت اصلی اکثربیماری مردم مثل دیابت وفشار وسکته ها علاوه برمسائل بی کیفیتی وکمبود-مسئله اقتصادی وسیاسی وروانی ونابودی روحیه وناامیدی مردمست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس