حاشیه‌های مجلس| از گعده‌های دو نفره تا انگشتی که برای رای دهی به کار نمی‌آمد

جلسه علنی امروز (سه شنبه 5 آذر) مجلس شورای اسلامی دارای حاشیه‌هایی بود.

به گزارش مشرق، جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 5 آذر) مجلس شورای اسلامی حواشی خاصی داشت.

* نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه هنگامی که در حین رسیدگی به لایحه تجارت پیشنهادی را مطرح کرد و این پیشنهاد از سوی پزشکیان رئیس جلسه مورد پذیرش قرار گرفت ابراز خوشحالی کرده و اعلام کرد الحمدلله دومین پیشنهادم هم مورد تأیید قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

* رفت و آمد محمدعلی وکیلی نماینده تهران و عضو هیأت رئیسه مجلس و جلال میرزایی نماینده مردم ایلام در ضلع شرقی پارلمان و صحبت‌های در گوشی این 2 با یکدیگر به مدت 40 دقیقه در حالی که بیش از 30 ماده لایحه تجارت در همین حین به تصویب رسید و این 2 نفر در رأی‌گیری شرکت نمی‌کردند از نکات حاشیه‌ای امروز پارلمان بود.

* حضور حسن زمانی مشاور ارشد علی لاریجانی و رئیس نمایندگان ادوار مجلس در بین صندلی‌های ردیف پایانی ضلع غربی پارلمان و صحبت وی با بیش از 10 نماینده مجلس از دیگر نکات برجسته امروز پارلمان بود؛ هنگامی که زمانی گفت‌وگوهایش با نمایندگان پایان پذیرفت به جمع محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید و علیجانی نماینده تهران رفته و با آنها نیز به گفت‌وگو پرداخت.

* درخواست پزشکیان رئیس جلسه از نمایندگان مجلس برای رأی‌دهی به یکی از مواد لایحه تجارت و تذکر وی به همکاران خود به این دلیل که مشارکت وکلای ملت در رأی‌دهی پایین آمده از دیگر نکات امروز بود.

* محمدجواد ابطحی نماینده خمینی‌شهر در حین رسیدگی به لایحه تجارت از اقدامات و اظهارات عالم‌پناه نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس عصبانی شد و هنگامی که ابوالفضل ترابی نماینده نجف‌آباد به نزد پزشکیان در هیأت رئیسه رفته بود تا توضیحی درباره یکی از مواد این لایحه ارائه دهد ابطحی مجدداً اعتراض خود را با صدای بلند بیان کرد که بعد از آن الهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون قضایی مجلس توضیحاتی را به این نماینده مجلس ارائه کرد.

* امروز هم حین نطق نمایندگان مجلس تعدادی از وکلای ملت به ورزش مشغول شدند به طوری که محجوب نماینده تهران، قوامی نماینده اسفراین، قربانی نماینده آستانه اشرفیه، حیدری نماینده تهران، سیار نماینده گرگان، قمی نماینده پاکدشت این اقدام را در فواصل نطق‌های همکاران خود انجام دادند.

* رایزنی مازنی نماینده تهران و رئیس سابق کمیسیون فرهنگی با تعدادی از نمایندگان برای امضاء نامه‌ای از دیگر نکات جالب پارلمان بود که وی توانست امضای یوسفیان ملا نماینده آمل، برومندی نماینده مرودشت و زارع نماینده آباده را بگیرد.

* هنگامی که مصری رئیس جلسه وارد جایگاه هیأت رئیسه شد و صندلی ریاست را از پزشکیان تحویل گرفت؛ حین رسیدگی لایحه تجارت و در پاسخ به تذکر حاجی‌دلیگانی اعلام کرد ما نوکر لفظ هستیم و نمی‌توانیم بعدا بگوییم مقررات همان قانون و قوانین است چرا که قوانین برای کشور و حاکمیت مدنظر است نه مقررات و بعد از این تذکر نماینده شاهین‌شهر قرار شد هر جایی در لایحه تجارت ـ اسناد تجارتی واژه مقررات بیان شده است واژه قانون و قوانین جایگزین آن شود.

* توصیه مصری رئیس جلسه به یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر رعایت حسن همجواری از دیگر حواشی امروز پارلمان بود. ضمن اینکه وی در هنگام رأی‌دهی همکاران خود در پارلمان اعلام کرد منتظر 70 نفری هستیم که هنوز انگشت مبارک خود را برای رأی‌دهی در سیستم قرار نداده‌اند.

* موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در بخشی از نطق خود اعلام کرد افتضاح دلار 4200 تومانی به نام معاون اول روحانی در تاریخ ثبت و ضبط شده است.

* مذاکرات خاص فریدون احمدی نماینده زنجان با غلامحسین امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و محمدعلی وکیلی عضو هیأت رئیسه و نماینده تهران در ردیف اول صندلی‌های مجلس از دیگر حواشی امروز پارلمان بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس