کد خبر 1013072
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
آغاز کاهش نرخ گوجه فرنگی در بازار

رئیس اتحادیه بارفروشان با بیان اینکه قیمت گوجه فرنگی در میدان مرکزی میوه و تره بار، بین ۴ تا ۹ هزارتومان است، گفت: تا یک هفته دیگر، قیمت این محصول کاهش می‌یابد.

به گزارش مشرق، مصطفی دارایی نژاد با اشاره به اینکه روزانه چند نوع گوجه فرنگی در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می شود، گفت: قیمت هر کیلوگرم گوجه انباری بین ۴ تا ۵ هزارتومان، گوجه بوته‌رس بهبهان بین ۷ تا ۷.۵ هزارتومان و گوجه درجه یک و تازه بوشهر بین ۷ تا ۹ هزارتومان است.  

وی با بیان اینکه تا چندی قبل، گوجه را حتی به قیمت کیلویی ۵۰۰ تومان هم از کشاورزان نمی خریدند، افزود: برخی کشاورزان به دلیل عدم وجود خریدار، حیوانات و دام‌های خود را بر سر مزارع فرستادند تا گوجه‌ها را به عنوان خوراک، مصرف کنند؛ در حالیکه متاسفانه این اقدام، ناشی از عدم برنامه‌ریزی درست است.  

بیشتر بخوانید:

دامه چالش گوجه‌فرنگی؛ این بار با افزایش قیمت!

این فعال بخش خصوصی با اشاره به اینکه سرما، برداشت گوجه فرنگی را حدود ۲۰ روز تا یکماه عقب انداخت، ادامه داد: همین مساله باعث کمبود عرضه و افزایش قیمت شد.  

افزایش عرضه گوجه فرنگی از شب گذشته

دارایی نژاد اضافه کرد: در حال حاضر، گوجه گلخانه ای نیز در کشور تولید می‌شود که در مناطقی مانند اصفهان و یزد، کشت می‌شوند که این گوجه‌ها بیشتر صادراتی است و بین ۱۰ تا ۱۲ هزارتومان عرضه می‌شود.  

وی با بیان اینکه عرضه گوجه فرنگی از شب گذشته افزایش یافته است، گفت: شب قبل حدود ۵۰۰ تن گوجه فرنگی وارد میدان مرکزی شده که ۲۰۰ تن آن هنوز در میدان باقی مانده و مابقی را نیز مغازه داران خریداری کرده اند.  

دارایی نژاد گفت: تا یک هفته دیگر، آنقدر عرضه زیاد می شود که گوجه را حتی به قیمت کیلویی ۵۰۰۰ تومان هم نخواهند خرید. 

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
    0 0
    سهمیه بندی بشه وبراش کارت سهمیه صادربشه وچندنرخیش کنن دولتیهابلدن!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس