اقشار کم‌درآمد، جاماندگان از دریافت کمک معیشتی

مقامات دولتی می‌گویند که برای ۶۰ میلیون کم‌درآمد، کمک معیشتی ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومانی واریز کرده‌اند؛ اما بررسی‌ها نشان می‌دهد بسیاری از اقشار ضعیف جامعه، موفق به دریافت این یارانه نشده‌اند.

به گزارش مشرق، پس از اجرای سیاست افزایش نرخ بنزین و صعود قیمت آزاد این کالا به ۳ هزار تومان، دولت اعلام کرد که تمامی عواید حاصل از اجرای این طرح را در قالب «کمک معیشتی» به ۱۸ میلیون خانوار (۶۰ میلیون نفر) واریز خواهد کرد. به این ترتیب، مقرر شد برای خانوارهای تک‌نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز شود.

در این راستا، دوشنبه هفته گذشته، مرحله اول کمک معیشتی به یک گروه ۲۰ میلیون نفری که بیشتر اقشار ضعیف و مستمری‌بگیران را در بر می‌گرفت، تعلق گرفت و مرحله دوم نیز در چهارشنبه شب هفته گذشته به حساب سرپرستان خانوار، واریز شده است. حال دولت می‌گوید که مرحله سوم واریزی این کمک معیشتی را شب گذشته(۲ آذر ۹۸) انجام داده و به این ترتیب مطابق با گفته‌های محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، تمامی جامعه هدف ۶۰ میلیون نفری که برای دریافت این کمک هزینه از سوی دولت تعیین شده‌اند، باید تا شب گذشته مبالغ مربوطه را در اختیار داشتند.

بیشتر بخوانید:

آغاز فعالیت سامانه #۶۳۶۹* به ظهر امروز موکول شد

بر اساس اعلام دولت، این کمک معیشتی به «مددجویان کمیته امداد، بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، بازنشستگان، مستمری بگیران، معلمان، روستاییان و عشایر، کارگران، کارمندان و اقشار کم درآمد» واریز شده و در واقع، جامعه هدف آن، اقشار ضعیف و کم‌درآمد جامعه تعیین شده‌اند، در حالیکه گزارش‌های میدانی  و پیام‌های دریافتی مردم حکایت از آن دارد که بخش عمده‌ای از اقشار کم‌درآمد جامعه، هیچ گونه دریافتی از این بابت طی روزهای گذشته نداشته‌اند.

اقشار کم‌درآمد، جاماندگان از دریافت کمک معیشتی

در این میان، بیشتر افرادی که سطح درآمد آنها کمتر از سه میلیون تومان است، دریافتی از این بابت نداشته و همچنان منتظر آن هستند که دولت کمک معیشتی را به حساب آنها هم واریز نماید؛ این در حالی است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده که از ساعت هشت صبح امروز، آن دسته از افرادی که موفق به دریافت کمک معیشتی نشده‌اند، می‌توانند اعتراض خود را در این رابطه به ثبت برسانند که هم اکنون، به دلیل حجم بالای بار اضافی که بر روی این سامانه طی روزهای گذشته وارد آمده است، با اختلالاتی مواجه شده که این وزارتخانه قول داده تا آن را برطرف نماید.

از سوی دیگر، بررسی‌های میدانی از دفاتر پیشخوان دولت حکایت از مراجعه متعدد افراد برای پیگیری واریزی کمک معیشتی دارد که نشان می‌دهد بسیاری از مردم در دریافت این یارانه موفق نبوده و بهتر است دولت پاسخ دهد که دقیقا این کمک را به حساب چه کسانی واریز کرده است.

م. صابری، کارگر با حقوق متوسط ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان گفت: اگرچه از سال‌های گذشته، یارانه نقدی را به طور مرتب دریافت کرده‌ام؛ اما در هیچ یک از ۳ مرحله اعلامی دولت، مبلغی تحت عنوان کمک معیشتی به حسابم به عنوان سرپرست خانوار واریز نشده است؛ در حالی که دولت گفته بود از اقشار کم درآمد حمایت خواهد کرد.

ب. احمدی، خبرنگار با متوسط حقوق ۳ میلیون تومان گفت: طی سه مرحله ای که کمک معیشتی واریز شد، هیچ مبلغی به حساب من به عنوان سرپرست خانوار واریز نشده و این در حالی است که جزو مشمولان یارانه نقدی بوده و با این حال، این طور که به نظر می رسد مشمول کمک معیشتی نشده ام.

خانم س. افشار، سرپرست خانوار، ضمن گلایه از وضعیت واریزی های دولت، گفت: اگرچه چند سال است که سرپرست خانوار شده‌ام؛ اما با این حال کمک معیشتی دولت را دریافت نکرده‌ام؛ این در حالی  است که یارانه نقدی طی سال های گذشته به حسابم واریز شده است.

دولت اعلام کند که دقیقا کمک معیشتی را به حساب کدام شصت میلیون نفر واریز کرده است؟

محمد که کارمند شرکتی زیرمجموعه دانشگاه آزاد اسلامی و با متوسط حقوق یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است، گفت: من از کارمندان دانشگاه آزاد هستم. نه تنها برای من با دریافتی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، مبلغی واریز نشده؛ بلکه برای هیچ کدام از همکارانم هم، واریزی انجام نشده است.

وی افزود: سوال من این است که دولت دقیقا این مبالغ را برای کدام شصت میلیون نفر واریز کرده که در اطراف ما هیچ یک از افراد را شامل نمی‌شود.

مهرداد.ش کارمند یک دانشگاه علوم پزشکی دولتی با بیان اینکه من نیروی قرارداد مستقیم این دانشگاه هستم، گفت: با توجه به اینکه کارانه نیروهای قرارداد مستقیم، مناسب است به هیچ یک از نیروهای قراردادی این دانشگاه، طرح معیشتی تعلق نگرفته است؛ اما نیروهای خدماتی که نیروهای شرکتی و با حقوق پایین هستند، اعلام کردند که تعدادی از آنها موفق به دریافت این مبلغ شده اند؛ در حالیکه با این حال برخی از این افراد دریافتی از دولت نداشته و اتفاقا جزو اقشار کم درآمد جامعه هم به شمار می‌روند.

ج. کارخانه کارگر یک شرکت خدماتی گفت: حقوق من ماهانه کمتر از دو میلیون تومان است اما با این حال، مبلغی تحت عنوان کمک معیشتی به حسابم واریز نشده است. البته من یارانه بگیر هستم اما تاکنون کمک معیشتی را دریافت نکرده ام.

علی. خ که جزو قشر فرهنگی است و سالها معلم بوده است، گفت: اگرچه دولت اعلام کرد که معلمان جزو اقشار دریافت کننده کمک معیشتی هستند اما دیشب که مرحله سوم هم واریز شد، برای من با ۲۸ سال سابقه کار و دریافتی زیر ۳ میلیون تومان، یارانه ای تحت عنوان کمک معیشتی واریز نشد.

بررسی از یک موسسه فرهنگی صد نفره با متوسط حقوق ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تا ۳ میلیون تومان نشان می دهد که از این تعداد تنها ۱۰ نفر مشمول دریافت کمک معیشتی دولت شده اند.

در این بین پیگیری ها از مستمری بگیران و فرهنگیان حکایت از این دارد که بخش عمده ای از این افراد، در مرحله اول یعنی دوشنبه شب گذشته، کمک معیشتی دولت را دریافت کرده اند.

همچنین پیگیری ها از اقشار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی نشان می دهد که بیشتر این افراد نیز در مرحله اول، مشمول کمک معیشتی دولت شده و دوشنبه شب هفته گذشته این مبلغ را دریافت کرده اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 21
  • صفری IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    61 1
    با سلام لطفا صدای مارو به گوش دولت برسونین من بیکارم ولی بسته حمایتی شامل حال من نشده نکنه دولت به کل مارو فراموش کرده افرادی که هیچ نیازی به این مبلغ نداشتن این پول رو گرفتن بعد منه مستاجر زن و بچه دار و بیکار باید التماس این دولت رو بکنم که به من هم تعلق بگیره
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      4 0
      برادر عزیز امسال هم مثل پارسال که قرار بود کمک معیشتی به همه پرداخت شود یه عده پولدار می گیرند و اکثر نیازمند جامعه تماشا خواهند کرد
    • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
      0 0
      دولت دو دست دارد یک دست دراز برای گرفتن که همه جا می رسد و یک دست کوتاه برای بخشیدن که فقط به افراد نزدیک می رسد
  • حجت IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    59 1
    اقشار شعیف شامل: بچه های نعمت و صفدر و جناب دختر مظلوم وزیر می شوند و امثال آخوندی. بقیه در طیف مرفه بی درد قرار دارند
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    52 1
    به ما که ندادن
  • ali IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    29 2
    به قول یکی از دوستام هوتوتووووو
  • من IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    34 1
    خداوندا تو ببین که به چه روزی افتاده ایم که در آلمان قطب صنعت مردم به داشتن زندگی عالی فکر می کنن و ما از همکارنمان صبح به صبح می پرسیم آیا برای تو ریختن یا نه؟
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    47 1
    مرگ برمدیران اجرای حمایت بسته حمایتی یکی که 20تا خونه 4تا ماشین داره بسته حمایتی داره منه کارمندماشین ندار با 5نفردوپسر بیکار ومعتاد بسته تعلق نمی گیرد...
  • رضا IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    29 6
    اکثر کارکنان نیروهای مسلح و بازنشستگان این نیروهای کمکی دریافت نکرده اند.
  • DE ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    13 11
    بهتر بود به بچه های مدارس ابتدایی و حتی راهنمایی در مدرسه غذا و شیر رایگان می‌دادند چون خیلی از پدر و مادرها متاسفانه از این کار مهم کوتاهی می‌کنند و به قول خودشان برای روز مبادا طلا و دلار و یا ملک می‌خرند و با سلامت نسل آینده ساز بازی می‌کنند. از خودخواهی و نادانی بعضی والدین انسان احساس شرم و خشم می‌کند.
  • سید علی رمضانی IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    35 1
    من بازنشسته هستم زیر سه میلیون حقوق میگیرم دو فرزند بالای 32 سال بیکا سلام دارم یارانه به حساب من و اریز نشده
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    34 1
    روحانی ومدیران اجرایی ستادحمایت بنزین را خدا لعنت نماید که به کارمندان با 5 نفر پول نداد
  • رضا کارمند قراردادی بخش خصوصی IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    28 2
    سامانه اعتراضی که خرابه بیشتر اطرافیان هم که میگن یارانه بنزین نگرفتیم انگار دولتیها از آرام شدن اغتشاشات ناراحتند و میخوان وضع کشور در آشوب بماند حالا در پس این خواسته چی هست معلوم نیست
  • مرصاد IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    34 1
    دروغ بزرگ !!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    19 1
    واویلا واااااااویلااااااا چقدر توی ایران بدبخت هست که خوبه شون منم
  • مظفر IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    19 1
    من و دوستم کارگر خدماتی هستیم درمانگاه تامین اجتماعی کرمانشاه برای ما واریز نشده درحالی برای کارمندان که حقوق ۴ تا ۶ میلیون میگیرن واریز شده این کدام انصافه اقای روحانی
  • فتح اله IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    12 1
    خبرگزاری عزیز لطفا صدای ما را به مسؤولان زیربط برسانید. آنگونه که ما از وضعیت واریزی فک و فامیل ها و همکاران جویا میشویم بعید به نظر میرسد واریزی برای شصت ملیون نفر باشد.
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    13 1
    والله من دو خط همراه دارم که بنام خودمه اما سامانه میگه شماره ملی با صاحب خط تلفن همراه یکی نیست!!!! نمی‌دونم عمدی در کار هست یا سیستم مشکل داره ویک سوال آیا دولت در آمار پرداختی ها صداقت داشته؟
  • سیدکمال حسینی IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    21 1
    اینجانب بازنشسته سازمان تامین اجتماعی و حقوق ماهانه من 2/5 میلیون است و ساکن منطقه 17 تهران هستم که کمک معیشتی به حساب من واریز نشده است . طبق گفته مسئولین محترم , بازنشستگان در اولویت پرداخت بودند . پس چه شد اون وعده ها ی توخالی . خدا ازشون نگذره
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    10 1
    از صبح در مغازه مردم می ایستم تا یک نفر ضبت یا باند بخره تا براش نصبش کنم بیمه هم ندارم مستاجرم به من تعلق نگرفته به اون سامانه هم که میزنم میگه غیر مجاز ایا شامل من نمیشه
  • سمیر IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    15 1
    از کحا معلوم واقعا واسه 60میلیون واریز کردن
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    19 2
    آدم احساس می کنه یه عمدی تو کاره تا مردم رو بیارن وسط خیابونا
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    17 1
    60 میلیون نفر یه دروغ خیلی بزرگه
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    19 1
    دولت کلا دروغ میگوید در شهر ما از هرکس که می‌پرسم واریز نشده از هر بیست نفر واسه یه نفر واریز شده اونوقت میگن ۶۰میلیون اینا بیشتر از ده میلیون نفر نداده اند
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    8 4
    آقای روحانی حداقل به پرسنل و بازنشستگان نیروهای مسلح که همیشه جونشان را کف دستشان گرفته و در بدترین شرایط با کمترین حقوق خدمت کرده و سفیران نظام و کشور به حساب می آیند،رحم می کردید و این مبلغ بسیار ناچیز را از آنها دریغ نمی کردید. دولت و نظام بدون نیروهای مسلح چه معنی داره؟! نیروهای مسلح و بازنشسگان این نیروها را فراموش نکنید...
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
    5 0
    تواین دولت عدالتی وجودنداره بعضی ازهمکارای مابالای3الی4میلیون میگیرن براشون واریزشده آن وقت مایی که زیر3میلیون هستیم ویارانه هم میگیریم شامل مانشد
  • حسین IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
    6 0
    آقا در کل فکر نمیکنم هیچ حساب کتابی تو واریزیهاشون وجود داشته باشه. رندوم گفتن به یه تعدادی مبلغ رو واریز کنید که برای نمایش بگن داریم واریزیها رو انجام میدیم. مثلا کارفرمای من که از لحاظ مالی کاملا سطح بالایی داره این یارانه رو گرفته ولی کل ما پرسنلش که حقوق ناچیز تامین اجتماعی رو داریم میگیریم هیچ کدوم برامون این مبلغ واریز نشده.
  • پریا IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
    1 0
    سلام.ما سرپرستمون خانم هست.و درامدی نداریم.تو این چند سال هم هیچ بسته حمایتی بما تعلق نگرفته.حتی پیگیری هم کردیم.و جوابی نیومده .این کد جدید 6369 رو هم میزنیم میگه شماره برا خودتون نیس.
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
    0 0
    سلام به حساب هیچ خانواری واریز نشده است چرا هی میگه کد امنیتی اشتباه است باباملت میخوان یه نظر بدن اینقدر دنگ و فنگ دیگه برای چیه
  • پرویز رضایی مقدم GB ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
    0 0
    برای من هم واریز نشده التماس می کنم رسیدگی کنید
  • ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
    0 0
    شايد به 6 نفر داده اند
  • اسماعیل IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
    0 0
    با سلام بنده عضو وتحت پوشش بهزیستی هستم هنوز هیچ گونه یارانه حمایتی ومعیشتی دولت به ما ندادن لطفا پیگیری کنید با تشکر
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
    0 0
    ماکه مستمری بگیر تامین اجتماعی هستیم باحقوق ماهیانه1600سبدحمایتی معیشتی واریزنشده به حساب ما.باکددستوری که گفتن هم کدملی راارسال کردیم ولی تابه الان که کدرهگیری را دریافت نکردیم.
  • ناشناس IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    0 0
    سلام.مانه خونه ب ناممون هست.نه ماشین داریم.حقوقمون هم یه ملیونودویسته ک اونم میره واسه قسط واممون.بخداماخیلی نیازداریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس